ویدئو - آموزش کاشت

فیلم مراحل کاشت و پرورش سیب زمینی (زیرنویس فارسی)

پرورش سیب زمینی

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است که گام به گام پرورش سیب‌زمینی را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه پرورش سیب‌زمینی را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

کشت سیب‌زمینی از بذر کار چندان پیچیده و سختی نیست، در این مقاله به توضیح کامل پرورش سیب‌زمینی خواهیم پرداخت. ابتدا سیب‌زمینی و کمپوست را آماده کنید. قبل از کشت بستر مناسب کشت سیب زمین را آماده کنید، بستر مورد کشت باید مقدار خاک رس کمتری داشته باشد و سرشار از کمپوست باشد کرم‌های کوچکی نیز در آن وجود دارد که برای کشت مناسب می‌باشد. به خاک مورد کشت مقداری کمپوست باکیفیت اضافه کنید این امر سبب تغذیه مناسب سیب زمینی می‌شود. از به کار بردن موادی که نیتروژن بالایی دارند اجتناب کنید چرا که وجود نیتروژن زیاد در مزرعه باعث می‌شود که سیب‌زمینی مناسبی حاصل نشود، این بدان معنی است که تولید سیب‌زمینی افزایش می‌یابد و رشد برگهای نیز بیشتر می‌شود اما کیفیت محصول و هزینه‌ها بیشتر می‌شود. همچنین برگها با سرعت بیشتری رشد می‌کنند. اما رشد بیشتر سیب‌زمینی سبب حساسیت زیاد نسبت به بلایت سیب‌زمینی می‌شود.

استفاده از مخلوط ضایعات کمپوست سبز و ضایعات ماهی و حلزون به اضافه کمپوست سبب تسهیل هوادهی بهتر به سیب زمینی می‌شود، همچنین باعث افزایش دما می‌شود باعث از بین رفتن علف های هرز و پاتوژنها می‌شود، بنابراین کمپوست مناسب برای کشت سیب‌زمینی می‌باشد. کمپوست آماده‌شده را به صورت خطی در محل کاشت سیب‌زمینی در قسمت پایین استفاده کنید و بستر مناسب را برای کشت آماده کنید پس از آماده نمودن بستر کشت بذر سیب‌زمینی که برخی از آن‌ها جوانه‌زده‌اند را بکارید سیب‌زمینی های از جوانه‌ها شروع به رشد می‌کند و شاخ و برگ جدیدی ایجاد می‌کنند و از خاک خارج می‌شوند. شاخه اصلی سیب زمینی 35 سانیتمتر است. زمانی که اندازه ساقه به 35 سانتیمتر رسید می‌توانید قسمت بالایی گیاه را حذف کنید.

سیب‌زمینی ها را در داخل کمپوست در بستر خاک قرار دهید . توجه داشته باشید که بذر سیب‌زمینی نیاز به عمق بیشتری دارد و نباید بذر آن در بالای سطح خاک باشد اگر در بالای سطح خاک باشد و در معرض نور خورشید قرار بگیرد رنگ آن سبز و سمی می‌شود بنابراین بهتر است در عمق زیاد کشت شود. پس از کاشت بذر سیب زمینی روی بذر را با خاک بپوشانید تا نور آفتاب به آنها نرسد به همین منظور خوب روی بذرها را بپوشانید. پس از گذشت مدت زمانی بذر گیاه جوانه می زند و گیاه شروع به رشد می کند. سیب زمینی از اقلام مصرفی و مورد نیاز می باشد که کاربرد بسیاری در آشپزی دارد.

برای مطالعه مقاله انواع سیب زمینی را بشناسیم از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید انواع بذر صیفی جات می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *