ویدئو – کشاورزی

فیلم زیبا از مزرعه جیکاما

مزرعه جیکاما

این فیلم به صورت بی‌کلام می‌باشد که مزرعه جیکاما را نمایش می دهد.
در این فیلم آموزشی مزرعه جیکاما را مشاهده خواهید نمود. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

جیکاما از گیاهان علفی و یکساله است که دارای غده زیرزمینی است، برگهای سبز رنگی دارد که از غده زیرزمینی گیاه منشعب می‌شود. از طریق بذر تکثیر می‌شود. در کشت بذری این گیاه ابتدا خاک مورد کشت را آماده کنید و روی آن نایلون بکشید سپس با استفاده از دستگاه سوراخی را در پلاستیک و خاک ایجاد کنید و بذر را در درون آن بکارید و روی آن را خوب بپوشانید. فاصله کاشت بین 15 تا 25 سانتیمتر می‌باشد.

پس از گذشت مدتی بذر گیاه جوانه می زند و شروع به رشد می‌کند. این گیاه گلهای کوچک آبی رنگی دارد، برگهای این گیاه قلب مانند می‌باشد. این گیاه غلاف‌های سبز رنگی شبیه لوبیا دارد. از جمله گیاهانی است که رشد خوبی دارد به سرعت رشد می‌کند. قسمت‌های مورد استفاده این گیاه همان غده زیرزمینی آن می‌باشد.

زمانی که گیاه رشد کرد و به حد معینی از رشد خود رسید زمان برداشت آن فرا میرسد؛ در این هنگام شاخه علفی گیاه را از قسمت زیرین گیاه بگیرید و بکشید تا غده زیرزمینی گیاه خارج شود. در کشت گسترده نیز با استفاده از بیل یا ابزار دیگر غده زیرزمینی گیاه را از زمین خارج کنید. غده زیرزمینی این گیاه شبیه چغندر و به رنگ سفید می باشد. پس از برداشت جیکاما آن را مورد بسته‌بندی قرار می‌دهند تا به بازار مصرف عرضه شود و به دست مصرف‌کننده برسد.

به هنگام مصرف این گیاه غده زیرزمینی خارج‌شده را خوب بشورید و در نهایت پوست آن را جدا کنید، پوست نازکی دارد که به راحتی جدا می‌شود طوری که با دست می‌توانید پوست آن را جدا کنید. میوه این گیاه به نسبت بزرگ می‌باشد از جیکاما استفاده‌های مختلفی می‌شود. شما می‌توانید به طرق مختلف غده زیرزمینی گیاه خود را برداشت کنید.

برای خرید انواع بذر صیفی جات می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *