ویدئو – کشاورزی

فیلم زیبا از برداشت کاساوا

برداشت کاساوا

این فیلم به صورت بی‌کلام می‌باشد که گام به گام برداشت گیاه کاساوا را نمایش می دهد.
در این فیلم آموزشی نحوه برداشت گیاه کاساوا را مشاهده خواهید نمود. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

کاساوا از جمله گیاهانی است که دارای غده زیرزمینی می‌باشد از غده زیرزمینی این گیاه آرد تهیه می کنند. زمانی که گیاه رشد کرد و به حد معینی از رشد رسید موعد برداشت آن می‌باشد. امروزه با گسترش تکنولوژی و ورود آن به عرصه کشاورزی دیگر مثل گذشته نیست که کارها به صورت فیزیکی و یدکی انجام شود. امروزه با کمک دستگاه‌های مدرن کشاورزی کار داشت تا برداشت به صورت مکانیزه انجام می‌شود در این ویدئو شما با مراحل برداشت گیاه کاساوا به صورت کاملاً مکانیزه آشنا می‌شوید.

در برداشت مکانیزه ماشین برداشت گیاه کاساوا را از زمین خارج می‌کند و خاک گیاه را بیرون می‌ریزد و غده زیرزمینی گیاه را در درون محفظه‌ای می‌ریزد. این گیاه به راحتی قابل برداشت می‌باشد. به همین ترتیب کار برداشت ادامه پیدا می‌کند. گیاه از زیرزمین خارج می‌شود و طی فعل و انفعالاتی به محفظه موجود در ماشین برداشت می‌ریزد. غده زیرزمینی این گیاه دراز، باریک و به صورت چند رشته‌ای می‌باشد که معمولاً به هم چسبیده‌اند. این ماشین برداشت همچون دستگاه شخم عمل می‌کند و گیاه را از زمین خارج و به ماشین برداشت منتقل می‌کند.

در ماشین برداشت دیگری غده زیرزمینی گیاه را به همراه خاک از زمین جدا می‌کند و طی مراحلی آن را به بیرون از ماشین برداشت منتقل می‌کنند. توجه داشته باشید که ماشین های برداشت متفاوتی وجود دارند که شما می‌توانید بسته به نیاز خود از آنها استفاده کنید. با استفاده از ماشین برداشت شما می توانید در کمترین زمان مزرعه کاساوا خود را برداشت کنید بدون آنکه به محصول شما آسیبی وارد شود. برداشت این گیاه بیشتر شبیه برداشت سیب‌زمینی می‌باشد چرا که دارای غده زیرزمینی است به همین ترتیب باید غده آن را خارج و مورد استفاده قرار دهید که تمامی این مراحل توسط ماشین برداشت انجام می‌شود.

برای خرید انواع بذر صیفی جات می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *