خوشمزه ها

چگونه چای سفید درست کنیم

نحوه دم کردن چای سفید

چای سفید نوعی چای ملایم، شیرین و تازه است که از انواع بسیار سالم و کمیاب گیاه چای سبز Camellia sinensis تهیه می شود. این چای عمدتا در استان فوجیان چین تولید می شود و فقط شامل جوان ترین جوانه های برگ ها است که با پرزهای نقره ای و رو به پایین پوشانده شده است. این برگ ها فقط در طی 3 روز هر سال در اوایل بهار قابل برداشت هستند.

نحوه دم کردن چای سفید:

این چای با حداقل فرآوری، سه برابر چای سبز دارای آنتی اکسیدان است و سالم ترین چای در بین تمام چای ها است. عطر و طعم ملایم و شیرینی دارد که از نظر لطافت مانند مخمل است و هیچ یک از طعم های چمن مانند که برخی از چای های سبز قادر به تولید آن هستند را ندارد. مراحل زیر را دنبال کنید تا اطمینان حاصل کنید که چای سفید تمام ویژگی های خوب خود را هنگام دم کشیدن حفظ می کند.

1- چای سفید خود را بخرید:

چای سفید بسیار گرانتر از هر چای دیگری است، بنابراین به احتمال زیاد روزانه آن را مصرف نخواهید کرد اما قیمت آن برای خوراکی های آخر هفته یا سایر موارد خاص ارزش دارد. با توجه به اینکه هزینه زیادی را صرف می کنید ، اطمینان از دستیابی به بهترین کیفیت ممکن، بسیار مهم است.

  • چای سفید دارای دو نسخه است: یک چای سفید ارزان قیمت سنتی (سوزن نقره ای فوجیان، آنهویی و غیره) و یک چای سفید برگ به سبک جدید. آنها قابل تعویض نیستند و بسیار متفاوت به نظر می رسند.
  • چای سفید انواع مختلفی دارد و از نظر قیمت تفاوت چشمگیری دارند. نوک نقره ای، نوک های نقره یاسمن، pai mu tan (گل پنی سفید) و سوزن نقره ای بهترین نوع است و اغلب محبوب ترین آنها نیز هست. حتی ممکن است لازم باشد برای اطمینان از تأمین نیاز هر بهار، به فروشگاه چای محلی خود سفارش دهید.
  • اگر تازه با چای سفید آشنا شدید، یک راه خوب برای شروع، خرید یک کیت نمونه از یک فروشنده آنلاین است. به این ترتیب، می توانید مقادیر کمی از چندین نوع را امتحان کنید تا موارد دلخواه خود را پیدا کنید.
  • چای سفید را می توانید به صورت برگ های بسته بندی نشده یا چای کیسه ای خریداری کنید. با این حال، اگر ظرف مات نیست و اگر برچسب گذاری نشده است، مراقب باشید زیرا ممکن است به جای جوانه ها و غیره که شما می خواهید برگ بدست آورید.
  • از جاهای مختلف خرید کنید تا بهترین کیفیت ممکن را پیدا کنید. از آنجا که چای سفید هنوز نسبتاً کمیاب است، خرید آنلاین ممکن است بهترین گزینه شما باشد.
چای سفید خود را بخرید

چای سفید خود را بخرید

2- مطمئن باشید چای شما تازه است:

کاملاً مطمئن باشید که چای سفید خریداری شده ی شما تازه است. از فروشنده بخواهید که جدیدترین محصول نیمکره شمالی را به شما بدهد. اطمینان حاصل کنید که چای خریداری شده تا حد ممکن در ظرف بسته بندی شده باشد. آن را خشک، سرد و تاریک نگه دارید تا از اکسید شدن آن جلوگیری شود. چای سفید مانند چای سیاه سال ها حفظ نمی شود. باید ظرف شش ماه پس از خرید مصرف شود.

مطمئن باشید چای شما تازه است

مطمئن باشید چای شما تازه است

3- آب را انتخاب کنید:

آب با کیفیت خوب انتخاب کنید. اگر در منطقه ای با آب سخت زندگی می کنید، قبل از استفاده از آن برای دم کردن، آن را تصفیه کنید. آب سخت ممکن است چای سفید را که دارای طعم های بسیار ظریف است از بین ببرد.

آب را انتخاب کنید

آب را انتخاب کنید

4- آب را گرم کنید تا به جوش آید، سپس پنج تا هشت دقیقه بگذارید تا خنک شود:

در روش دیگر، فقط آب را بجوشانید تا “اولیه جوش بیاید”، این زمانی است که آب شروع به جوشیدن می کند اما هنوز شروع به قل قل نکرده است. دما در این مرحله 160 درجه فارنهایت (71 درجه سانتیگراد) خواهد بود. دم کرده تلخ از دمای بیش از حد آب در چای سبز حاصل می شود. به جای آن زمان طولانی تری در دمای سردتر بهتر می باشد.

آب را گرم کنید تا به جوش آید

آب را گرم کنید تا به جوش آید

5- دمای آب را تست کنید:

قبل از افزودن آب جوشانده به چای سفید، حداکثر دمای آن 158 درجه فارنهایت تا 167 درجه فارنهایت (70 درجه سانتیگراد تا 75 درجه سانتیگراد) یا 160-170 درجه فارنهایت (71-77 درجه سانتیگراد) باشد. اگر آب خیلی گرم باشد، چای سوزانده می شود و باعث تلخ شدن آن می شود.

دمای آب را تست کنید

دمای آب را تست کنید

6- روش خود را برای دم کردن چای سفید انتخاب کنید:

از یک چای صاف کن، یک توپ چای، یا یک قوری استفاده کنید.

روش خود را برای دم کردن چای سفید انتخاب کنید

روش خود را برای دم کردن چای سفید انتخاب کنید

7- در هر فنجان دو قاشق چایخوری برگ چای سفید اضافه کنید:

برگ های چای را درون چای صاف کن، توپ چای یا قوری قرار دهید.

برگ چای سفید اضافه کنید

برگ چای سفید اضافه کنید

8- برگ های چای سفید نسبت به سایر انواع چای می توانند مدت زمان دم کردن بیشتری را تحمل کنند:

دم کردن به مدت 7 تا 10 دقیقه معمول است. با این حال، ممکن است بخواهید در ابتدا (1 تا 3 دقیقه) با یک دم کردن کوتاه امتحان کنید و سپس برای دریافتن طعم زمان های طولانی تر، مدت دم کردن مورد نظر خود را برگزینید. از همان برگ ها برای دم کردن چند فنجان چای سفید دیگراستفاده کنید، درصورت لزوم زمان دم کشیدن زیاد می شود. اگر قصد چند بار دم کردن برگ ها را دارید، برخی منابع 90 ثانیه تا 2 دقیقه بیشتر را توصیه می کنند.

می توانند مدت زمان دم کردن بیشتری را تحمل کنند

می توانند مدت زمان دم کردن بیشتری را تحمل کنند

9- سرو کردن:

چای سفید باید همانطور که هست، خالص سرو شود. ممکن است ترجیح دهید شیر یا شکر را در چای سفید بریزید، اما طعم و مزه چای از بین خواهد رفت.

سرو کردن

سرو کردن

10- حاضر است:

چای شما حاضر است، بفرمایید نوش جان!

حاضر است

حاضر است

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید اینترنتی چای می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *