خوشمزه ها

طرز تهیه چیکن پارمزان خانگی خوشمزه

طرزر تهیه چیکن پارمزان

مرغ، یک منبع ارزان قیمت پروتئین است و همیشه، یک گزینه عالی، برای وعده شام محسوب می‌شود. با این حال، دستور پخت های قدیمی و ساده‌ی مرغ های بدون استخوان، کمی… خوب… خسته کننده می‌شود! این دستور پخت چیکن پارمزان ذکر شده در این مقاله، مرغ های خسته کننده و همیشگی را به یک غذای خوش رنگ و خوش طعم، با بافتی سرخ شده و ترد، همراه با پنیر موزارلا خامه ای و سس گوجه فرنگی تبدیل می کند.

زمان آماده سازی: ۱۰-۱۵ دقیقه

زمان پخت: ۲۰ دقیقه تفت دادن مرغ، ۳۰ دقیقه پخت

زمان کل: یک ساعت

مناسب برای: 4 نفر

رده: نهار

متد: پخت

خاستگاه: ایتالیایی

تاریخچه تهیه چیکن پارمیزان:

جالب اینجاست که چیکن پارمزان، یک غذای بومی ایتالیا نیست، اگرچه ریشه در ایتالیا دارد. در اواخر دهه ۱۸۰۰ و اوایل دهه ۱۹۰۰ ایتالیایی ها به ایالات متحده مهاجرت کرده و دستور تهیه پارمیگیانای بادمجان را با خود آوردند. پارمیگیانای بادمجان از برش های بادمجان، نان سرخ شده، به همراه سس گوجه فرنگی و پنیر ذوب شده روی آن، تشکیل شده است. در آن زمان، ایتالیایی های مقیم ایالات متحده، دستور پخت این غذا را برای استفاده از مرغ تطبیق دادند و غذای چیکن پارمسان (Chicken Parmigiana) یا (Chicken Parmesan) متولد شد!

رسپی ذکر شده در این مقاله، به راحتی برای یک خانواده چهار نفره مناسب است، و مقداری نیز برای ناهار روز بعد باقی خواهد ماند. با این حال، اگر خانواده ای پُرخور دارید، و یا منتظر مهمان هستید، می توانید به راحتی مواد اولیه این غذا را کمتر یا بیشتر کنید. طعم گرم شده ی این غذا برای بار دوم نیز بسیار لذت بخش است؛ به جای مایکروویو، آن را در فر بگذارید تا گرم شود.

ادویه چیکن ماسالا

اگر می خواهید از سینه مرغ معمولی استفاده کنید، ایرادی ندارد و بسیار خوب خواهد شد؛ با این حال ، اگر طبق دستور پخت ما، آن را ببرید و بصورت نازک بپزید، طعمش منحصر به فرد خواهد بود. برای پخت سینه های مرغ کامل، مدت زمان بیشتری نیاز است.

برای پخت این غذای خوشمزه طبق این دستورالعمل، من به سادگی از یک شیشه سس پیتزای نصفه که در یخچال بود استفاده کردم. اگر سس پیتزا در دست ندارید، می توانید سس گوجه فرنگی را جایگزین کنید. برای داشتن بهترین طعم ایتالیایی، یک قاشق چای خوری ریحان یا ادویه ایتالیایی را، در سس گوجه فرنگی خود هم مخلوط کنید. از سس اسپاگتی هم می‌تانید استفاده کنید.

برای مطالعه مقاله بهترین غذاهای ایتالیایی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

طرز تهیه چیکن پارمزان

طرز تهیه چیکن پارمزان

دستورپخت چیکن پارمزان:

در ادامه مطلب چگونگی طبخ چیکن پارمیزان و مواد اولیه آن را آموزش خواهیم داد.

مواد مورد نیاز:

مرغ: ۶-۸ تکه مرغ

پودر سوخاری: ۱ فنجان

پنیر پارمیزان: یک چهارم فنجان، رنده شده

نمک: ۱ قاشق چایخوری

تخم مرغ: ۱ عدد

آرد: یک چهارم فنجان

روغن برای سرخ کردن

پنیر موزارلا: ۱-۲ فنجان خرد شده

سس پیتزا یا سس گوجه فرنگی

برای مطالعه مقاله معرفی بهترین غذاهای انگلیسی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مواد لازم تهیه چیکن

مواد لازم تهیه چیکن

مرحله اول:

هرگونه چربی، پوست یا مواد زائد مرغ را بریده و جدا کنید. اگر ضخامت مرغ شما از 2.5 سانتی متر بیشتر است، آن ها را پهن و یک دست کنید. برای این کار، مرغ را بین دو کیسه پلاستیکی یا کاغذ روغنی قرار دهید. با استفاده از یک پتک یا وردنه، آنقدر مرغ را بکوبید تا زمانی که ضخامت آن یک سانتی متر، و یکنواخت و صاف شود.

مرحله دوم:

یک ظرف 22 در 33 سانتی متر را با اسپری آشپزی به خوبی چرب کرده و کناری بگذارید. فر را با دمای ۴۰۰ درجه گرم کنید.

مرحله سوم:

یک لایه روغن با ضخامت 5 سانتی متر را در یک تابه سنگین ریخته و روی حرارت متوسط گرم کنید. برای جلوگیری از پاشیدن روغن به اطراف، مرغ را تا زمانی که روغن به خوبی داغ نشده، در تابه قرار ندهید. با ریختن کمی آرد به درون ظرف، می‌توان دمای تابه را امتحان کرد. اگر آرد شروع به جلز و لز کردن کرد و توسط حباب ها احاطه شد و به رنگ قهوه ای درآمد، روغن در دمای مناسبی است.

ادویه مرغ شیرین

مرحله چهارم:

در مدت زمانی که منتظرید تا روغن به دمای مناسب برسد، تخم مرغ را در یک کاسه شکسته و آن را به طور کامل هم بزنید. آرد و نمک را در ظروف جداگانه ای ریخته و آنها را با هم ترکیب کنید. همچنین آرد سوخاری خود را نیز در یک ظرف بریزید. ابتدا مرغ ها را درون آرد بغلتانید تا روی آن پوشیده شود و آرد اضافی آن را بتکانید. بعد، مرغ را به طور کامل، به تخم مرغ آغشته کنید، در انتها مرغ را در آرد سوخاری بغلتانید، تا روی آن کامل پوشیده شود.

مرحله پنجم:

مرغ ها را درون تابه ی چرب و داغ قرار دهید. تکه های مرغ را بیش از حد کنار همدیگر نچسبانید، حداقل 2 سانتیمتر آن ‌ها را از یکدیگر فاصله دهید، تا به طور کامل و به شکل یکسان، بپزند. به طور معمول، ۵ تکه مرغ می تواند در یک ظرف 25 سانتی متر با فاصله صحیح قرار بگیرد.

برای مطالعه مقاله بهترین غذاهای فرانسوی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مرحله سوخاری کردن

مرحله سوخاری کردن

مرحله ششم:

هر طرف مرغ باید ۸-۹ دقیقه بپزد. وقتی به رنگ قهوه ای طلایی درآمد، آن را برگردانید. در طول زمان پخت فقط باید یک بار آن را بچرخانید. بعد از اینکه هر دو طرف آن به خوبی سرخ شد و به رنگ قهوه ای درآمد، مرغ ها را از ماهی تابه به ظرف 22 در 33 سانتی متر خود منتقل کنید. پخت مرغ را تا زمانی که تمام قسمت های آن به خوبی سرخ شود، ادامه دهید؛ و پس از آن، از روی حرارت بردارید.

مرحله هفتم:

پس از آن، یک قاشق غذاخوری سس پیتزا یا سس گوجه فرنگی را روی سطح مرغ ها، به خوبی پخش کنید. روی هر تکه مرغ، دو یا سه قاشق غذاخوری پنیر موزارلا خرد شده بریزید و سپس روی ظرف را با فویل آلومینیومی بپوشانید.

مرحله هشتم:

مرغ را که با فویل پوشانده اید، به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه در فر قرار دهید تا بپزد. فویل آلومینیومی را برداشته و مرغ را برای بار دوم، به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه، درون فر قرار دهید تا روی پنیر به رنگ قهوه ای دربیاید.

مرحله نهم:

مرغ را به همراه سالاد یا سبزیجات سبز، سرو کنید و لذت ببرید.

برای خرید اینترنتی ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *