ویدئو - آموزش کاشت

فیلم مراحل کاشت آرگولا (منداب)

مراحل کاشت آرگولا

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است که گام به گام آموزش کاشت بذر منداب را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت بذر منداب را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

گیاه منداب را با نام های مختلفی همچون آرگولا و راکت نیز می شناسند. این گیاه مزه تند و دلنشینی دارد و همچنین از طریق بذر به راحتی تکثیر می شود. بذر های این گیاه کوچک و ریز هستند، بذر ها به رنگ قهوه ای مایل به سیاه و قرمز می باشد. برای کاشت بذر ابتدا سینی نشاء خود را آماده و با خاک مناسب و مرطوب آن را پر کنید، سپس بذر های این گیاه را به صورت مرتب، منظم و به صورت یکسان بر روی خاک بپاشید، پس از کاشت بذر مقداری خاک نرم بر روی بذر ها بریزید طوری که بذر را بپوشاند. پس از انجام این مراحل درب سینی نشاء را بگذارید و توجه داشته باشید که سوراخ هایی که برای تهویه هوا در درب قرار دارد نیز بسته باشد تا رطوبت گیاه حفظ شود و گیاه زودتر جوانه بزند.

پس از گذشت دو تا سه روز گیاه شروع به جوانه زنی می کند و سر از خاک بیرون می آورد. به آبیاری منظمی نیاز دارد و آبیاری زیاد را دوست ندارد هر چهار روز یکبار به گیاه خود آب دهید. آب نیاز اولیه و اساسی هر گیاهی برای رشد می باشد. می توانید به صورت دستی یا با استفاده از دستگاه به گیاه آب دهید.

منداب یک گیاه علفی است که خواص بسیاری دارد. برگ های این گیاه به رنگ سبز می باشد. رشد سریعی دارد طوری که پس از گذشت سه هفته بالغ و قابل برداشت می باشد. برخی دیگر نیز پس از دو هفته بالغ می شوند. زمان برداشت گیاه مهم است چرا که باید گیاه سالم و تازه باشد و برگها به اندازه کافی بزرگ شده باشند.

جالب است بدانید که این گیاه به چرخه تهویه هوا کمک می کند، از رشد کپک ها جلوگیری می کند، برای تهیه سالاد و غذا از آن استفاده می شود، به صورت گریل شده با غذاهای دریایی طبخ می شود، به همراه گوشت مصرف می شود. سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر و ویتامین می باشد. چربی و کالری کمی دارد، زود هضم می شود و به متابولیسم بدن کمک می کند، در کل این گیاه شما را به یک گیاه خوار تبدیل می کند و تغذیه مناسبی برای استفاده می باشد.

برای خرید بذر آرگولا دراگون می توانید از این لینک استفاده کنید.

برای خرید بذر منداب ایرانی می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *