گیاهان

گل پیاز و گل سیر

گل سیر صورتی

پیاز، گیاهی دوساله است. این بدین معناست که به طور معمول در سال اول رشد خود، محصول پیاز خود را تولید کرده و سپس اگر در داخل خاک باقی بماند و مراقبت شود، در سال دوم خود گل و سپس دانه می دهد. جورج بویان (George Boyhan)، متخصص سبزیجات در دفتر تحقیقاتیِ دانشگاه جورجیا، می گوید:

نوسانات دما در فصل بهار، گرمای هوا و به دنبال آن سرد شدن به یکباره ی هوا، گاهی اوقات می تواند باعث تسریع بخشیدن به روند گلدهی پیاز شود. این امر، به ویژه اگر در هنگام سرد شدن هوا، گیاه نزدیک به بلوغ باشد، بیشتر رخ می دهد. در این حالت، معمولا گیاه دارای هفت عدد برگ می باشد. گیاهان جوان‌تر که برگهای کمتری دارند، زودتر شکوفا خواهند شد.

پیاز گل زعفران

راه بهتر برای پیازهای گلدار:

بهتر است پیازهای گیاه گلدار را برداشت کنید و بلافاصله از آنها استفاده نمایید، زیرا آنها برای مدت طولانی، خوب و سالم باقی نخواهند ماند (می توانید ساقه های این گل های زیبا را داخل یک گلدان آب قرار دهید). مراقب باشید تا ساقه های گل را نشکنید و یا پیازها را برای مدت طولانی در زمین رها نکنید؛ زیرا پیازها بزرگتر نخواهند شد و ساقه های شکسته و توخالی، آب باران را مستقیماً به سمت آن ها هدایت کرده و باعث پوسیدگی آن می شوند.

گل پیاز و گل سیر

گل پیاز و گل سیر

طبق گفته بویان، پیاز به صورت منطقه ای رشد می کند و برای کاهش احتمال گلدهی زودرس پیاز (و به گل نشستن آن)، بهتر است که انواع مختلف پیازها را با توجه به منطقه ای که در آن زندگی می کنید، انتخاب نمایید. تشکیل پیاز، به میزان تابش نور در طول روز وابسته است، بنابراین مطمئن شوید که از نور کافی در “تمام طول روز” برخوردار هستند؛ “روزهای بلند و طولانی” در عرض های شمالی و “روزهای کوتاه” در عرض های جنوبی. احتمال به گل نشستن پیازهای کوچکتر (که قطر آنها کمتر از اندازه یک سکه می باشد)، نسبت به پیازهای بزرگتر، کمتر است.

پیاز گل سیکلامن

سیر Hardneck در اوایل تا اواسط تابستان، ساقه هایی بلند و پیچ خورده تولید می کند که “scapes” نامیده می شوند. اسکپ ها را باید به محض ظاهر شدن برش داد و جدا کرد، اما محصول سیر را برداشت نکنید. برخلاف پیاز، با جدا کردن اسکپ ها، سیرها همچنان به رشد خود ادامه می دهند و تمام انرژی خود را برای محصول خود صرف می کنند.

یک پیشنهاد خوشمزه: می توانید از اسکپ های سیر گلدار، به عنوان یک طعم دهنده ی بی‌نظیر در تهیه انواع سوپ ها، سالادها، سیب زمینی سرخ کرده یا پستو استفاده کنید. وقتی پنج برگ پایین گیاه به رنگ قهوه ای درآمد، می توانید سیر را برداشت نمایید.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید اینترنتی پیاز گل می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

یک دیدگاه درباره مقاله “گل پیاز و گل سیر

  1. Avatar گزلی گفت:

    سلام من این گل رو دارم و صورت زیادی ازش تولید کردم امام نمیدنم از کجا شروع بکار کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *