خوشمزه ها

دستور تهیه پای لیموناد یخی

تهیه پای لیمو ناد یخی

آشپزی همراه با بچه ها، بسیار سرگرم کننده است و تهیه و پخت غذا برای خود و دیگران را بسیار جذاب و لذت بخش می‌کند. بسیاری از خانه داران، و حتی سرآشپزهای حرفه ای، هنگام پخت، عشق خود را با غذای خود ترکیب می‌کنند و تجربیات مثبت دوران کودکی خود را، با یک کودک شیرین، به اشتراک می‌گذارند.

تاثیر یاد گیری آشپزی در کودکان:

یادگیری آشپزی، می تواند در کودکان احساس غرور و شادی، در تهیه چیزهای خوشمزه برای خود و دیگران ایجاد کند. همچنین یادگیری این مهارت ها به کودکان، بسیار ارزشمند بوده و بعدها در طول زندگی خود، از آنها استفاده خواهند کرد. علاوه بر این، این کودکان خاطرات خوشی را از به اشتراک گذاشتن کار خود با دیگران، در ذهن خواهند سپرد.

اگر میخواهید با یک کودک آشپزی کنید، باید در انتخاب دستورالعمل مناسب خود، بسیار دقت کنید. اگر دستور پختتان بسیار دشوار باشد، ممکن است کودک از آشپزی ناامید شده و آن را دوست نداشته باشد؛ یا ممکن است مجبور شوید بیشتر کارها را خودتان انجام دهید، که در اینصورت، این حس موفقیت را که بچه ها در آرزویشان هستند، از بین می برید.

خرید پودر کره

زمان آماده سازی: نیم ساعت

زمان سرد شدن  : 6 تا 8 ساعت

زمان کل: 8.30 ساعت

مناسب برای: 8 تا 10 نفر

رده: سرد شدن

متد: دسر

خاستگاه : ایتالیایی

برای مطالعه مقاله دستور پخت پای لیمو عمانی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

یک تکه پای لیمو ناد

یک تکه پای لیمو ناد

این دستور پخت پای لیموناد یخی، یکی از دستورالعمل هایی است که اکثر بچه های مدرسه ای هم حتی می توانند آن را با سهولت انجام دهند. بچه های کوچکتر، ممکن است در بازکردن در قوطی ها یا کار با اجاق گاز، به کمک نیاز داشته باشند، اما بیشتر این فرآیند “پخت و پز” شامل کارهایی است که بچه ها به راحتی از پس آنها برمی آیند.

در این دستورالعمل، مواد اولیه و طرز تهیه خمیر پایه‌ پای هم آموزش داده شده است، اما شما می‌توانید در صورت تمایل، از خمیر آماده استفاده نمایید، تا تهیه پای شما راحت تر شود. فقط اگر از خمیر آماده استفاده میکنید، دقیقا طبق دستورالعمل نوشته شده روی بسته بندی محصول پیش بروید، و سپس در ادامه ی کار، از مراحل باقی مانده ی در این دستور العمل، کمک بگیرید.

علاوه بر کودکان، بزرگسالان نیز از خوردن این پای خوشمزه و خامه ای در روزهای گرم تابستان، لذت خواهند برد. در دستور پخت ما، از کنسانتره لیموناد یخ زده معمولی استفاده شده، اما اگر شما مایل به استفاده از مواد رنگی رنگی و جذاب تری هستید، می توانید کنسانتره لیموناد صورتی رنگ بخرید و به میز سرو خود، ظاهر جذاب تری ببخشید.

تهیه این دسر خوشمزه، کمتر از نیم ساعت به طول خواهد انجامید، اما حداقل شش تا هشت ساعت زمان نیاز است تا دسر به خوبی در فریزر منجمد شود؛ وگرنه مواد هنگام برش و سرو این پای، سفت و محکم نخواهد ماند.

در ادامه مقاله شما را چگونگی مراحل تهیه خمیر پایه دسر آشنا خواهیم کرد.

مواد مورد نیاز تهیه خمیر:

بیسکوئیت تردک گراهام مربعی : ۱۴ عدد و یا ۷ عدد بیسکوئیت مستطیلی

شکر: یک چهارم فنجان

کره: ۶ قاشق غذاخوری کره ذوب شده

مراحل آماده سازی تهیه خمیر:

فر خود را روشن کرده و روی ۳۵۰ درجه تنظیم کنید. بیسکوئیت های خود را در درون یک کیسه ی بزرگ ریخته، تمام هوای کیسه را خارج کرده و آن را ببندید.

با استفاده از یک وردنه، پتک، و یا هر ابزار سنگین دیگری، بیسکوئیت ها را کوبیده و له کنید تا به طور کامل خرد شوند. (بچه ها معمولا این قسمت از دستور پخت را دوست دارند.)

برای مطالعه مقاله طرز تهیه پای پکان سنتی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

تهیه خمیر پای

تهیه خمیر پای

خرده های بیسکوئیت را در یک قالب پای 25 سانتیمتری ریخته و شکر را به آن اضافه کنید. از یک چنگال برای ترکیب آنها استفاده کنید. سپس، کره آب شده را به آرامی اضافه کرده و با چنگال هم بزنید.

با تهِ صاف یک لیوان آب، و یا یک کاسه، مخلوط را به سمت پایین و دو طرف ظرف پای خود فشار دهید.

خمیر پایه را به مدت ۸-۱۰ دقیقه، تا زمانی که رنگ آن کمی قهوه ای شود بپزید. قبل از پرکردن مواد روی آن، اجازه دهید خمیر در دمای اتاق خنک شود.

مواد مورد نیاز قسمت اصلی پای:

شیر: 40 گرم تغلیظ شده و شیرین شده

خامه: 355 گرم، بصورت ذوب شده در یخچال

لیموناد یخ زده: 170 گرم، به صورت ذوب شده

خرید شکر قهوه ای

دستور تهیه قسمت اصلی پای:

در یک کاسه‌ی بزرگ، مخلوط لیموناد و شیر تغلیظ شده شیرین شده را به خوبی هم بزنید تا به طور کامل ترکیب شوند. می توانید از یک همزن برقی یا دستی، برای مخلوط کردن مواد استفاده کرد. با استفاده از یک کاردک، خامه را بهم بیامیزید، تا مواد کاملا مخلوط شوند.

مواد مخلوط شده را داخل پوسته آماده شده بریزید و روی آن را صاف کنید. روی پای را با یک کیسه پلاستیکی یا فویل آلومینیومی بپوشانید و آن را برای شش تا هشت ساعت در فریزر قرار دهید.

پای را از فریزر خارج کرده و برش داده و سرو کنید. این پای خوشمزه، بسته به اتدازه ی برش‌ها، مناسب برای هشت تا ده نفر می‌باشد. برای تزئین، می توانید از برگ های تازه نعناع، برش های لیمو ، توت فرنگی های برش خورده، یا حتی پوست لیمو، استفاده نمایید.

روی بقیه پای را پوشانده و داخل فریزر، تا دو هفته نگه دارید.

برای خرید اینترنتی عطاری می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *