خوشمزه ها

طرز تهیه چای دارچین

چای دارویی دارچین

دارچین در داروهای سنتی آیورودا (طب سنتی هند) و طب سنتی چین برای درمان طیف وسیعی از بیماری ها از جمله سرماخوردگی و سوء هاضمه استفاده می شود. دارچین علاوه بر فواید سلامتی دارای طعمی طبیعی و شیرین است و همین امر آن را به یک ماده ایده آل برای اضافه کردن به یک فنجان چای تبدیل می کند.

محتویات چای دارچین:

چوب دارچین: یک عدد

آب: یک و نیم فنجان (335 میلی لیتر)

چای سیاه دارچین

چوب دارچین: یک عدد

آب جوش: یک فنجان (237 میلی لیتر)

چای سیاه کیسه ای: یک عدد

شکر، استویا یا هر ماده شیرین کننده دیگر: به میزان دلخواه (اختیاری)

چای زنجبیل- دارچین

چوب دارچین: دو عدد

زنجبیل خرد شده: سه چهارم فنجان (40 گرم)

آب: سه گالن (2.8 لیتر)

عسل: برای طعم دادن و شیرین کردن

آیا مایلید این دستورالعمل را عملی کنید؟

تهیه چای با چوب دارچین

در این روش چگونگی تهیه چای با چوب دارچین را به شما آموزش می دهیم.

1. ترکیب آب و چوب دارچین:

آب و چوب دارچین را درون یک ظرف بریزید. یک لیوان آب درون ظرف متوسطی بریزید. یک چوب دارچین درون آن اضافه کرده و درب ظرف را بگذارید و آن را روی اجاق گاز بگذارید. در صورت تمایل می توانید از یک قوری چای شیشه ای به عنوان ظرف استفاده کنید. اگر می خواهید عطر دارچین بیشتر خارج شود، آن را خرد کنید.

ترکیب آب و چوب دارچین

ترکیب آب و چوب دارچین

2. جوش آمدن آب:

صبر کنید تا کتری آرام آرام به جوش بیاید. وقتی دارچین آرام آرام در آب بجوشد طعم آن از چوب خارج می شود بنابراین شعله اجاق گاز را در حد متوسط نگه دارید. تقریباً 15 تا 25 دقیقه طول می کشد تا آب جوش بیاید. اگر آب جوش آمد و رنگش زرد کمرنگ شد نشانه این است که باید کمی بیشتر بجوشد تا چای تیره و کاملا دم کشیده شود.

جوش آمدن آب

جوش آمدن آب

3. مدت زمان خنک شدن چای:

پانزده دقیقه صبر کنید تا چای خنک شود. هنگامی که مخلوط آب و دارچین کاملاً جوش آمد ظرف را از روی حرارت بردارید. چای باید کمی خنک شود تا چوب دارچین را از آن خارج کنید، پس پانزده دقیقه صبر کنید. با اضافه کردن چای، محلول شروع به تیره شدن و تبدیل شدن به رنگ قرمز طلایی می شود.

مدت زمان خنک شدن چای

مدت زمان خنک شدن چای

4. سرو کردن:

چای را درون لیوان انداخته و سرو کنید. بعد از اینکه چای را اضافه کردید محلول را از صافی رد کنید. و بعد بلافاصله چای را بنوشید. وقتی چای را هم می زنید سرد می شود. اگر می خواهید چای گرمتر باشد آن را دوباره روی شعله بگذارید.

برای مطالعه مقاله طرز تهیه چای نعناع سنتی مراکش می توانید از این لینک استفاده نمایید.

سرو کردن چای

سرو کردن چای

استفاده از چای کیسه ای برای تهیه چای سیاه دارچینی

در این روش چگونگی استفاده از چای کیسه ای برای تهیه چای سیاه دارچینی را به شما آموزش می دهیم.

1. اضافه کردن چوب دارچین به آب جوشیده:

چوب دارچین و آب جوش را در لیوان بریزید. چوب چوب دارچین را در لیوان یا فنجان بریزید و بعد یک فنجان (237 میلی لیتر) آب جوش روی آنها بریزید تا کاملاً غوطه ور شوند. آب بدون املاح نتیجه بهتری برای چای درست کردن دارد.

اضافه کردن چوب دارچین به آب جوشیده

اضافه کردن چوب دارچین به آب جوشیده

2. صاف کردن مواد:

مخلوط را بپوشانید و بگذارید صاف شود.اجازه دهید مخلوط به مدت 10 دقیقه در ظرفی بماند و روی آن ظرف را بپوشانید تا چوب دارچین شروع به آزاد کردن طعم و عطر خود کند. برای درپوش ظرف می توانید از یک ورق آلومینیومی استفاده کنید.

صاف کردن مواد

صاف کردن مواد

3. اضافه کردن چای کیسه:

چای کیسه را اضافه کنید و صبر کنید تا رنگ پس دهد. وقتی چوب دارچین در آب خیس خورد و طعم و عطر خود را پس داد چای سیاه کیسه ای را اضافه کنید. بگذارید چای کیسه ای به همراه دارچین در لیوان دو یا سه دقیقه دیگر بماند. می توانید از چای سیاه معمولی یا بدون کافئین استفاده کنید. اگر چای سیاه دوست ندارید می توانید چای قرمز یا چای عسل استفاده کنید.

اضافه کردن چای کیسه

اضافه کردن چای کیسه

4. سرو چای:

چای را در مقداری شیرین کننده مخلوط کرده و سرو کنید. بعد از چند دقیقه چای کیسه ای و چوب دارچین را از لیوان خارج کنید. در صورت تمایل شکر، استویا یا شیرین کننده مورد نظر خود را اضافه کرده و سریعاً بنوشید. چای در طول آماده شدن مسلما سرد میشود در مایکروویو آن را گرم کنید. آن را در فواصل 10 ثانیه با حرارت زیاد گرم کنید تا به دمای مطلوب برسد.

برای مطالعه مقاله طرز تهیه چای زیره می توانید از این لینک استفاده نمایید.

زمان سرو کردن

زمان سرو کردن

تهیه چای زنجبیل دارچین

در این روش چگونگی چای دارچین زنجبیل را به شما آموزش می دهیم.

1. ترکیب دارچین و زنجبیل:

دارچین، زنجبیل و آب را در یک قوری ترکیب کنید. سه چهارم قوری آب (2.8 لیتر)، دو چوب دارچین و یک فنجان (40 گرم) زنجبیل خرد شده و پوست کنده درون قوری بریزید. در قوری را بگذارید و آن را روی شعله اجاق گاز قرار دهید. برای اینکه طعم و عطر دارچین کامل تخلیه شود، آن را خرد کنید.

ترکیب دارچین و زنجبیل

ترکیب دارچین و زنجبیل

2. مدت زمان دم کشیدن:

صبر کنید قوری جوش بیاید. شعله را کم کنید تا قوری جوش های ریز بخورد. حداقل یک ساعت بجوشد تا تمام طعم های موجود در دارچین و زنجبیل آزاد شود. میدانید وقتی سطح مایع روی شعله حباب آزاد کند یعنی دارد به جوش میاید اگر کمی صبر کنید چای کاملا می جوشد و قل می خورد.

مدت زمان دم کشیدن

مدت زمان دم کشیدن

3. صاف کردن چای:

چای را صاف کنید. وقتی چای به مدت یک ساعت جوشید آن را از روی شعله بردارید و سپس آن را از یک صافی ریز رد کنید تا قطعات دارچین و زنجبیل از چای خارج شود.

صاف کردن چای

صاف کردن چای

4. سرو چای:

با عسل بنوشید. این دستور و مواد حدود 2.8 لیتر چای درست می کند برای سرو، آن را در لیوان و فنجان بریزید و مقداری عسل با مخلوط کنید تا مزه دار شود و سرو کنید.

برای مطالعه مقاله طرز تهیه چای ماسالا می توانید از این لینک استفاده نمایید.

سرو چای

سرو چای

برای خرید انواع نوشیدنی می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *