خوشمزه ها

طرز تهیه کوکی های کره بادام زمینی و موز و سبزیجات

طرز تهیه کوکی های کره بادام زمینی و موز و سبزیجات

درست است! ترکیب کره بادام زمینی و ژله، یک ترکیب بی نظیر است! اما به نظر من، هیچ همراه بهتری برای کره بادام زمینی، بهتر از موز وجود ندارد. ترکیب طعم آنها حیرت آور است، و همانند شخصیت های کارتونیِ Ren و Stimpy، و Scooby و Shaggy، و یا Rocky و Bullwinkle، یکدیگر را کامل میکنند! طعم هرکدام به تنهایی بسیار عالیست، اما ترکیب آن دو، حیرت انگیز است! انگار که حاصل جمع ۱+۱ دیگر عدد ۲ نیست، بلکه ۳ است! این مثال آشپزی و کارتون، به خوبی مفهوم را می رساند.

البته ترکیب کره بادام زمینی و موز چیز جدیدی نیست. همه ما در مورد ساندویچ های الویس (Elvis’s sandwiches) شنیده ایم. این طعم به یاد ماندنی، هر کسی را یاد یک لحظه می اندازد، و من را به دوران سالهای اول دانشگاه برمی گرداند.

من در یک سفر کمپینگ بودم، و شخصی را دیدم که درحال درست کردن یک ساندویچ کره بادام زمینی با برش های ضخیم موز برای خود بود. ناگهان دیدم که قوطی راویولی من، دیگر چندان راضی کننده به نظر نمی رسد. من آن ساندویچ را می خواستم. می دانستم که وقتی از جنگل به خانه برگشتم، باید برای شام چه چیزی درست کنم.

خرید دانه کتان

در آن زمان مادرم هر شب با من تماس می گرفت و می پرسید “شام چه خوردی؟” من قبل از رفتن به دانشگاه، فقط غذاهای گرم خانگی می‌خوردم. اگر به او می گفتم که هر شب یک ساندویچ سرد را، با مواد داخل یک شیشه ی کارخانه ای درست کردم و می‌خورم، قطعاً می‌گفت که باید هرچه سریعتر به خانه برگردم، وگرنه از سوءتغذیه خواهم مرد!

بنابراین، فقط برای اینکه به مادرم ثابت کنم که از وسایل آشپزخانه آپارتمانم استفاده می‌کنم، یک ساندویچ کبابی کره بادام زمینی و موز درست کردم. دو نان بالا و پایین ساندویچ را با کره چرب کردم، کره بادام زمینی را روی آن پهن کردم و آن را با موزهای برش خورده تزئین کردم. سپس آن را در فر پختم تا نان تست و ترد شد. همین! مزه اش خارق العاده بود.

برای مطالعه مقاله طرز تهیه کوکی انجیر استهبان می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مواد لازم برای تهیه کوکی

مواد لازم برای تهیه کوکی

موزهای پخته شده، شیرین و خامه ای بودند و کره بادام زمینی، گرم و آبدار. و نان تست شده در زیر آن، تضاد بافتیِ حیرت انگیزی ایجاد می‌کرد. ساندویچ کمی نامرتب و خشک شده بود، اما ارزش هر دقیقه ای که صرف تمیز کردن فر کردم را داشت. مادرم نیز آنقدر خوشحال و راضی شده بود که می‌توانست باور کند من یک روز دیگر نیز زنده خواهم ماند!

من همیشه می خواستم یک کوکی کره بادام زمینی و موز را، که از روی ساندویچ خود ایده گرفته بودم، تهیه کنم. و این دستور پخت، این کار را انجام می‌دهد و از یک تکه موزی که روی مقداری کره بادام زمینی فشرده می شود، تشکیل شده است.

استفاده از موز به این روش، به جای اینکه در خمیر مخلوط شود، به شما همان حس لذتی را می‌دهد که من با ساندویچ خود تجربه کردم بهشتی از طعم ها و مزه ها، وقتی که اولین گاز را به آن زده و نرمیِ موز پخته شده را قبل از تردیِ کره زمینی در زیر آن حس کنید.

شکر قهوه ای

طرز تهیه کوکی های کره بادام زمینی و موز و سبزیجات:

در این دستورپخت، شکر قهوه ای نیز روی موز پاشیده می شود تا به آن رنگ زیبایی ببخشد. کوکی هایی که از فر خارج می شوند، به علت وجود یک تکه موز در داخل‌شان، یک مرکز طلایی زیبا و خیره کننده ای خواهند داشت. اما بعد ها، اگر بخواهید کلوچه ها را ذخیره کنید، شکر قهوه ای کمی معضل ایجاد می کند.

از آنجا که شکر روی موز پاشیده می‌شود، به جای شکل کریستالی زیبا، به صورت مایع در می‌آید. اگر مقداری چسبندگی برایتان مهم نیست، طبق همین دستور پیش رفته و شکر را روی موزها بپاشید. و اگر دوست نداشتید، در صورت تمایل، این مرحله را حذف کنید.

این کلوچه ها، بهتر است در همان روز پخت، درست بعد از سرد شدن در دمای اتاق خورده شوند. این کوکی ها برای سرو در گردهمایی های بزرگ و مهمانی ها، عالی هستند. اگر افراد کافی در اطراف شما برای خوردن ۳۰ کلوچه پخته شده نیستند، توصیه می کنم آنها را در فریزر نگهداری کنید، زیرا در ترکیب خود میوه های خرد شده دارند. (نگهداری کلوچه و کیک در فریزر، بهتر از یخچال است.)

ابتدا آنها را در یک کیسه پلاستیکی دو لایه قرار دهید. کلوچه های منجمد را می توان با گذاشتن آنها در دمای اتاق به مدت ۳۰ دقیقه، گرم و آماده کرد. اگر ترجیح می دهید کوکی ها را داخل فریزر قرار ندهید، می توانید موزها را از دستور حذف کنید. این همانند تماشای کارتون بدون یکی از شخصیت های کارتونی است، مثلا Ren به تنهایی، بدون وجود Stimpy. اما همچنان یک کوکی کره بادام زمینی خارق العاده خواهید داشت.

برای مطالعه مقاله معرفی انواع برانی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

میکس مواد تهیه کوکی

میکس مواد تهیه کوکی

کوکی های کره بادام زمینی موز و سبزیجات:

اندازه: مناسب برای تهیه حدود ۳۰ تا ۳۲ عدد کوکی، اندازه هر کدام حدود 5 سانتی متر

کل مدت زمان آماده سازی: ۳۰ دقیقه

زمان لازم برای یخ زدن موز: ۱ ساعت (می توانید آنها را شب قبل فریز کنید)

زمان پخت: ۱۲ – ۱۵ دقیقه

پودر وانیل

الف. آماده کردن دانه کتان

مدت زمان آماده سازی: ۵ دقیقه

مواد مورد نیاز:

  • دانه کتان: ۲ قاشق چایخوری
  •  آب گرم: ۳ قاشق غذاخوری

مراحل تهیه:

  1. با استفاده از دستگاه آسیاب کننده ادویه ها، دانه کتان را در یک کاسه کوچک خرد کنید.
  2. آب گرم را به بذر کتان اضافه کنید و با چنگال هم بزنید تا غلیظ شود. سپس به کناری بگذارید.
تکه های کوکی

تکه های کوکی

ب. مخلوط کردن و پختن کوکی ها

مدت زمان آماده سازی: ۲۵ دقیقه

مدت زمان پخت: ۱۲ – ۱۵ دقیقه

مواد مورد نیاز:

  • موز رسیده: ۲ عدد
  • کره گیاهی: ½ فنجان (ذوب شده در دمای اتاق، در بیشتر فروشگاه های مواد غذایی موجود است)
  • کره بادام زمینی: ½ فنجان
  • شکر قهوه ای: ۱ فنجان
  • تخم کتان: ۱ فنجان
  • عصاره وانیل: ½ قاشق چای خوری
  • آرد: ۱ پیمانه
  • جوش شیرین: ¾ قاشق چای خوری
  • نمک: ¼ قاشق چای خوری

خرید جوش شیرین

مراحل تهیه:

مرحله ۱: فر را با 190 درجه سانتی گراد کنید.

مرحله ۲: موزها را پوست بگیرید و به اندازه 63 میلی متر برش دهید. آنها را به صورت یک لایه، روی سینی ای که با کاغذ روغنی پوشانده شده قرار دهید. سپس حداقل تا یک ساعت، در فریزر قرار دهید و به کناری بگذارید. بقیه موزهای اضافی را در یک ظرف دربسته در فریزر نگهداری کنید.

مرحله ۳: کره گیاهی را که در دمای اتاق نرم شده، در یک کاسه ریخته و با مخلوط کن با سرعت متوسط، هم بزنید تا خامه ای شود.

مرحله ۴: کره بادام زمینی را اضافه کنید. با مخلوط کن با سرعت متوسط آنقدر هم بزنید تا با کره مخلوط شود.

مرحله ۵: شکر، تخم مرغ دانه کتان و عصاره وانیل را اضافه کنید. آنقدر با سرعت متوسط هم بزنید تا مخلوط یکنواخت شود و سپس با یک کاردک پلاستیکی، مواد را هم بزنید.

برای مطالعه مقاله طرز تهیه کوکی پرتقالی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

کوکی های اماده ی پخت

کوکی های اماده ی پخت

مرحله ۶: آرد، جوش شیرین و نمک را به مواد اضافه کنید. مواد را با مخلوط کن با سرعت کم هم بزنید تا مخلوط یکنواخت شود و سپس با یک کاردک پلاستیکی، مواد را هم بزنید.

مرحله ۷: خمیر را به مدت ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

مرحله ۸: با استفاده از یک قاشق، اسکوپ هایی از خمیر جدا کرده و روی یک سینی که با کاغذ روغنی پوشانده شده، قرار دهید. فاصله آنها از هم باید حداقل 5 سانتی متر باشد.

مرحله ۹: یک برش از موز یخ زده را برداشته و روی هر کوکی فشار دهید (اختیاری است اما بسیار توصیه می شود).

خرید موز خشک

مرحله ۱۰: مقداری شکر قهوه ای روی موزها بپاشید (اختیاری است اما توصیه می شود).

مرحله ۱۱: کوکی ها را داخل فر قرار داده تا به مدت حدود ۱۲-۱۵ دقیقه بپزد. وقتی انتهای کوکی ها به رنگ قهوه ای طلایی درآمد، آماده اند.

مرحله ۱۲: سینی را از فر خارج کنید. آن را روی قفسه بگذارید و اجازه دهید تا در دمای اتاق خنک شوند.

مرحله ۱۳: برای نگهداری از کوکی های باقیمانده، آنها را درون یک کیسه ی پلاستیکی دولایه ی در بسته قرار دهید.

مرحله ۱۴: برای استفاده از کوکی های یخ زده، کیسه های پلاستیکی را از فریزر خارج کرده و اجازه دهید حدود ۳۰ دقیقه در دمای اتاق بماند.

برای خرید ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *