ویدئو - آموزش کاشت

فیلم مراحل کاشت لبو از بذر (زیرنویس فارسی)

مراحل کاشت لبو از بذر

این فیلم به زبان انگلیسیاست که گام به گام کاشت لبو از بذر را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت لبو از بذر را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

کشت لبو از طریق بذر انجام می‌شود. بذرهای این گیاه بسیار کوچک و ریز هستند. در کشت بذری؛ بذرهای هویج را در عمق مناسبی از خاک بکارید، برای این منظور با دست، بیلچه یا دسته بیل به صورت ردیفی شیاری را در عمق مناسب ایجاد کنید و بذرها را به صورت ردیفی در درون آن با فاصله مناسب قرار بکارید. سپس روی آن را خوب بپوشانید. پس از انجام این مراحل روی سطح مورد کشت را با نایلون به طور کامل بپوشانید. پس از گذشت مدت زمانی بذر لبو جوانه می زند و گیاه شروع به رشد می‌کند.

برگهای بزرگ سبز رنگی دارد که شیارهای آن به رنگ قرمز و بنفش می‌باشد. شاخه های این گیاه نیز علفی و به رنگ قرمز می‌باشد. برگهای این گیاه به طور مستقیم از غده زیرزمینی گیاه منشعب می‌شود. میوه این گیاه گرد و کروی مانند می‌باشد که از آن استفاده‌های مختلفی می‌شود. این گیاه گونه‌های مختلفی دارد. فاصله کاشت 30 سانتیمتر است. این گیاه خواص دارویی و درمانی بسیاری دارد استفاده از این محصول برای سلامتی مفید می‌باشد. گیاهی یک ساله است و طعم شیرینی دارد.

می‌توانید بذرهای این گیاه را در سینی نشاء نیز کشت کنید برای این منظور ابتدا سینی نشاء خود را با خاک مناسب پر کنید سپس بذرها را به صورت سطحی بر روی آن بگذارید و روی بذر را با خاک بپوشانید. پس از گذشت مدتی بذرهای این گیاه جوانه می‌زنند در این هنگام آنها را از سینی نشاء خارج کنید و در عمق مناسبی از خاک بکارید، پس از کاشت گیاه را آبیاری کنید. پس از گذشت مدت زمانی گیاه رشد می‌کند و می‌توانید آن را برداشت کنید. برداشت این محصول هم کار چندان سختی نیست پس از برداشت برگهای این گیاه را جدا کنید و سپس آن را مصرف کنید. از لبو در آشپزی تهیه سالاد و … استفاده می‌شود.

برای مطالعه مقاله دتاکس واتر لبو و کرفس از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید بذر لبو قرمز ملکه می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *