ویدئو - آموزش کاشت

فیلم مراحل کاشت فلفل تند (زیرنویس فارسی)

کاشت فلفل تند

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است که گام به گام کاشت فلفل تند را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت فلفل تند را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

کاشت صیفی‌جات در خانه بسیار لذت‌بخش و درعین‌حال سرگرم کننده است و ما قصد داریم نحوه کاشت فلفل تند را به شما ارائه دهیم. از فلفل استفاده‌های مختلفی می‌شود؛ در آشپزی از آن برای طعم دادن به غذاها استفاده می‌شود و فلفل ارقام مختلفی دارد. هیچ‌چیز مهیج‌تر از کاشت فلفل تند نیست. یکی از گونه‌های فلفل تند پایر فایر است هر گیاه این فلفل به طور متوسط بیش از 100 فلفل تند را تولید می‌کند.

در اوایل تولید این محصول بسیار کم است ولی رفته‌رفته بیشتر می‌شود. در اوایل رشد کندی دارد زمانی که هوای گرم است و روزها بلند است در پشت پنجره که آفتاب کافی به آن می‌خورد رشد گیاه بیشتر می‌شود. بهترین دما برای رشد فلفل تند 21 درجه سانتی گراد می‌باشد. در این دمای به طور تقریبی دو هفته طول می‌کشد تا گیاه رشد کند.

نحوه کاشت فلفل تند از طریق بذر به این صورت است که ابتدا یک گلدان پلاستیکی را که زهکشی مناسبی دارد با خاک و کمپوست پر کنید. در داخل گلدان حدود 10 تا 12 عدد بذر فلفل را به فاصله دو سانتیمتری از یکدیگر بر روی خاک گلدان قرار دهید. در مراحل اولیه شما بایستی بذرها را خراش دهید این امر باعث تولید گیاهچه ها می‌شود. پس از گذشت دو هفته در دمای 21 درجه بذر جوانه‌ می زند. زمانی که گیاهان بزرگ‌تر شدند ریشه‌ها در هم آمیخته می‌شود در این هنگام شما آنها را از گلدان کشت خارج کنید که ممکن برخی تارهای ریشه از بین برود ولی در گیاهان کوچک این عمل صورت نمی‌گیرد چرا که ریشه کوچک است و کشیدن آن آسیبی به گیاه وارد نمی‌کند.

برای کشت بذر فلفل کمپوست مناسب می‌باشد چرا که مواد مغذی را برای شش هفته برای گیاه تامین می‌کند و همچنین برای تنظیم رشد گیاه و سلول‌ها مناسب می‌باشد. گیاه پس از دو هفته جوانه می زند در هفته سوم نیز می‌توانید گیاهچه های رشد یافته از بذر را خارج کنید و در جای دیگر در کمپوست تازه بکارید. پس از آنکه گیاه رشد کرد شما می‌توانید آنها را در داخل گلخانه، حیاط و زمین اصلی کشت کنید. هر گیاه فلفل تعداد زیادی فلفل تولید می‌کند.

به هنگام کاشت در زمین ابتدا گودالی ایجاد کنید می‌توانید از جلبک های دریایی نیز استفاده کنید؛ سپس نشاء فلفل را در داخل گودال قرار دهید و با خاک اطراف آن را پر کنید و فشار دهید تا خاک به ریشه‌ها بچسبد. اردیبهشت‌ماه بهترین زمان کاشت می‌باشد. این گیاه گلهای سفید رنگی دارد. آب زیاد را دوست ندارد چرا که با وجود آب زیاد آفت و بیماری‌ها رخ می‌دهند. توجه داشته باشید که این گیاه در گلخانه تحت تأثیر مگس سرکه قرار نگیرد برای این منظور می‌توانید از اسپری سیر به مدت یک هفته استفاده کنید.

برای مطالعه مقاله خواص درمانی فلفل قرمز از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید انواع بذر فلفل می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر می توانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *