ویدئو - آموزش کاشت

فیلم آموزش کاشت نهال سیب (زیرنویس فارسی)

کاشت نهال سیب

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است که گام به گام کاشت درخت سیب را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت درخت سیب را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

درخت سیب نام میوه‌ای خوشمزه است که بهترین سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود که می‌توانید با اندکی مراقبت از میوه خوشمزه آن برای چندین سال بهره‌مند شوید. کاشت این درخت تراز تجاری بالایی دارد و درخت سیب برای تولید میوه بیشتر و رشد بهتر نیاز به یکسری مراقبت دارد. ابتدا باید مکانی مناسب برای کاشت درخت انتخاب کنیم و این درخت برای رشد مکان حفاظت‌شده را ترجیح می‌دهد.

این درخت را در مناطقی که شیب اندکی دارد کشت کنید این عمل سبب می‌شود تا آب در دسترس درخت قرار بگیرد. از کاشت درخت در مناطق پر شیب خودداری کنید. سعی کنید درخت خود را در تپه‌ها و کناره‌ها کشت کنید چرا که ریشه این درخت به آب زیادی نیاز ندارد. شیب اندک در جهت جنوب غربی برای کاشت درخت مناسب می‌باشد که دسترسی به نور دارد. توجه داشته باشید که در کنار درخت سیب درختان دیگر که دارای ریشه‌های عمیق هستند وجود نداشته باشید چرا که در این صورت ریشه‌های این دو درخت با یکدیگر رقابت می‌کنند. می‌توانید در کنار این درخت، درختان میوه دیگری را نیز کشت کنید.

نهال درخت سیب خود را قبل از کاشت به مدت دو ساعت در آب خیس کنید. بهتر است ریشه درخت یک شب در آب خیس بماند. ما دو نوع درخت سیب داریم، درختانی که ریشه‌دارند و درختانی که فاقد ریشه هستند. درختان فاقد ریشه را در ماههای فصل زمستان کشت کنید. می‌توانید آنها را در گلدان نیز کشت کنید. درختان فاقد ریشه بهتر هستند چرا که در گلدان ریشه تولید می‌کنند و شکل ریشه آنها به صورت گلدانی می‌شود درختان ریشه‌دار از قبل دارای ریشه هستند و به هنگام کاشت همان سیستم ریشه خود را ادامه می‌دهند و رشد می‌کنند. نکته مهم این است که ریشه درختان در گسترده وسیعی رشد می‌کند تا مواد مغذی موجود در خاک را جذب کند.

برای کاشت درخت ابتدا سوراخی ایجاد کنید قطر سوراخ باید حداقل دو برابر طول بلندترین ریشه باشد و در مورد گیاهانی که در گلدان رشد کرده‌اند اندازه آن باید سه برابر اندازه گلدان باشد. در این فیلم آموزشی ما درخت کوتاه را کشت می‌کنیم، ابتدا سوراخی با قطر یک متر و عمق سی سانتیمتر ایجاد کنید که مرکز آن کمی عمیق تر باشد و فضای اطراف درخت را از علف هرز پاک‌کنید. قسمت بالایی اطراف گودال را با بیل نرم و سوراخ‌ سوراخ کنید تا ریشه به اطراف امتداد داشته باشد. پس از کندن گودال محافظ درخت را در قسمتی از گودال که می‌خواهید درخت را بکارید به زمین بزنید تا از درخت شما در برابر باد محافظت کند.

خاک را با خون ماهی و استخوان مخلوط‌ کنید که نوعی کود طبیعی می‌باشد. در این هنگان نحوه کاشت درخت اهمیت دارد و درخت ریشه‌دار را از آب خارج کنید. اگر درختی شما پیوندی باید قسمت پیوندی آن پیدا کنید تا در زیر خاک قرار نگیرد و سپس درخت را در گودال بکارید و به طور موقت آن را به محافظ وصل کنید. حال ابتدا خاک اطراف ریشه درخت را پر کنید و بهتر است که لایه ریشه‌ها در سطح قرار بگیرد به هنگام پر کردن ریشه درخت هر از گاهی درخت را تکان دهید تا خاک به ریشه نفوذ کند. پس از انجام این مراحل با بیل اطراف درخت را پر کنید و محافظ درخت را تثبیت کنید و درخت را آبیاری کنید.

برای مطالعه مقاله نگاهی کوتاه بر درخت سیب از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید انواع بذر درخت سیب قرمز می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *