خوشمزه ها

سس ماست خانگی

سس ماست خانگی

انواع سالادها دارای سس مخصوصی هستند که در کنار سالاد سرو می شود. سس ها به دلیل داشتن تنوع بالای چاشنی ها و ادویه ها در طعم های مختلف، برای انواع سلیقه ها وجود دارند و مهم ترین طعم دهنده های سالادها محسوب می شوند. بیشتر این سس ها دارای کالری بالایی هستند. اما در این بین سس های رژیمی با کالری کم هم وجود دارند. سس ماست خانگی یکی از انواع سس های کم کالری و کم چرب است. سس ماست به عنوان یک سس رژیمی و خوش طعم، برای سرو در کنار انواع سالادهای کاهو، کلم، انواع غذاها و در کنار انواع ساندویچ ها مورد استفاده قرار می گیرد. سس ماست خانگی یکی از سالم ترین و با کیفیت ترین سس هایی است که برای افرادی که قصد لاغری دارند یا کسانی که دارای بیماری های قلبی، فشار خون، چربی خون بالا و دیابت هستند مناسب است. کسانی که به هر دلیل نمی توانند از سس های پر کالری در غذایشان استفاده کنند و یا در حال رعایت رژیم غذایی سالم هستند می توانند سس ماست خانگی را جایگزین انواع سس های پر کالری کنند.

خرید پودر فلفل قرمز

در ماده اصلی سس ماست همانطور که از نامش پیداست از ماست استفاده می شود و آن را با انواع چاشنی و ادویه ها مزه دار کرده و به عنوان سس استفاده می کنند. چنانچه شما هم از طرفداران استفاده از سس در کنار انواع غذاها هستید اما کالری سس برایتان مهم بوده و قصد استفاده از سس کم کالری را دارید، در این مقاله برای تهیه سس ماست خانگی خوش طعم ادامه مطلب را دنبال کنید و طرز تهیه این سس لذیذ را یاد گرفته و از امروز سالاد یا غذایتان را با سسی سالم نوش جان کنید.

سس ماست:

مواد لازم برای تهیه سس ماست خانگی:

  • ماست: 3/4 پیمانه
  • روغن زیتون: 1/3 پیمانه
  • شوید خشک: 1 قاشق چایخوری سر پر
  • آب لیمو تازه: 2 قاشق غذاخوری
  • سیر له شده: 2 حبه درشت
  • سرکه سفید: 1 قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه تازه: 1/4 قاشق چایخوری
  • فلفل قرمز تند: به مقدار لازم
  • نمک: 1/2 قاشق چایخوری

برای مطالعه مقاله معرفی سس ووسترشر می توانید از این لینک استفاده نمایید.

سس ماست برای سالاد

سس ماست برای سالاد

طرز تهیه سس ماست خانگی:

سعی کنید در تهیه این سس حتما از ماست سفت استفاده نمایید. چنانچه ماست شما رقیق است به مدت 15 دقیقه آن را داخل تنظیف ریز بافت بریزید تا آب آن کشیده شده و ماست سفت شود. تمام مواد را داخل ظرفی بریزید و با هم مخلوط کنید تا ترکیب یکدستی به دست آید.

ابتدا ماست، روغن زیتون، آب لیمو، سرکه و نمک را با هم مخلوط کنید و بعد ادویه ها را اضافه کنید. حتما در لحظه استفاده فلفل سیاه را بکوبید تا عطر آن از بین نرود. بعد از آماده شدن به مدت 1 ساعت در یخچال بگذارید تا مزه ها با هم ترکیب شوند و کامل به خورد هم بروند.

خرید شوید خشک

با اندازه های ذکر شده در بالا یک شیشه کوچک سس تهیه می شود که برای استفاده 6 نفر کافی است. بعد از تهیه سس ماست به مدت 3 تا 4 روز می توانید آن را در یخچال نگهداری کنید. کل کالری سس ماست خانگی تهیه شده 125 کالری است که در هر وعده 20 کالری برای یک فرد است. این مقدار کالری سس ماست در مقایسه با سایر سس ها مقداری ناچیز است. حتما این سس را تهیه کرده و جایگزین سایر سس ها کنید و از مصرف آن در کنار انواع غذا ها لذت ببرید.

چند نکته مهم در مورد سس ماست خانگی و جایگزین های چاشنی ها:

  • می توانید چاشنی های سالاد را به صورت آماده تهیه کنید و آن را به مواد بالا اضافه کنید.
  • می توانید از آویشن، تخم گشنیز، پاپریکا، گل محمدی خشک شده به همراه ریحان و نعنا خشک هم در این ترکیب استفاده کنید. تخم گشنیز را در لحظه استفاده پودر کنید تا عطر خود را از دست ندهد.
  • در واقع طعم سس ماست به نوع ادویه های به کار رفته در آن بستگی دارد. حتما از معجزه ادویه ها در طعم دهی غذاها غافل نشوید.
برای خرید انواع ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *