خوشمزه ها

دستور پخت کیک سون آپ

دستو پخت کیک سون آپ

فرمول اصلی نوشابه سون آپ در اواخر دهه ۱۹۲۰ در سنت لوئیس اختراع شد و Bib-Label Lithiated Lemon-Lime Soda نامگذاری شد. این نوشیدنی با اسم عجیب و غریبش، به عنوان یک نوشیدنی دارویی به منظور بهبود روحیه افراد، به بازار عرضه شد. نام این نوشیدنی در دهه ۱۹۳۰ به Up Lithiated Soda7 و پس از آن در دهه ۱۹۴۰ به Up7 خلاصه شد. در این مرحله، لیتیوم سیترات، ماده اصلی بهبود دهنده حالت یا انرژی دهنده، از لیست مواد تشکیل دهنده حذف شد. پس از آن این نوشیدنی بیشتر به عنوان یک نوشیدنی سرگرم کننده مصرف می شد تا یک نوشیدنی دارویی.

این شرکت تا به امروز رمز و راز ساخت این نوشیدنی را همچنان حفظ کرده است. نظریه های فراوانی در مورد دلیل نامگذاری این نوشیدنی هست، از جمله نظریه هایی که به pH یا تعداد مواد تشکیل دهنده آن اشاره دارد. واقعیت این است که از زمان ساخت 7Up بیش از ۹۰ سال می گذرد، اما به احتمال زیاد هیچ کس به طور قطعی نمی داند چرا نام آن 7Up است.

خرید پودر وانیل

در دهه ۱۹۵۰ 7Up به طور عمده برای بزرگسالانی که از آن در تهیه نوشیدنی های پانچ و کوکتل استفاده می کردند، به بازار عرضه می شد. با این حال در طول این دهه، این شرکت با همراهی شرکت والت دیزنی (Walt Disney)، شروع به فروختن این نوشیدنی به کودکان و نوجوانان کرد. یک خروس کارتونی به نام Fresh-Up Fred به نمادی برای این برند تبدیل شد و اسپانسر این نوشیدنی شد. همچنین کارخانه Up7 اسپانسر برنامه تلویزیونی کودکانه Zorro بود.

برای مطالعه مقاله دستور تهیه کیک قهوه بلوبری لیمویی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

ترکیب شکر و کره

ترکیب شکر و کره

در سال ۱۹۵۳ شرکت Up7 یک کتابچه حاوی دستور پخت هایی منتشر کرد که در آن این نوشیدنی محبوب، یک ماده اصلی تشکیل دهنده در آن دستورها بود. این دستور تهیه کیک Up7 نیز یکی از همان دستورهاست. در حالی که طرز تهیه این کیک طی سالها توسط آشپزهای مختلف تغییر و تحول پیدا کرده، اما وجه اشتراک تمامی آنها، این است که از نوشیدنی Up7 به عنوان ماده ای اصلی و جایگزینی برای جوش شیرین، استفاده می شود. همچنین عطر و طعمی لیمویی و شیرین به کیک می بخشد.

دستور پخت کیک Up7:

مدت زمان آماده سازی: ۳۰ دقیقه

مدت زمان پخت: ۶۰-۶۵ دقیقه ، به علاوه ۲-۳ ساعت زمان مورد نیاز برای خنک شدن

مناسب برای: ۱۰-۱۲ نفر

اسلایس لیمو خشک

مواد مورد نیاز:

  • کره: ۲ عدد (نرم شده)
  • شکر: ۲ فنجان
  • تخم مرغ: ۵ عدد
  • وانیل: ۱ قاشق چایخوری
  • پوست لیمو: به مقدار لازم
  • آرد: ۳ فنجان (الک شده)
  • بکینگ پودر: ۲ قاشق چایخوری
  • نمک: ½ قاشق چای خوری
  • نوشیدنی 7Up: ¾ فنجان

برای مطالعه مقاله دستور پخت پنکیک میوه ای می توانید از این لینک استفاده نمایید.

ترکیب مواد کیک

ترکیب مواد کیک

مواد لازم برای تهیه لعاب کیک:

  • پودر قند: ۱ و ½ فنجان
  • آب لیمو: ۱ قاشق غذاخوری
  • نوشیدنی: ۱ قاشق غذاخوری (Up7)
  • نمک: ½ قاشق چای خوری

خرید بیکینگ پودر

مراحل تهیه کیک Up7:

مرحله ۱: فر را با دمای 176 درجه سانتی گراد گرم کنید و یک قالب کیک طرحدار را با روغن چرب نمایید. ته قالب را کمی آرد بپاشید تا کیک بعد از پخت به راحتی از قالب جدا شود.

مرحله ۲: در یک کاسه بزرگ کره و شکر را ریخته و با همزن برقی، با هم مخلوط کنید و آنقدر هم بزنید تا سبک و نرم شوند. تخم مرغ ها را نیز یکی یکی اضافه کرده و با استفاده از همزن، مواد را مخلوط کنید. سپس وانیل و پوست لیمو را نیز اضافه کنید.

مرحله ۳: در یک کاسه ی دیگر با اندازه متوسط، آرد، بکینگ پودر و نمک را ریخته و مخلوط کنید. این مواد خشک را نیز هم بزنید تا به خوبی ترکیب شوند.

مرحله ۴: یک سوم از مواد خشک را به مخلوط کره و شکر اضافه کرده و با همزن برقی با سرعت متوسط، هم بزنید تا کاملاً ترکیب شوند. یک سوم دیگر را نیز اضافه کرده و مخلوط کنید. سپس نیمی از مخلوط خشک باقی مانده را برداشته و در یک کاسه بزرگتر بریزید و خوب مخلوط کنید. نیمی از نوشیدنی Up7 باقیمانده را اضافه کرده و خوب هم بزنید. در آخر آخرین مقدار مواد خشک را به کاسه بزرگتر اضافه کنید، خوب مخلوط کنید و سپس Up7 باقیمانده را نیز اضافه کرده و هم بزنید. این مخلوط باید سبک، نرم و خامه ای باشد.

برای مطالعه مقاله طرز تهیه کوکی های کره بادام زمینی و موز و سبزیجات می توانید از این لینک استفاده نمایید.

کیک آماده پخت

کیک آماده پخت

مرحله ۵: خمیر را در قالب آماده شده بریزید و روی آن را با کاردک پلاستیکی صاف کنید.

مرحله ۶: قالب را در طبقه وسط فر از قبل گرم شده، قرار دهید و کیک را به مدت ۶۰-۶۵ دقیقه بپزید، تا زمانی که قسمت وسط قالب از میانه ی کیک بیرون آید. اجازه دهید کیک حدود ده دقیقه خنک شود. سپس آن را به آرامی از قالب درآورده و روی یک توری سیمی قرار دهید تا کاملا خنک شود.

مرحله ۷: در مدت زمانی که منتظر خنک شدن کیک هستید می توانید لعاب کیک را درست کنید. در یک کاسه کوچک، پودر قند، آب لیمو و نمک را با مخلوط کن برقی مخلوط کنید. سپس نوشیدنی Up7 را اضافه کرده و هم بزنید تا بافت آن همانند ماست کمی غلیظ، اما روان شود.

مرحله ۸: وقتی کیک کاملاً خنک شد، بعد از حدود یک ساعت و نیم، لعاب را از بالا روی کیک بریزید تا از کناره های کیک به پایین سرازیر شود. در انتها کیک را به صورت ورقه ای برش داده و سرو کنید.

برای خرید ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *