ویدئو - آموزش کاشت

فیلم مراحل کاشت نخود فرنگی (زیرنویس فارسی)

کاشت نخود فرنگی

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است که گام به گام کاشت نخود فرنگی را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت نخود فرنگی را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

نخودفرنگی طعم شیرینی دارد گیاهی یک ساله و بالا رونده است برای این منظور باید داربست یا سیم داشته باشید. سیم مرغ یا سیم گوسفند می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد برای این منظور شما می‌توانید از بیل کج استفاده کنید. ابتدا باید یک گودال در وسط باغچه یا باغ حفر کنید حال تا حدودی بستر شما آماده است شما بایستی همه بذرها را در گودال پخش‌کنید نصف مقدار را الآن و نصف دیگر آن را سه ماه دیگر پخش‌کنید. عمق سه سانتیمتری برای کشت بذر مناسب می‌باشد برای این منظور قسمت بالایی خاک بایستی برداشته شود و پس از قرار دادن بذر مجددا پر شود. کاشت باید در عمق مناسب انجام شود تا از یخ زدگی ممانعت شود و علف های هرز را نیز از بین ببرید.

پس از گذشت مدت زمانی بذرهای نخودفرنگی جوانه می‌زنند. اگر علف هرزی به همراه گیاه رشد کرده باشد آن را از بین ببرید و حذفشان کنید. همان طور که در بالا گفته شد باید از داربست و سیم استفاده کنید. سیم مرغ و پل های بامبو می‌تواند مناسب باشد چرا چه علف های هرز نمی‌توانند از آنها بالا بروند. شما می‌توانید توسط بامبو چارچوبی را ایجاد کنید به مقدار چسب نیاز دارید این بدان معنی است که شاخه های ممکن است اندکی از آن بالا بروند آنها به راحتی بالا می روند.

زمانی که گیاه اندکی بالا آمد بهترین زمان برای حذف علف های هرز می‌باشد و آنها را بیرون بکشید تا دیگر رشد نکنند. توجه داشته باشید تا نخودفرنگی‌های کوچک آسیبی نبینند دانه‌های نخودفرنگی بسیار سحرآمیز هستند که ما باید به آنها توجه داشته باشیم تا سالم باشند. به آفات و بیماری‌ها توجه داشته باشید؛ چرا که در صورت عدم توجه ممکن است کل محصول از بین برود. بایستی تثبیت نیتروژن هوا به درستی صورت بگیرد. علاوه بر این به فاکتورهای دیگری نیز نیاز دارید تغذیه مناسب باعث رشد زایشی گیاه می‌شود.

این گیاه گل‌های کوچک سفید رنگی دارد هر گل این گیاه نخودفرنگی تولید می‌کند که می‌توانید در این فیلم آموزشی آن را مشاهده کنید. گلها رشد می‌کنند و رفته‌رفته بزرگ‌تر می‌شوند و به یکی از موارد مهم برداشت نخودفرنگی تبدیل می‌شوند. برداشت نخودفرنگی باید به صورت درست انجام شود بنابراین هر هفته شما باید نخودفرنگی خود را برداشت کنید در طول دو هفته برداشت نکنید چرا که گلدهی گیاه متوقف می‌شود. برداشت در مراحل اولیه باید به دقت صورت بگیرد؛ به هنگام برداشت با دو دست ساقه را گرفته و آن را به آرامی بیرون بکشید.

برای مطالعه مقاله کدام نوع نخود فرنگی برای باغ شما مناسب است از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید بذر نخود فرنگی هلندی می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *