ویدئو – کشاورزی

فیلم کاشت و برداشت برنج در آسیای شرقی

کاشت و برداشت برنج

این فیلم به صورت بی‌کلام می‌باشد که گام به گام آموزش کاشت و برداشت برنج در شرق آسیا را نمایش می دهد.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت و برداشت برنج در شرق آسیا را مشاهده خواهید نمود. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

برنج از جمله گیاهان علفی است که به صورت گیاهی یکساله کشت می‌شود و گیاهی شبیه به گندم می‌باشد. برنج از طریق بذر تکثیر می‌شود و در کشت بذری ابتدا سینی نشاء خود را آماده کنید، سپس به صورت متراکم بذرها را بر روی سطح خاک بریزید و در نهایت آن را آبیاری کنید و روی آن را با نایلون بپوشانید و از آن مراقبت کنید تا بذرهای جوانه بزنند. پس از گذشت مدت زمانی بذرهای این گیاه جوانه می‌زنند و گیاه شروع به رشد می‌کند.

زمانی که گیاه به حد معینی از رشد رسید آن را به زمین اصلی منتقل کنید، برای این منظور ابتدا بستر مورد کشت را خوب شخم بزنید و آن را خوب آبیاری کنید طوری که آب بر روی سطح خاک باقی بماند، سپس با استفاده از ماشین کشاورزی سطح مورد کشت را مسطح کنید. پس از انجام این مراحل نوبت کاشت نشاء برنج می‌باشد که این کار به صورت مکانیزه توسط ماشین کاشت نشاء برنج انجام می‌شود؛ در این روش شما نشاءها برنج را روی ماشین کاشت بگذارند، این ماشین کاشت نشاءها را طی مراحلی در زمین مورد کشت قرار می‌دهد.

پس از گذشت مدت زمانی برنج رشد می‌کند، در طی دوران رشد به گیاه سر بزنید و به آن آب، کود و سم اضافه کنید تا گیاه بتواند به درستی رشد کند. زمانی که گیاه رشد کرد و خوشه‌ای برنج ظاهر شد و پس از گذشت چند ماه برنج را برداشت می کنند. برداشت برنج دیگر مثل گذشته به شیوه دستی نیست، امروزه پیشرفت فناوری سبب شده که کارها به صورت کاملاً مکانیزه با استفاده از دستگاه‌های مدرن انجام شود. به هنگام برداشت ماشین برداشت دانه‌های برنج را از گیاه جدا می‌کند و آن را در درون محفظه‌ای می‌ریزد سپس دانه‌های جداشده به کارخانه منتقل می‌شوند و طی مراحلی دانه از خوشه و غلاف قهوه‌ای رنگ خود جدا می شود. پس از انجام این مراحل برنج را مورد بسته‌بندی قرار می‌دهند و به بازار مصرف عرضه می‌کنند.

برای مطالعه مقاله همه چیز درباره برنج سیاه از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید انواع بذر می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *