ویدئو - آموزش کاشت

فیلم آموزش ساخت قفس توری سبزیجات (زیرنویس فارسی)

قفس توری سبزیجات

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است ساخت قفس توری محافظ صیفی‌جات و سبزیجات را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه محافظت از سبزیجات و صیفی‌جات را به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

این فیلم آموزش در دو قسمت تهیه شده است که در قسمت اول نحوه پرورش هویج را به شما نشان می‌دهد؛ سپس در قسمت دوم به توضیح قفس توری می‌پردازد و در نهایت چگونگی نصب آن بر روی هویج را نشان می‌دهد.
صیفی‌جات و سبزیجات بیش از هر چیزی دیگری نیاز به مراقبت دارند؛ تا بتوانند به درستی رشد کنند. گیاهان برای رشد نیاز به یکسری مراقبت دارند به خصوص گیاهانی که دارای بذرهای ریزی هستند . بذرهای هویج بسیار ریز هستند بعد از گذشت مدت زمانی هویج رشد می‌کند در این موقع همانطور که در فیلم مشاهده می‌کنید گیاهان نزدیک به هم هستند و فاصله مناسبی ندارند برای رشد بهتر تعدادی از گیاهان هویج را که به هم چسبیده‌اند جدا کنید و از خاک بیرون بکشید. تا فضای مناسبی برای رشد سایر گیاهان به وجود بیاید.

بین هر هویج حداقل باید 6 تا 8 سانتیمتر فاصله وجود داشته باشد که فاصله ایده آل 10 سانتیمتر است و برای این منظور از خاک استفاده کنید. تنگ کردن گیاه هویج را به ملایمت انجام دهید. مسئله ای که به هنگام تنک کردن وجود دارد و ممکن است برای هویج‌هایمان رخ بدهد این است که عملاً بویی را ایجاد می کنند که شما حس نمی‌کنید اما مگس ریشه هویج حس می‌کند و او را به تخم‌گذاری در اطراف انتهای ساقه ردیف‌های های هویج ترغیب می‌کند که این تخم‌ها به کرم حشراتی تبدیل می‌شود که عملاً به درون ریشه‌های هویج نقب می زنند و در نتیجه آنها را نابود می‌کنند. پس کاری که باید انجام بدهید این است که تنک کردن را طی یک جلسه انجام دهید. اگر قصد بیرون آوردن آنها را دارید به یکباره بیرون بیاورید و دلیل آن این است که اگر ایجاد مزاحمت برای شاخ و برگها به طول بکشد مگس جذب آن می‌شود پس کاری که باید انجام بدهیم این است که وقتی کار تمام شد هویج‌هایمان را با‌ یک تور پشه گیر بپوشانیم.

چارچوب اصلی همانطوری که از نامش پیداست یک چارچوب است که در اصل از لوله‌های آلومینیومی ضخیمی ساخته شده است. این لوله‌ها توسط گوشه‌های پلاستیکی قالب زده‌شده به هم متصل می‌شوند و به خوبی به هم چفت و محکم می‌شوند. سازندگان این محصول توصیه می کنند که آنها را نپیچانیم با ماله پلاستیکی روی آن را بکوبیم تا سفت شود. گیره‌های کوچکی برای محافظت از درپوش وجود دارد که به راحتی باز و بسته می‌شوند آنها را به درپوش‌ها متصل کنید. برداشتن و گذاشتن آن بسیار آسان است اگر بخواهیم پوشش مناسب بگذاریم یا آن را تعویض کنیم به سرعت این کار انجام می‌شود.

وقتی تنک کردن را انجام دادید ما عملاً ردیفی بزرگ از بذرها را داریم که می‌توانید چارچوب را بگذارید و تمامی قسمت‌های پایینی درپوش را با خاک مناسب پر کنید تا روزنه‌ای وجود نداشته باشید. این محافظ به راحتی باز و بسته می‌شود و شما هر زمانی که نیاز به برداشت یا کار خاص داشته باشید می‌توانید آن را بردارید و سپس نصب کنید. این چارچوب تطبیق‌پذیر است و ارتفاع آن 6 سانتیمتر است که برای کشت هویج مناسب می‌باشد.

برای مطالعه مقاله معرفی کودهای سبز از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید انواع بذر سبزیجات می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر می توانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *