ویدئو - آموزش کاشت

فیلم مراحل کاشت جعفری از بذر (زیرنویس فارسی)

کاشت جعفری

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است که گام به گام آموزش کاشت جعفری از بذر را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت جعفری از بذر را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

جعفری گیاهی علفی است که به صورت یکساله رشد می کند، از طریق بذر تکثیر می شود. در کشت بذری ابتدا یک گلدان مناسب نه سانتیمتری انتخاب کنید، توجه داشته باشید که گلدان از زهکشی مناسبی برخوردار باشد. خاک موجود برای کشت را خیس کنید سپس گلدان را با خاک پر کنید، زمانی که گلدان پر شد بذر را به صورت سطحی بکارید پس از گذشت سه هفته بذر گیاه جوانه می زند و سر از خاک بیرون می آورد. زمانی که گیاه رشد کرد و به حد معینی رسید آن را به گلدان بزرگتر منتقل کنید.

ابتدا گلدانی با زهکشی مناسب پیدا کنید و آن را با خاک کمپوست پر کنید، سپس با استفاده از یک چاقو گیاهچه جعفری را از گلدان خارج و در گلدان جدید بکارید، پس از کاشت اطراف گیاه را با خاک پر کنید برای این منظور نیز از کمپوست استفاده کنید. توجه داشته باشید که گیاه در مرکز گلدان باشد. پس از مدتی گیاه به رشد خود ادامه می دهد و رشد می کند و شاخ و برگ گیاه ظاهر می شود و تعدادی  شاخه جدید تولید می شود.

برای رشد بهتر به گیاه کود مایع اضافه کنید. از برگهای جعفری علاوه بر مصرف خوراکی در پخت و پز و آشپزی نیز استفاده می شود. در بیشتر مناطق رشد می کند. خواص بسیاری دارد. از سبزیجات پر مصرف می باشد. گیاهی آفتاب دوست می باشد که برای رشد به نور مستقیم و نیمه سایه خورشید نیاز دارد، روزانه 6 تا 8 ساعت نور خورشید برای رشد این گیاه کافی است. به آبیاری متوسط و منظمی نیاز دارد. برگهای این گیاه به رنگ سبز می باشد. برگهای این گیاه بیشترین شباهت را به گیاه هویج دارد. رشد سریعی دارد طوری که پس از چند ماه قابل برداشت می شود پس از هر بار برداشت دوباره رشد می کند و بزرگتر می شود که می توانید از آن استفاده کنید.

برای مطالعه مقاله دتاکس واتر آب هویج، سیب ­زمینی شیرین و جعفری از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید انواع بذر جعفری و گشنیز می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *