خوشمزه ها

دستور پخت پای توت پنیری

دستور پخت پای توت پنیری

با رسیدن هوای گرم، دستورالعمل های خنک که ترکیب مناسبی از شیرینی و عطر و طعم هستند مورد توجه قرار می گیرند. دستور العمل پای پنیر خامه ای توت مناسب برای یک روز گرم است که شما به یک دسر خامه ای و خنک نیاز دارید. این دستور العمل به خوبی سفر می کند، بنابراین مناسب برای یک وعده شام مختصر محلی است.

این پای از آن جهت غیر معمول است که از آرد پوسته ذرت به جای آرد معمولی گراهام یا آرد کلوچه استفاده می کند. آرد ذرت بافتی فوق العاده به دسر اضافه می کند و نکته خوب در مورد این دستور پای این است که شما مجبور نیستید خمیر را پهن کنید. آیا آن را شنیدید؟ پهن کردن خمیر پای به تمرین و تبحری نیاز دارد که با گذشت زمان ایجاد می شود و اگر نمی خواهید به خودتان زحمت بدهید یا وقت یادگیری ندارید، باز هم می توانید با فشار دادن این مخلوط آرد پوسته ذرت در ماهیتابه، پای خوشمزه و خانگی درست کنید.

توت فرنگی خشک

خوردن توت تابستانی مانند خوردن آفتاب مقطر است و دراین دستورالعمل گیلاس هایی را که بیشتر دوست دارید یا هر نوع ترکیبی از توت ها را می توانید استفاده کنید. شما فقط به دو فنجان توت نیاز دارید. چه زغال اخته، چه توت سیاه، چه تمشک یا توت فرنگی را ترجیح می دهید، می توانید از هرکدام یا همه آنها استفاده کنید.

از آنجا که روکش پای توت پخته شده است، تازه یا منجمد بودن آن فرقی نمی کند. اگر توت تازه در فروشگاه ها به فروش می رسد، هر نوعی که مناسب سلیقه شما است را انتخاب کنید. اگر فصل توت نبود و می خواهید این دستورالعمل را درست کنید، انواع منجمد کاملاً خوب عمل می کنند.

به هر حال، روکش توت برای سایر غذاها بسیار کابردی است. اگر مقداری سس توت باقیمانده دارید، با خیال راحت روی وافل یا پنکیک صبحانه بریزید و یا آن را روی نان تست پخش کنید. حتی می توانید آن را با مقداری یخ، ماست و شیر در مخلوط کن بیندازید تا یک اسموتی برای صبحانه درست کنید.

برای مطالعه مقاله طرز تهیه پای پکان سنتی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مواد لازم برای پوسته

مواد لازم برای پوسته

1. دستورالعمل پوسته

حال به شما دستورالعمل درست کردن پوسته را آموزش می دهیم.

موادلازم:

  • آرد (همه منظوره): 1 فنجان
  • آرد ذرت: 1/2 فنجان
  • شکر: 1/4 فنجان
  • نمک: 1/2 قاشق چایخوری
  • کره: 114 گرم، خرد شده به قطعات کوچک
  • تخم مرغ: 1 عدد
  • آب: 1/4 فنجان

خرید آرد ذرت

مراحل تهیه:

در یک کاسه متوسط آرد، آرد ذرت، شکر و نمک را مخلوط کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند. با استفاده از مخلوط کن شیرینی یا چنگال کره را به مواد خشک اضافه کنید. خوب است که تکه های کوچکی از کره را در مخلوط مشاهده کنید. با استفاده از یک چنگال، تخم مرغ را کاملا مخلوط کنید. آب را هر چند وقت یکبار اضافه کنید و بعد از هر بار افزودن به آرامی هم بزنید.

این مخلوط شروع به چسبیدن بهم می کند. به آرامی اضافه کردن آب را متوقف کنید، هنگامی که مخلوط به بافت خمیر بازی تبدیل شد. ظرف را به مدت حدود 20 دقیقه در یخچال قرار دهید تا خنک شود. پس از سرد شدن خمیر، آن را درون یک ظرف پای 23 سانتی متری بدون روغن بریزید. خمیر را به کف و طرفین ظرف فشار دهید تا پوسته ایجاد شود. همزمان که مواد را مخلوط می کنید پوسته را کنار بگذارید.

برای مطالعه مقاله دستور پخت پای لیمو عمانی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مواد لازم برای پر کردن روی پای

مواد لازم برای پر کردن روی پای

2. دستورالعمل پر کردن:

در ادامه به شما آموزش می دهیم چگونه پای پنیری را پر کنید.

مواد لازم:

  • پنیر خامه ای: 2 قطعه 227 گرمی، نرم و در دمای اتاق
  •  شکر: 1/2 فنجان
  • وانیل: 1 قاشق چایخوری
  • تخم مرغ: 2 عدد

خرید پودر وانیل

مراحل تهیه:

  1. فر خود را تا 325 درجه گرم کنید. در یک کاسه متوسط با استفاده از همزن برقی با سرعت متوسط، پنیر خامه ای را بزنید تا کاملا صاف شود و هیچ حباب سفتی وجود نداشته باشد. شکر را اضافه کنید و دوباره حدود یک دقیقه یا تا زمانی که شکر حل شود و مخلوط کاملا صاف شود مخلوط کنید. وانیل را اضافه کرده و مخلوط کنید.
  2. تخم مرغها را یکی یکی اضافه کنید و پس از افزودن هر تخم مرغ کاملاً مخلوط کنید. این مخلوط باید بافت خامه داشته باشد. با استفاده از کفگیر لاستیکی، مخلوط پر کننده را داخل پوسته آرد ذرت که نپخته است بریزید و قسمت بالایی آن را صاف کنید. پای را در وسط فر از قبل گرم شده قرار داده و به مدت 35-45 دقیقه بپزید.
  3. وقتی پای پخته شد، باید کمی از لبه ها قهوه ای شود و وسط آن کمی نرم باشد. پای را از اجاق برداشته و اجازه دهید حدود یک ساعت در دمای اتاق خنک شود. سپس آن را با بسته بندی پلاستیکی بپوشانید و آن را در یخچال قرار دهید تا 2-3 ساعت قبل از سرو سرد شود.
  4. همانطور که پای در حال پخت است می توانید روکش سس توت را شروع کنید.

برای مطالعه مقاله دستور تهیه پای لیموناد یخی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مواد لازم برای پوشش روی پای توت پنیری

مواد لازم برای پوشش روی پای توت پنیری

3. دستورالعمل های روکش:

حال به شما دستورالعمل های تهیه روکش را شرح می دهیم.

موادلازم:

  • توت (تازه یا منجمد): 2 فنجان (هر ترکیبی از توت که موجود باشد)
  • شکر: 3/2 پیمانه
  • نشاسته ذرت: 2 قاشق غذاخوری
  • آب: 1/4 فنجان

خرید نشاسته ذرت

مراحل تهیه:

  1. در یک قابلمه کوچک، توت ها، شکر، نشاسته ذرت و آب را به آرامی با هم هم بزنید. قابلمه را روی اجاق گاز روی حرارت متوسط قرار دهید و آن را گرم کنید تا جوش بیاید و گاه گاهی هم بزنید.
  2. پس از شروع مخلوط شدن، اجازه دهید تا حدود 30 ثانیه بجوشد یا اینکه سس شروع به غلیظ شدن کند. رویه را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید کاملاً خنک شود. آن را در یک کاسه یا شیشه محکم پوشانده شده، در یخچال قرار دهید تا زمانی که آماده سرو پای باشید.
  3. برای سرو پای آن را به صورت تکه ای برش داده و روی هر قطعه یک قاشق رویه توت بریزید. راه دیگر می توانید قبل از برش، کل پای را با روکش توت بپوشانید. پای و توت ها را برای نگهداری به یخچال برگردانید و ظرف سه روز آن را بخورید.
برای خرید میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *