ویدئو - آموزش کاشت

فیلم مراحل کاشت شلغم (زیرنویس فارسی)

مراحل کاشت شلغم

این فیلم به زبان انگلیسی(زیرنویس فارسی) است که آموزش کاشت بذر شلغم را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت بذر شلغم را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

شلغم از جمله گیاهان علفی است که غده زیرزمینی آن خوراکی است. برگهای سبز رنگ دندانه‌داری دارد که از غده زیرزمینی گیاه منشعب می‌شود. شلغم گیاهی یکساله است که از طریق بذر تکثیر می‌شود. در فیلم آموزشی بالا نحوه کاشت گونه‌ای از شلغم به نام شلغم گلوله برفی (به این دلیل به این گیاه گلوله برفی گفته‌ می‌شود که میوه آن واقعاً شبیه یک گلوله برفی است)را مشاهده خواهید نمود.

در کشت بذری شلغم  ابتدا زمین مورد کشت را آماده کنید، سپس خاک مورد کشت را با کود کمپوست مخلوط کنید، سپس شیاری به اندازه یک سانتیمتر در خاک به صورت ردیفی ایجاد کنید و بذر شلغم را در درون آن با فاصله بکارید؛ بذرهای این گیاه کوچک هستند. پس از کاشت بذر روی آن را بپوشانید طوری که مسطح شود. توجه داشته باشید که عمق کاشت بذر گیاه زیاد نباشد. پس از کاشت گیاه را آبیاری کنید. استفاده از خاک مناسب برای رشد گیاه سبب می‌شود تا گیاه رشد بهتری را تجربه کند.

زمانی که میوه این گیاه به اندازه توپ تنیس یا کمی بزرگ‌تر از آن شد آنرا برداشت کنید. اگر قصد دارید که شلغم شما طعمی شیرینی داشته باشید بهتر است تا به گیاه اجازه دهید تا کمی رشد کند و زمانی که شلغم به اندازه توپ گلف شد آن را برداشت کنید. این گیاه رشد آسانی دارد و به سرعت رشد می‌کند طوری که پس از چند ماه قابل برداشت می‌شود. به زمان برداشت گیاه توجه داشته باشید چرا که اگر زمان آن بگذارد گیاه آن کیفیت سابق را نخواهد داشت. رشد مناسب گیاه را می‌توان از برگهای این گیاه مشاهده نمود. در بیشتر مناطق این گیاه کشت می‌شود. شلغم خواص بسیاری برای سلامتی دارد که از آن استفاده‌های مختلفی می‌شود.

برای خرید بذر میکروگرین شلغم می توانید از این لینک استفاده کنید.

برای خرید بذر شلغم ایرانی می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *