ویدئو – کشاورزی

فیلم معرفی پنج گیاه گوشتخوار (زیرنویس فارسی)

معرفی پنج گیاه گوشتخوار

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است که انواع گیاهان گوشتخوار جهان را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی تعدادی از گیاهان گوشتخوار و خطرناک را به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

در این مقاله شما را با پنج گیاه گوشتخوار آشنا خواهیم نمود. توضیح این گیاهان را به ترتیب از انتها شروع می‌کنیم تا به ابتدا برسیم.

  1. گیاه کوزه‌ای حشره خوار یکی از گیاهان گوشتخوار می‌باشد که در آمریکای شمالی زندگی می‌کند. این گیاه شیپوری برگ گونه‌ای از گیاهان گوشتخوار می‌باشد. او به شیوه شیاطین حشرات را به قتل می‌رساند این گیاه حشرات را در بالای گیاه جایی که برگ قیفی شکل است گیر می‌اندازد. کلاهکی روی دهانه دارد که مانع رقیق شدن شیره با آب باران می‌شود. شیره برگ‌هایی که مایعشان حاوی شهدی با بوی شیرین است در لبه قیف با بخش کوزه مانند جمع می‌شوند اما بیش از یک گونه از گیاهان کوزه مانند آمریکای شمالی همان شهد شیرین مزه را دارد که حاوی ماده اسرارآمیز دارویی مخدر است؛ حشراتی که از آن مایع مصرف می‌کنند ریلکس و گیج می‌شوند و به درون قیف می‌لغزند و توسط آنزیم ها هضم می‌شوند و می میرند.
  2. گیاهان گوشتخوار کوزه‌ای حشره خوار است که یک گیاه گوشتخوار کمیاب می‌باشد. تنها در زمین های باتلاقی زندگی می‌کند.این گیاه حشرات در حال پرواز را میگیرد و در درون دهانه هدایت می کند و به مصرف می‌رسند. به دلیل هزاران مویی که درون گیاه وجود دارد حشرات بیشتر به اعماق فرو می روند و علی‌رغم تلاش‌های فراوان نمی توانند خارج بشوند. در نهایت حشرات کشته و بلعیده می‌شوند.
  3. گونه دیگر گیاهان گیج‌کننده گیاه باتروورت حشره خوار (Pinguicula) است که از گیاهان گوشتخوار محسوب می‌شود که از برگهای چسبناک برای به دام انداختن حشرات استفاده می‌کند. حدود 80 گونه از این گیاه در گستره وسیعی از جهان پراکنده‌اند. سلول‌های خاصی که توسط دی.ان.ای گیاهان تولید می‌شود ماده ای ترشح می‌کند که بویی شیرین دارد و قطرات ریزی روی برگ‌ها تشکیل می‌دهند و به این ترتیب حشرات را به دام می‌اندازد. همچون کاغذ مگس حشرات به آن می‌چسبند و از بین می روند.
  4. گیاه علف‌ انبانی حشره خوار این گیاه قاتل سنگدلی است که در آب زندگی می‌کند و ریشه ندارد و از موجودات آبزی کوچک تغذیه می‌کند. این گیاه با استفاده از ابزار هوشمند که تله فوری یا چرخاب همه سور نامیده می‌شود. به این دلیل همه سور گفته می شود که بسیار سریع حرکت می‌کند. روی ساقه‌هایی که چرخش نامیده می‌شود برگچه های پر از هوا به ساقه‌ها کمک می‌کند تا شناور باشد. دو نرمه تله فوری در تله‌ها پوشیده از موهای ریز گیره‌ای است هر بار طعمه‌های کوچک این ارگانیسم ها در محدوده ضربه زدن قرار بگیرند؛ تله با سریع‌ترین حرکات در تمامی قسمت‌های گیاه بسته می‌شود و حشرات را در یک حرکت سریع به دام می‌اندازد که فقط چند میلیونیوم ثانیه طول می‌کشد.
  5. گیاه ونوس حشره خوار این گونه شناخته‌شده ترین گونه از گیاهان گوشتخوار می‌باشد که در ایالات‌متحده است؛ بومی باتلاق‌های شمالی و جنوبی کارولیناست. این گیاه دشمن حشرات پروازی است. زمانی که یک عنکبوت یا مگس درون برگ‌هایش می‌خزد ونوس آماده ضربه زدن می‌شود ولی برای پرهیز از مصرف اشیای بی‌جان بدون ارزش غذایی برگها طوری تکامل‌یافته‌اند که تنها در صورتی بسته می شوند که گیره‌ها دیگر فشرده شوند در 30 ثانیه نخستین تله گیر نیز ونوس مگس کش روند هضم را آغاز می‌کند.

برای مطالعه مقاله انواع گیاهان حشره خوار از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید بذر گیاه حشره خوار دروزرا اسپاتولاتا می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر می توانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *