خوشمزه ها

چگونه به سرعت یخ زدایی کنیم

چگونه به سرعت یخ زدایی کنیم

در حالی که بهتر است که همیشه گوشت، سبزیجات و غذاهای منجمد را در یخچال یخ زدایی کنید، اما گاهی اوقات شما باید سریع یخ غذا را آب کنید. روش های مختلفی برای یخ زدایی سریع و ایمن غذا وجود دارد بدون اینکه به باکتری ها زمان لازم برای رشد در غذایتان داده شود، که مهمترین نگرانی هنگام ذوب غذا در خارج از یخچال است. گوشت را می توان به سرعت در آب سرد یا گرم ذوب کرد، اگرچه اگر بگذارید آب برای مدتی خنک شود بهتر است، آب گرم کمی خطرناک است. سبزیجات، قطعات نازک گوشت، رشته فرنگی و میوه ها به راحتی در مایکروویو یخ زدایی می شوند. وقتی صحبت از نان و سایر کالاهای پخته می شود، اجاق را انتخاب کنید تا مواد شما خیس نشود.

یخ زدایی مواد غذایی در آب سرد

اولین روش یخ زدایی غذا با استفاده از مواد غذایی در آب سرد است.

1- غذای خود را در یک کیسه پلاستیکی ضد نشت قرار دهید:

درب فریزر خود را در حالی که کیسه پلاستیکی در دست دارید باز کنید. غذای منجمد را درون کیسه پلاستیکی قابل مهر و موم قرار دهید که با غذای شما متناسب باشد. اگر می خواهید چندین مورد را به طور هم زمان ذوب کنید، می توانید از چندین کیسه پلاستیکی استفاده کنید. اگر غذا را از فریزر خارج کرده و این کار را روی پیشخوان آشپزخانه انجام دهید، می توانید باکتری ها را به درون کیسه وارد کنید، بنابراین در خود فریزر این کار را انجام دهید تا غذای شما ایمن باشد.

  • در حالت ایده آل، غذای خود را در یک کیسه پلاستیکی ضد هوا منجمد می کنید و مجبور به انجام این کار نیستید. اگر آن را در فویل آلومینیوم ذخیره کردید، باید فویل را برداشته و در کیسه بگذارید.
  • این روش سریعتر از ذوب در یخچال و ایمن تر از ذوب با آب گرم است.
  • این روش برای گوشت یا وعده های غذایی پخته شده که لازم است آنها را دوباره گرم کنید بسیار عالی است، اما برای پنیر، نان یا کالاهای پخته شده ترجیح داده نمی شود.
غذای خود را در یک کیسه پلاستیکی ضد نشت قرار دهید

غذای خود را در یک کیسه پلاستیکی ضد نشت قرار دهید

2-کیسه را در یک کاسه بزرگ قرار دهید و آن را با آب سرد پر کنید:

یک کاسه بزرگ شیشه ای یا فلزی را از کابینت خود بیرون بیاورید. ظرف باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا غذای شما کاملاً در آب غرق شود. مواد غذایی منجمد خود را در ته کاسه قرار دهید. آب سینک ظرفشویی خود را روی سردترین وضع موجود بچرخانید و کاسه را با آب پر کنید.

نکته: بسته به میزان خوب بودن خطوط آب در خانه، ممکن است لازم باشد 20-30 ثانیه صبر کنید تا به آب سرد زمان دهید تا به کمترین دما برسد.

کیسه را در یک کاسه بزرگ قرار دهید و آن را با آب سرد پر کنید

کیسه را در یک کاسه بزرگ قرار دهید و آن را با آب سرد پر کنید

3-غذای خود را به مدت 2-3 ساعت در آب سرد رها کنید:

هنگامی که کاسه شما پر از آب شد، غذای خود را در آب غوطه ور کنید. کاسه را در سینک ظرفشویی یا روی میز خود بگذارید. اندازه، نوع و تراکم غذای شما مشخص خواهد کرد که چه مدت زمان برای ذوب شدن لازم است. ذوب شدن یک بسته 3-4 پوندی (1.4-1.8 کیلوگرم) گوشت 2-3 ساعت طول می کشد، اما ممکن است مواد کوچک تر در عرض 1 ساعت ذوب شوند. آب شدن اجناس بزرگتر مانند بوقلمون های منجمد ممکن است 12 ساعت طول بکشد.

با لمس کردن مواد غذایی کوچکتر می توانید تشخیص دهید که ذوب شده اند. اگر آنها به اندازه زمانی که یخ زده نبودند نرم بودند، خوب می توانید ادامه دهید. اگرچه ممکن است موارد بزرگتر در مرکز یخ زده باشند، به همین دلیل این روش برای غذاهای زخیم انتخابی ضعیف میباشد.

نکته: اگر غذا در بالای آب شناور است، از یک قاشق یا کفگیر استفاده کنید تا آن را سنگین کند.

غذای خود را به مدت 2-3 ساعت در آب سرد رها کنید

غذای خود را به مدت 2-3 ساعت در آب سرد رها کنید

4-هر 30 دقیقه آب را عوض کنید تا از گرم شدن آن جلوگیری شود:

هدف از ذوب غذا در آب سرد این است که آب به میزان قابل توجهی سردتر از دمای اتاق باشد تا باکتری های خطرناک در غذای شما رشد نکنند. برای اینکه دمای آب زیر 40 درجه فارنهایت (4 درجه سانتی گراد) که آستانه باکتری های خطرناک است، نگه دارید، آب را تخلیه کنید و آن را هر 30 دقیقه یک بار در سینک ظرفشویی خود دوباره پر کنید. با این کار اطمینان حاصل می شود که غذا شما با ذوب شدن سرد می ماند.

نکته: غذای خود را بلافاصله پس از ذوب شدن کامل بپزید.

غذای خود را به مدت 2-3 ساعت در آب سرد رها کنید

غذای خود را به مدت 2-3 ساعت در آب سرد رها کنید

مایکروویو کردن غذا در هنگام یخ زدایی

دومین روش به مایکرو کردن غذا در هنگام یخ زدایی می پردازد.

1-غذای خود را از بسته بندی آن خارج کرده و در بشقاب قابل استفاده در مایکروویو قرار دهید:

ظرفی مناسب مایکروویو انتخاب کنید که به راحتی با مواد غذایی شما متناسب باشد. شیشه همیشه یک انتخاب مطمئن است و سرامیک بدون رنگ نیز کار خواهد کرد. از ظروف پلاستیکی یا یونولیتی خودداری کنید. غذا را از بسته بندی آن خارج کرده و روی بشقاب، کاسه یا ظرف قرار دهید.

  • این روش با نان، رشته فرنگی منجمد، آبگوشت، میوه و سبزیجات کار می کند. این بهترین روش برای گوشت نیست، زیرا گوشت منجمد کاملاً به طور غیر یکنواخت در مایکروویو ذوب می شود.
  • اگر مطمئن نیستید که ظرفی از نظر مایکروویو ایمن نیست، آن را زیر و رو کنید و پایین آن را نگاه کنید تا ببینید آیا در آن نوشته شده است “امن برای مایکروویو”. همچنین ممکن است دارای آرم بین المللی برای ایمن با مایکروویو باشد که 3 خط موج دار است.
  • اگر گوشت را در مایکروویو ذوب می کنید، فقط قطعات گوشتی را که کمتر از 2 پوند (0.9 کیلوگرم) هستند، ذوب کنید.
  • هشدار: هرگز مواد غذایی منجمد را در کیسه های پلاستیکی یا بسته بندی فویل آلومینیوم مایکروویو نکنید. شما کاملاً غذای خود را خراب خواهید کرد و حتی می توانید در مایکروویو خود ایجاد آتش سوزی کنید.
غذای خود را از بسته بندی آن خارج کرده و در بشقاب قابل استفاده در مایکروویو قرار دهید

غذای خود را از بسته بندی آن خارج کرده و در بشقاب قابل استفاده در مایکروویو قرار دهید

2- از تنظیمات یخ زدایی با وزن مناسب برای مواردی که دکمه اختصاصی یخ زدایی دارند استفاده کنید:

اگر غذایی که ذوب می کنید یک دکمه اختصاصی روی مایکروویو دارد، روی “یخ زدایی” کلیک کنید و سپس دکمه مربوطه را بزنید. سپس، وزن ماده غذایی را که ذوب می کنید وارد کنید تا مواد غذایی خود را به طور خودکار یخ زدایی کنید. وقتی مایکروویو به طور خودکار در نیمه راه پخت خاموش شد، آن را دوباره درون مایکروفر قرار دهید.

به عنوان مثال، اگر دکمه “Chicken”در مایکروویو شما وجود دارد و یک پرنده ی 1.5 پوندی (0.68 کیلوگرم) دارید، بشقاب را درون مایکروویو قرار داده و “Chicken” را فشار دهید. سپس، “1.5” را با شماره وارد کرده و enter را فشار دهید. وقتی مایکروویو متوقف شد، مرغ را با انبر یا کفگیر برگردانید و دوباره “شروع” را فشار دهید تا آب شدن آن تمام شود.

از تنظیمات یخ زدایی با وزن مناسب برای مواردی که دکمه اختصاصی یخ زدایی دارند استفاده کنید

از تنظیمات یخ زدایی با وزن مناسب برای مواردی که دکمه اختصاصی یخ زدایی دارند استفاده کنید

3- مایکروویو بدون دکمه های مخصوص با قدرت 50٪ به مدت 2-3 دقیقه:

برای اقلام غذایی که دکمه های خودکار ندارند، معمولاً به جای استفاده از تنظیمات یخ زدایی، مایکروویو با انرژی جزئی کار می کند. برای تنظیم تنظیمات از دکمه “پاور” مایکروویو خود استفاده کنید. بشقاب خود را در مایکروویو قرار داده و بر اساس اندازه و ضخامت غذا، آن را با قدرت 50٪ به مدت 2-3 دقیقه گرم کنید.

نکته: کلم بروکلی منجمد یا اسفناج خرد شده احتمالاً به 2 دقیقه زمان نیاز دارد، در حالی که خیار یا سیب زمینی منجمد 3 دقیقه یا بیشتر به طول می انجامد.

نکته: انجام این کار تا حد زیادی یک فرآیند آزمون و خطا است. هنگام مشخص کردن غذا یا جدا کردن آن در مایکروویو، باید مواد غذایی را به دقت بررسی کنید تا زمان آب شدن آن مشخص شود و زمان پخت اضافی را تخمین بزنید.

مایکروویو بدون دکمه های مخصوص با قدرت 50٪ به مدت 2-3 دقیقه

مایکروویو بدون دکمه های مخصوص با قدرت 50٪ به مدت 2-3 دقیقه

4-بعد از 2-3 دقیقه مواردبدون دکمه اختصاصی را با چنگال یا قاشق از هم جدا کنید:

پس از اجرای اولین چرخه گرمایش، درب مایکروویو را باز کنید. با استفاده از چنگال، قاشق یا کفگیر مواد غذایی را پخش کرده، تقسیم کرده و روی بشقاب جدا کنید. از آنجا که مایکروویو ها گرما را نابرابر پخش می کنند، ضروری است که بعد از 2-3 دقیقه گرم کردن غذاها را روی صفحه حرکت دهید.

نکته: اگر یک تکه سبزیجات یا رشته فرنگی یخ زده دارید، آنها را با نوک چنگال جدا کنید. این کار را با احتیاط انجام دهید، زیرا ممکن است منجر به ریختن رشته فرنگی یا سبزیجات از بشقاب شما شود.

بعد از 2-3 دقیقه مواردبدون دکمه اختصاصی را با چنگال یا قاشق از هم جدا کنید

بعد از 2-3 دقیقه مواردبدون دکمه اختصاصی را با چنگال یا قاشق از هم جدا کنید

5-موارد بدون دکمه های اختصاصی را 1-3 دقیقه دیگر با 30 درصد قدرت گرم کنید:

وقتی می خواهید غذای خود را پشت و رو کنید یا حرکت دهید، با فشار دادن آن با چنگال، قاشق یا کفگیر، بررسی کنید که چقدر یخ زده است. اگر هنوز هم کاملاً جامد است، آن را 3 دقیقه دیگر گرم کنید. اگر بیشتر ذوب شده است، 1 دقیقه دیگر آن را گرم کنید. با 30 درصد قدرت گرم کنید تا اطمینان حاصل کنید که غذای خود را بیش از حد گرم نمی کنید.

نکته: غذای خود را بلافاصله پس از ذوب شدن در مایکروویو بپزید.

موارد بدون دکمه های اختصاصی را 1-3 دقیقه دیگر با 30 درصد قدرت گرم کنید

موارد بدون دکمه های اختصاصی را 1-3 دقیقه دیگر با 30 درصد قدرت گرم کنید

یخ زدایی کالا های پخته شده در فر

کالاهای پخته شده در فر را یخ زدایی می کنیم.

1- فر خود را با دمای 325 درجه فارنهایت (163 درجه سانتیگراد) گرم کنید و یک صفحه پخت تهیه کنید:

در انبار خانه خود به دنبال یک صفحه پخت لبه دار باشید. آن را بیرون آورده و در دمای 325 درجه فارنهایت (163 درجه سانتیگراد) گرم کنید. برای انواع مختلف نان از درجه حرارت دیگری استفاده نکنید. مطمئناً می توانید نان را به طور کامل در مایکروویو یخ زدایی کنید، اما ممکن است با ذوب شدن بلورهای یخ در نان، نان شما تر شود. این روش ممکن است با کالاهای پخته شده که با چیزی پر شده اند، مانند پای یا دونات با خامه کار نکند.

نکته: لازم نیست از ورق آلومینیوم برای صفحات پخت استفاده کنید، اما اگر بخواهید می توانید. اقلام نان دار اگر قبلاً پخته شده اند نباید به ورقه آلومینیوم بچسبند، اما اگر می خواهید بی خطر باشد می توانید آن را به اسپری پخت و پز آغشته کنید.

موارد بدون دکمه های اختصاصی را 1-3 دقیقه دیگر با 30 درصد قدرت گرم کنید

موارد بدون دکمه های اختصاصی را 1-3 دقیقه دیگر با 30 درصد قدرت گرم کنید

2- نان های کامل را بر اساس اندازه آنها به مدت 15-30 دقیقه گرم کنید:

قرص نان یخ زده خود را روی صفحه پخت قرار دهید. اگر یک قرص نان عظیم دارید، آن را به مدت 25-30 دقیقه در فر بپزید. برای نان های ریز و نازک تر، آنها را به مدت 15-20 دقیقه گرم کنید. نان خود را با استفاده از دستکش فر از اجاق بیرون آورید و آن را مطابق میل خود برش دهید.

نکته: نیازی نیست کل نان ها را قبل از قرار دادن در اجاق در مایکروویو نیز قرار دهید. اگر می خواهید نرم باشد، ابتدا باید نان های پخته شده کوچکتر و قطعه قطعه شده را مایکروویو کنید.

نان های کامل را بر اساس اندازه آنها به مدت 15-30 دقیقه گرم کنید

نان های کامل را بر اساس اندازه آنها به مدت 15-30 دقیقه گرم کنید

3- کالاهای پخته شده را به مدت 15-25 ثانیه قبل از پخت، برش دهید:

ظرف مخصوص مایکروویو مانند شیشه یا سرامیک بدون رنگ را بگیرید و نان یا سایر محصولات پخته شده را روی آن قرار دهید. بر اساس تعداد برشهایی که می خواهید ذوب کنید، آنها را به مدت 15-25 ثانیه مایکروویو کنید.

نکته: اگر نان تست شده می خواهید، می توانید این مرحله را نادیده بگیرید و نان خود را در فر به صورت یخ زده گرم کنید.

نکته: مایکروفر کردن کالاهای پخته شده تضمین می کند که مقداری از یخ حاصل از یخ زدگی در نان جذب شده و باعث نرم شدن آن می شود. قبل از گرم کردن در اجاق نیازی به مایکروویو نیست.

کالاهای پخته شده را به مدت 15-25 ثانیه قبل از پخت ، برش دهید

کالاهای پخته شده را به مدت 15-25 ثانیه قبل از پخت، برش دهید

4- نان ورقه ای را در فر بپزید:

نان ورقه ای و کالاهای پخته شده کوچکتر خود را به مدت 5 دقیقه در دمای 325 درجه فارنهایت (163 درجه سانتیگراد) بپزید. هنگامی که کالاهای پخته شده را در مایکروویو قرار دادید، نان یا کالاهای پخته شده را به صفحه پخت خود منتقل کنید. ورقه ها یا تکه های جداگانه خود را برای تهیه یک نان ترد به صورت رو به پایین پهن کنید، یا برش ها را به یکدیگر تکیه دهید. قبل از اینکه آنها را از اجاق بردارید، برش ها یا تکه های خود را به مدت 5 دقیقه بپزید.

نکته: حتی اگر آنها را تکه تکه نکنید، این روش برای کالاهای پخته شده کوچکتر، مانند کیک های فنجانی منفرد، کلوچه یا کروسان استفاده می شود.

نکته: از دستکش فر استفاده کنید تا تابه را با اطمینان از فر خارج کنید.

نان ورقه ای را در فر بپزید

نان ورقه ای را در فر بپزید

ذوب گوشت در حمام آب گرم

چهارمین بخش و اخرین بخش از این مطلب به یخ زدایی گوشت رد آب گرم می پردازد.

1-یک کاسه بزرگ را با آب گرم پر کنید:

یک کاسه بزرگ شیشه ای یا سرامیکی را از کابینت خارج کنید. شیر آب را روی داغترین شرایط آب بچرخانید و 1-2 دقیقه به آن فرصت دهید تا گرم شود. کاسه را با آب پر کنید و از دماسنج استفاده کنید تا ببینید گرمتر از 125 درجه فارنهایت است (52 درجه سانتیگراد)، اگر اینگونه باشد، خوب است. اگر اینگونه نیست، قبل از قرار دادن مجدد آن در ظرف، آب را در قابلمه بریزید و آن را روی اجاق گاز خود گرم کنید تا از 125 درجه فارنهایت گرمتر شود.

این روش خطرناک ترین گزینه ممکن است، زیرا با خنک شدن آب باکتری ها می توانند در سطوح خارجی گوشت رشد کنند. اگر به درستی انجام شود، کاملاً ایمن است. برای سالم نگه داشتن گوشت، آب باید بیش از 38 درجه سانتیگراد باقی بماند، بنابراین باید آب را هم بزنید تا از خنک تر شدن آن جلوگیری کنید و با خنک شدن، آب را جایگزین کنید.

هشدار: این روش فقط با برشهای نازک گوشت کار می کند که کمتر از 2/3 پوند (0.91–1.36 کیلوگرم) هستند و ذوب شدن آنها 15 دقیقه یا کمتر طول می کشد. با استفاده از این روش آب شدن گوشت های زخیم خیلی طولانی خواهد شد و ممکن است در نهایت به باکتری ها فرصت دهید تا در لایه های خارجی گوشت رشد کنند.

یک کاسه بزرگ را با آب گرم پر کنید

یک کاسه بزرگ را با آب گرم پر کنید

2-گوشت خود را در یک کیسه پلاستیکی ضد نشت قرار دهید:

اگر گوشت خود را در یک کیسه پلاستیکی ضد نشت ذخیره کرده اید، لازم نیست نگران تغییر بسته بندی آن باشید تا زمانی که آن محفوظ از هوا است. اگر در فویل یا کاغذ موم ذخیره کرده اید، یک کیسه پلاستیکی بزرگ را به فریزر خود برده و در را باز کنید. در فریزر، گوشت خود را در کیسه پلاستیکی قرار دهید و آن را ببندید.

نکته: قرار دادن گوشت در کیسه در حالی که هنوز در فریزر است، اطمینان حاصل می کند که هیچ هوای دمای اتاق داخل کیسه نمی شود.

نکته: قبل از پلمب کردن سعی کنید هوا را تا حد ممکن خارج کنید. شما باید گوشت را زیر آب کنید و اگر یک توده هوا در داخل آن بگذارید، گوشت به سمت بالا شناور می شود.

گوشت خود را در یک کیسه پلاستیکی ضد نشت قرار دهید

گوشت خود را در یک کیسه پلاستیکی ضد نشت قرار دهید

3- گوشت خود را در آب غوطه ور کرده و با قاشق شکاف دار آن را وزن دار کنید تا به پایین برود:

کیسه پلاستیکی خود را در آب قرار دهید. با یک قاشق شکاف دار آن را به پایین کاسه فشار دهید. اگر کیسه روی سطح آب شناور است، کیسه را در قسمت بالا کمی باز کنید. پایین کیسه را فشار دهید تا هوای اضافی آن به زور خارج شود و سپس کیسه را مهر و موم کنید.

گوشت خود را در آب غوطه ور کرده و با قاشق شکاف دار آن را وزن دار کنید تا به پایین برود

گوشت خود را در آب غوطه ور کرده و با قاشق شکاف دار آن را وزن دار کنید تا به پایین برود

4- آب را با قاشق هم بزنید و دمای آب را کنترل کنید:

با استفاده از قاشق شکاف دار، آب را درست بالای گوشت خود به هم بزنید. برش سرد گوشت باعث می شود آب اطراف آن از آب قسمتهای دیگر کاسه سردتر باشد، بنابراین با کمی هم زدن، آب داغ در اطراف گوشت در گردش است. از دماسنج خود برای بررسی دمای آب هر 1-2 دقیقه یکبار استفاده کنید.

نکته: هم زدن همچنین روند ذوب را تسریع می کند، این کار مهم است زیرا گوشت را گرم می کنید تا آن را آب کنید.

آب را با قاشق هم بزنید و دمای آب را کنترل کنید

آب را با قاشق هم بزنید و دمای آب را کنترل کنید

5- آب را در صورت لزوم دوباره پر کنید تا در دمای بالاتر از 38 درجه سانتیگراد قرار گیرد:

هنگام هم زدن، نظارت بر دما را ادامه دهید. اگر آب به زیر 100 درجه فارنهایت (38 درجه سانتیگراد) رسید، آب گرم بیشتری را بعد از قرار دادن در ظرف، به ظرف اضافه کنید. پر کردن کاسه را ادامه دهید تا جایی که بیشتر آب را تعویض کرده و درجه حرارت را از 125 درجه فارنهایت (52 درجه سانتیگراد) به بالا ببرید. این اطمینان می دهد که آب به اندازه کافی خنک نمی شود تا رشد باکتری را تقویت کند.

نکته: ممکن است لازم باشد بسته به ضخامت گوشت و میزان گرم بودن آب شیر، 2-3 بار آب را تعویض کنید.

آب را در صورت لزوم دوباره پر کنید تا در دمای بالاتر از 38 درجه سانتیگراد قرار گیرد

آب را در صورت لزوم دوباره پر کنید تا در دمای بالاتر از 38 درجه سانتیگراد قرار گیرد

6- گوشت خود را پس از 10-15 دقیقه برداشته و بلافاصله آن را بپزید:

به محض اینکه گوشت شما ذوب شد، آن را از ظرف خارج کنید. قبل از شروع رشد باکتری، سریع کار کنید تا آن را در مایکروویو یا اجاق گاز قرار دهید. برای اکثر بریدگی های فیله، بال یا سینه، گوشت شما باید پس از 10-15 دقیقه ذوب شود.

نکته: می توانید گوشت را لمس کنید و آن را با قاشق چاک دار از کاسه بلند کنید و کمی فشار دهید. اگر نرم باشد و به نظر برسد دیگر یخ زده نیست، آماده پخت است.

گوشت خود را پس از 10-15 دقیقه برداشته و بلافاصله آن را بپزید

گوشت خود را پس از 10-15 دقیقه برداشته و بلافاصله آن را بپزید

برای خرید ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *