خوشمزه ها

دستور پخت لوبیا قرمز و برنج

دستور پخت لوبیا قرمز و برنج

لوبیای قرمز و برنج که پر از ادویه، سبزیجات و گوشت طعم دار شده است، یک وعده غذایی کلاسیک در نیواورلئان است. مواد اولیه در تهیه این غذا، بسیار متفاوت است و دستور پخت های متفاوتی نیز وجود دارد. اما در بیشتر آنها، لوبیای قرمز، برنج سفید، چند نوع سبزیجات و ادویه های مختلف نیواورلئان وجود دارد. اگر مایل به درست کردن یک غذای جدید و متنوع و خوشمزه هستید، پیشهاد ما این است که لوبیا قرمز و برنج را نیز حتما امتحان کنید.

جالب است بدانید که غذای لوبیای قرمز و برنج، عموماً در روزهای دوشنبه در نیواورلئان و جنوب لوئیزیانا سرو می شود. این ممکن است یک سنت عجیب به نظر برسد، اما اگر تاریخچه ی این شهر جنوبی را بدانید، معنای بیشتری پیدا می کند. در قرن های گذشته، خانه دارها، در هر روز هفته، مجموعه خاصی از کارها را انجام می دادند. مثلا همه همیشه دوشنبه‌ها، لباس های خود را می شستند.

خرید ریحان خشک

اگر بدانید که در آن زمان، شستن لباس ها چه کار سخت و طاقت فرسایی بود، دلتان به حال آنها می‌سوزد. آنها مجبور بودند ظرفهای بزرگ آب را بجوشانند، لباس ها را در آن ظرف ها ریخته و با دست چنگ بزنند و بشویند، سپس بیرون آورده و آویزان کنند تا روی یک بند لباس‌ها خشک شوند. شستن لباس ها، آنقدر کار سخت و زمان بری بود که خانه داران، به تهیه یک وعده شام سریع و آسان احتیاج داشتند. لوبیا قرمز و برنج، غذایی مناسب بود. آشپزها می توانند اول صبح، این غذا را آماده کرده و سپس بگذارند در تمام طول روز، غذا روی آتش بماند و آرام بپزد. زمان پخت طولانی و آهسته، موجب خوشمزه و خوش عطر و طعم شدن لوبیا قرمز و برنج خواهد شد.

علی رغم این که خانه داران مدرن در حال حاضر، معمولا همه ماشین لباس شویی و خشک کن دارند و برای شستن لباس ها، وقت و انرژی کمتری نیاز است، نیواورلئان شهری سنت گرا است. بنابراین هنوز هم روز های دوشنبه، روز پخت غذای خوشمزه ی لوبیا قرمز و برنج است.

دستور پخت ذکر شده در این مقاله، شامل انواع مختلفی از سبزیجات، لوبیا قرمز، سوسیس دودی (Andouille) و ران خوک است. اگر نمی خواهید از گوشت استفاده کنید، ران خوک و سوسیس را حذف کنید. وجود انواع مختلف سبزیجات و ادویه جات در این غذا، به این معنی است که لوبیا قرمز و برنج، حتی بدون گوشت نیز بسیار خوشمزه خواهد بود.

برای مطالعه مقاله دستور پخت یک لازانیای بی‌نظیر خانگی می توانید از این لینک استفاده کنید.

خیس کردن لوبیا ها

خیس کردن لوبیا ها

دستور پخت لوبیا قرمز و برنج:

زمان آماده سازی: ۳۵ دقیقه

مدت زمان خیس خوردن لوبیاها: ۴ ساعت

زمان پخت و پز: ۲-۲.۵ ساعت

خرید مریم گلی

مواد مورد نیاز:

  • فلفل دلمه ای سبز: ۱ عدد
  •  پیاز: ۱/۲
  • ساقه کرفس: ۱ عدد
  • سیر خرد شده: ۳ قاشق چای خوری
  • لوبیای قرمز خشک شده: ۴۵۵ گرم
  • سوسیس: ۴۵۵ گرم (می توانید از سوسیس دودی نیز استفاده کنید) به صورت گرد خرد کنید.
  • گوجه فرنگی خرد شده: ۲۱۲ گرم
  • رب گوجه فرنگی: ۵ گرم
  • فلفل قرمز خرد شده: ۱/۲ قاشق چای خوری
  • نمک: ۲ قاشق چایخوری
  • ریحان خشک: ۲ قاشق چایخوری
  • مریم گلی: ۳/۴ قاشق چایخوری
  • جعفری خشک: ۲ قاشق غذاخوری
  •  فلفل سیاه: ۲ قاشق چایخوری
  • روغن: به مقدار لازم
  • برنج پخته شده: ۲ پیمانه

برای مطالعه مقاله طرز تهیه پیتزای کالزون می توانید از این لینک استفاده کنید.

پیاز، فلفل دلمه ای و کرفس خرد شده

پیاز، فلفل دلمه ای و کرفس خرد شده

مراحل تهیه لوبیا قرمز و برنج:

در ادامه مراحل تهیه لوبیا قرمز و برنج به شما شرح می دهیم.

مرحله ۱: لوبیای خشک شده را شسته و به مدت یک شب یا حداقل چهار ساعت در آب خیس کنید. آبی که شب گذشته، لوبیاها در آن خیس خورده اند را تخلیه کرده و در یک ظرف بزرگ، تا ارتفاع حدود 2.5 سانتی متر آب تازه بریزید. ران خوک را اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت متوسط روی اجاق بگذارید تا آب به جوش بیاید. سپس حرارت را کم کنید و درب قابلمه را ببندید.

مرحله ۲: پیاز، فلفل و کرفس را ریز خرد کنید. اگر نمی خواهید همه ی آنها را خودتان خرد کنید، در صورت تمایل می توانید از دستگاه غذاساز یا خرد کن کمک بگیرید. همه ی این سبزیجات را در یک کاسه ریخته، سیر را نیز اضافه کرده و همه را به کناری بگذارید.

خرید جعفری خشک

مرحله ۴: در حالی که سبزیجات را خرد می کنید و منتظر جوش آمدن آبِ درون قابلمه هستید، در یک تابه بزرگ و سنگین ، ۳-۴ قاشق غذاخوری روغن ریخته و روی حرارت متوسط تا زیاد بگذارید تا گرم شود. سوسیس ها را داخل تابه ریخته و تفت دهید. سپس آن ها را برگردانید تا قهوه ای و ترد شوند. وقتی پخته شد، با استفاده از یک قاشق، سوسیس ها را داخل قابلمه لوبیاها بریزید.

برای مطالعه مقاله دستور پخت سیب زمینی تنوری با پنیر می توانید از این لینک استفاده کنید.

سوسیس های سرخ شده

سوسیس های سرخ شده

مرحله ۴: بعد با استفاده از همان روغنی که سوسیس ها را سرخ کردید و هنوز داغ است، مخلوط سبزیجات را تفت دهید. در صورت لزوم، روغن بیشتری به تابه اضافه کنید. سبزیجات را روی حرارت بگذارید تا پیازها شفاف شوند و مدام هم بزنید. سپس آن ها را نیز به همراه گوجه فرنگی های خرد شده و رب گوجه فرنگی، در قابلمه لوبیا بریزید. ادویه ها و گیاهان دلخواه را نیز اضافه کرده و هم بزنید تا ترکیب شوند.

مرحله ۵: حبوبات و سبزیجات را روی حرارت کم و ملایم حدود دو ساعت بپزید تا زمانی که لوبیاها به طور کامل نرم شوند.

مرحله ۶: حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قبل از سرو، حدود ۱/۲ فنجان لوبیا را از قابلمه خارج کنید و آنها را در یک کاسه بریزید.

خرید فلفل سیاه

با استفاده از یک چنگال و یا دستگاه خرد کن سیب زمینی، لوبیاها را له کرده و سپس آنها را درون قابلمه اضافه کنید و هم بزنید. با این کار، بافتی خامه ای و غلیظ و لذت بخش به غذای خود خواهید بخشید. سپس ران خوک را از قابلمه خارج کرده، چربی و استخوان آن را جدا کنید. سپس گوشتش را خرد کرده و مجدداً درون قابلمه بریزید و هم بزنید تا ترکیب شود.

لوبیا قرمز و برنج، این غذای خوشمزه و بی‌نظیر را، در کاسه های بزرگ سرو کنید.

توجه: این دستورپخت برای تهیه این غذا، بسیار مناسب است. لوبیا قرمز را به سادگی در قابلمه بریزید، گوشت و سبزیجات خود را تفت دهید و به همراه مواد باقیمانده به قابلمه اضافه کنید. سپس باید به مدت ۶-۸ ساعت روی حرارت کم و یا حدود ۴ ساعت روی حرارت زیاد بپزد.

برای خرید ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *