خوشمزه ها

نحوه تشخیص گونه های برنج

نحوه تشخیص گونه های برنج

برنج یک غذای اصلی و محبوب است که با انواع مختلفی از بافت ها و رنگ های مختلف در سراسر جهان رشد می کند. اگر به یک رستوران رفته اید یا سعی می کنید برای خانواده خود وعده های غذایی را برنامه ریزی کنید، ممکن است در تشخیص نوع برنجی که می خواهید بخورید یا اینکه چه برنجی برای یک دستور غذا بهتر عمل می کند، مشکل داشته باشید. خوشبختانه، شناسایی انواع مختلف برنج با نگاهی دقیق به آنها بسیار آسان است.

بخش اول: طبقه بندی برنج دانه کوتاه

اولین قسمت از این مقاله به طبقه بندی برنج های دانه کوتاه می پردازد.

1- برنج نرم را به عنوان یک نوع واقعا چسبنده از برنج سفید بشناسید:

به خاطر داشته باشید که دانه های برنج نرم کوچک و هم جاذب هستند و تمایل به چسبیدن به سایر دانه های برنج دارند. احتمالاً این نوع برنج را در دستور العمل های بسیار غلیظ مانند فرنی یا توپ های برنج پیدا خواهید کرد. این برنج عطر متمایزی ندارد و در بسیاری از غذاهای مختلف به خوبی عمل می کند.

برنج نرم یک گزینه محبوب در بسیاری از دستور العمل های ساخت دسر است.

برنج را از نزدیک ببین

برنج را از نزدیک ببین

2- برنج سوشی را با دانه های بیضی شکل و کمی چسبندگی آن هنگام پخت مشخص کنید:

توجه داشته باشید که برنج سوشی وقتی خام است نسبتاً مات است و بعد از پختن کمی چسبناک می شود. بر خلاف برنج نرم، برنج سوشی قوام غلیظ و فرنی مانندی ندارد. همانطور که از نام آن پیداست، احتمالاً برنج سوشی را به عنوان پایه بسیاری از غذاهای سوشی خواهید یافت.

برنج سوشی ساختار خوبی دارد بدون اینکه شکل خود را از دست بدهد.

این برنج به داشتن عطر و بوی خاص شناخته شده نیست.

برنج روی میز

برنج روی میز

3- برنج های دانه بنفش را به عنوان برنج سیاه طبقه بندی کنید:

برنج سیاه که به آن «برنج ممنوعه» نیز می‌گویند را می‌توانید در بازارهای تخصصی و غذاهای جانبی خاصی مانند پلو پیدا کنید. دانه ها به جای بیضی، صاف هستند و در هنگام پخت سفت می شوند اما کمی نرم نیز می شوند. توجه داشته باشید که این برنج زمانی که خام است سیاه و پس از پخته شدن بنفش است.

برنج سیاه یک گزینه محبوب برای برخی از مخلفات است. اگر در پلو خود دانه های بنفش رنگی مشاهده کردید، احتمالاً برنج سیاه است.

این نوع برنج به داشتن عطر متمایز شناخته شده نیست.

برنج سیاه روی میز

برنج سیاه روی میز

4- برنج قهوه ای شیرین را با دانه های ریز و شفاف آن تشخیص دهید:

توجه داشته باشید که رنگ برنج قهوه ای شیرین شبیه برنج قهوه ای معمولی است، اما بسیار کوچکتر و گردتر است. این دانه ها بر خلاف دانه های بلندتر برنج قهوه ای، پس از پخته شدن به هم می چسبند.

این برنج بعد از پخته شدن به طور مشخصی بافت خود را از دست می دهد.

کرم رنگ برنجی را از نزدیک ببینید

کرم رنگ برنجی را از نزدیک ببینید

بخش دوم: تشخیص برنج دانه متوسط

دومین قسمت از این مقاله به تشخیص دانه های متوسط می پردازد.

1- توجه داشته باشید که برنج آربوریو یک برنج جویدنی است که در غذاهای خامه ای استفاده می شود:

به دنبال دانه های کوتاه تر و بیضی شکل برنج سفید باشید، به خاطر داشته باشید که برنج آربوریو پس از پخته شدن واقعا چسبناک و خامه ای می شود، که آن را به گزینه ای محبوب برای بسیاری از دسرها تبدیل می کند. از آنجایی که بسیار چسبنده است، به راحتی می توان آن را با برنج نرم (چسبنده) اشتباه گرفت.

اگر از یک ریزوتو یا پودینگ برنج لذت می برید، احتمالاً برنج آربوریو می خورید.

تخته برنج روی چوب آشپزخانه

تخته برنج روی چوب آشپزخانه

2- برنج والنسیا را به دو دسته سفید و کروی تقسیم کنید:

همچنین به عنوان برنج بومبا نیز شناخته می‌شود، می‌توانید برنج والنسیا را از روی دانه‌های گرد و کوچک‌تر آن تشخیص دهید. این نوع برنج می تواند آب زیادی جذب کند ولی همیشه بعد از پختن به هم نمی چسبد.

به عنوان یک برنج نرم تر، می‌توانید آن را با موفقیت در غذاهای ریزوتو استفاده کنید، جایی که به خوبی با طعم‌ها و عطرهای دیگر دستور غذا ترکیب می شود.

بسیاری از غذاهای پائلا (اسپانیایی) با برنج والنسیا یا بومبا درست می شوند.

برنج بالا و فشرده

برنج بالا و فشرده

3- برنج کالیجیرا را با دانه های نازک و بلندتر آن شناسایی کنید:

شناسایی برنج کالیجیرا ممکن است کمی مشکل باشد، زیرا به نظر می رسد شبیه برنج باسماتی معمولی و سایر انواع برنج سفید است. به عنوان یکی دیگر از برنج های هندی، احتمالاً این برنج را در انواع غذاهای هندی خواهید یافت. این برنج می تواند بسیار سفت باشد و رقیب خوبی برای مخلفات پلو است.

کالیجیرا برنج با دانه متوسط ​​در نظر گرفته می شود و به اندازه باسماتی بلند نیست.

برنج با دانه های درازتر

برنج با دانه های درازتر

بخش سوم: شناسایی برنج دانه بلند

سومین و آخرین قسمت از این مقاله به شناسایی دانه بلند ها می پردازد.

1- برنج سفید معمولی را از بافت کرکی آن تشخیص دهید:

به خاطر داشته باشید که برنج سفید به شکل دانه بلند محبوب است، اما می تواند در انواع دانه متوسط ​​و کوتاه نیز وجود داشته باشد. این یک نوع برنج واقعاً عمومی است، و شما می توانید آن را به راحتی در اکثر فروشگاه های مواد غذایی پیدا کنید.

برنج سفید بافتی نرم و کرکی دارد بدون اینکه زیاد چسبنده باشد.

برنج درشت دانه

برنج درشت دانه

2- برنج قهوه ای را با رنگ متمایز و بافت ضخیم تر آن تشخیص دهید:

در سوپرمارکت محلی خود به دنبال برنج قهوه ای بگردید، که جایگزین بسیار رایجی برای برنج سفید است. به خاطر داشته باشید که این برنج می‌تواند در انواع دانه‌ بلند، متوسط ​​یا کوتاه باشد و هنگام پختن، سبک و پف‌دار می‌شود. به طور کلی طول برنج قهوه ای دانه بلند حدود 5 برابر پهنای آن است، در حالی که طول برنج قهوه ای دانه متوسط ​​تنها 2-3 برابر پهنای آن است.

برنج قهوه ای دانه کوتاه شکلی شبیه به برنج سوشی دارد اما از نظر رنگ با انواع دیگر برنج قهوه ای یکسان است. بیشتر از برنج قهوه ای دانه بلند به هم می چسبد.

برنج کرم رنگ

برنج کرم رنگ

3- برنج باسماتی را به عنوان یک برنج بلند که در بسیاری از غذاهای مقوی استفاده می شود، بشناسید:

اگر قبلا از غذاهای هندی لذت برده اید، احتمالاً برنج باسماتی را دیده یا چشیده اید. توجه داشته باشید که این برنج رنگ مایل به سفید یا خرمایی دارد و دانه‌های آن واقعاً نازک هستند. در بسیاری از موارد، برنج باسماتی را به عنوان پایه غذای کاری یا دستور پخت پلو خواهید یافت. برنج باسماتی عطر و بوی شیرین و بی نظیری دارد.

برنج باسماتی از هند می آید، به همین دلیل است که در غذاهای هندی بسیار مهم است.

برنج بلند و درشت

برنج بلند و درشت

4- برنج یاسمن را با دانه های بلند و سفید آن شناسایی کنید:

اگر از غذاهای تایلندی یا کامبوجیایی لذت می برید، احتمالاً در یک نقطه یا زمان برنج یاسمن را دیده یا خورده اید. توجه داشته باشید که این برنج کمی چسبنده است، شبیه برنج سفید معمولی، اما بیشتر در غذاهای مخصوص به کار می رود. مانند باسماتی، برنج یاسمن نیز به دلیل عطر کمی شیرین آن شناخته شده است که از بسیاری از انواع دیگر برنج متمایز است.

در بسیاری از دستور العمل ها، برنج یاس را بخارپز می کنند، اگرچه می توان آن را به روش های مختلفی تهیه کرد.

برخی از افراد ترجیح می دهند با برنج یاس گلوله های برنج درست کنند.

برنج سفید دانه درشت

برنج سفید دانه درشت

5- توجه داشته باشید که برنج وحشی دانه های بلندتر و تیره تری دارد:

برنج وحشی در واقع یک نام گمراه کننده است – علی رغم باور عمومی، در واقع یک علف با بافت و ظاهری شبیه برنج است. شما می توانید برنج وحشی را با رنگ بسیار تیره آن، همراه با قوام سخت تر آن شناسایی کنید. این برنج بویی شبیه برگ چای دارد و پس از پخته شدن طعمی آجیلی دارد.

برنج وحشی یک ماده محبوب در سوپ ها، سس ها و غذاهای جانبی است.

برنج قهوه ای درشت و دراز

برنج قهوه ای درشت و دراز

6- برنج قرمز را از رنگ قرمز متمایز آن تشخیص دهید:

همچنین به عنوان برنج قرمز هیمالیا نیز شناخته می شود، توجه داشته باشید که این گونه به جای سایه قهوه ای روشن سایر دانه های برنج، رنگ مسی منحصر به فردی دارد. بر خلاف انواع دیگر برنج، به خاطر داشته باشید که برنج قرمز دارای عطر و طعم بیشتری است.

برنج قرمز را می توان در انواع غذاها مانند سالاد یا پودینگ استفاده کرد.

برنج نارنجی متوسط

برنج نارنجی متوسط

برای خرید ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *