خوشمزه ها

طرز تهیه ادویه کباب کوبیده

ادویه کباب کوبیده

کباب کوبیده یکی از معروف ترین و محبوب ترین غذاهای ایرانی است که به عنوان غذای ایرانی شناخته شده در جهان به شمار می آید. علاوه بر ایران، در هر جایی از جهان که مسافرت کنید ردی از بوی کباب ایرانی به مشام می رسد. کباب کوبیده از مخلوط گوشت گوساله و گوسفند و ادویه کباب کوبیده تهیه می شود. در تهیه این غذا اگر چه از مواد اولیه متفاوت و متنوعی استفاده نمی شود، اما یکی از لذیذترین غذاهاست. کباب کوبیده در اکثر رستوران های ایرانی سرو می شود. اما بهترین نوع آن اکثرا در رستوران های قدیمی و اصیل یافت می شود. در روش سنتی گوشت کباب کوبیده را با ساطور برروی یک سطح مسطح سنگی می کوبیدند و آن را به سیخ می کشیدند.

ادویه کباب کوبیده عمدتا سماق است که در کنار غذا استفاده می شود. اما کسانی هم هستند که از ادویه مخلوط کباب کوبیده داخل گوشت آن استفاده می کنند. مهم ترین ادویه کباب کوبیده سماق است که حتما به استفاده از آن در کنار کباب نه تنها برای طعم غذا بلکه از نظر طبی توصیه شده  است. از گذشته در کنار کباب از سماق استفاده می شده است. سماق خواص زیادی دارد.

خرید پودر زنجبیل

ادویه کباب کوبیده:

به چند دلیل سماق را به عنوان ادویه کباب مصرف می کنند:

بر طبق مطالعاتی که صورت گرفته سماق خاصیت ضد میکروبی دارد و استفاده آن در کنار کباب به عنوان ادویه کباب کوبیده آلودگی گوشت را از بین میبرد. همچنین به دلیل اینکه گوشت موجود در کباب چرب و دارای کلسترول زیادی است، استفاده از سماق باعث کاهش کلسترول خون شده و چربی خون را کاهش می دهد. سماق همچنین التهابات و زخم های موجود در دستگاه گوارشی را بهبود می بخشد.

گاهی افراد علاوه بر استفاده از سماق در حین سرو غذا، داخل گوشت کباب هم از ادویه کباب کوبیده استفاده می کنند. در ادامه مطلب یکی از دستورات تهیه ادویه کباب کوبیده آورده شده است که نه تنها برای کباب کوبیده، بلکه برای انواع کباب ها مثل کباب بختیاری، کباب تابه ای، کباب چنجه، کباب برگ و سایر غذاهای گوشتی به کار می رود. ادویه کباب کوبیده با طعم دار کردن گوشت کباب و غذاهای گوشتی بوی بد و زخم گوشت را از بین می برد.

برای مطالعه مقاله 25 ادویه مختلف از سراسر جهان می توانید از این لینک استفاده نمایید.

گوشت کباب کوبیده آماده ی زدن ادویه

گوشت کباب کوبیده آماده ی زدن ادویه

مواد لازم برای تهیه ادویه کباب کوبیده:

  • سماق: ½ قاشق چایخوری
  • زردچوبه: ½ قاشق چایخوری
  • زنجبیل: ½ قاشق چایخوری
  • پودر پیاز: ½ قاشق چایخوری
  • پودر لیمو عمانی: ½ قاشق چایخوری
  • زیره سیاه: ½ قاشق چایخوری
  • پودر خردل: ½ قاشق چایخوری
  • پودر برگ بو: ½ قاشق چایخوری
  • پاپریکا: ½ قاشق چایخوری
  • فلفل سفید: به مقدار لازم
  • نمک: به مقدار لازم

خرید پودر پیاز

طرز تهیه ادویه کوبیده:

چنانچه مواد مورد استفاده در ادویه کوبیده نشده اند، ابتدا آن ها را داخل هاون بکوبید تا ریز تر شوند. سپس آن ها را داخل آسیاب برقی بریزید و پودر کنید. بعد با هم مخلوط کنید و داخل ظرف در بسته نگهداری کنید. از این ادویه می توانید در هنگام تهیه انواع کباب از قبیل: کباب کوبیده، بختیاری، کباب چنجه و کباب برگ، کباب تابه ای، کتلت، شامی، کوفته و بقیه غذاهای گوشتی برای طعم دار کردن گوشت آن ها استفاده کنید. در هنگام استفاده از ادویه کباب کوبیده برای غذاهای فوق مقداری از ادویه را با گوشت مخلوط کنید و چند ساعت اجازه دهید تا گوشت با این ادویه ها مزه دار شود. سپس از آن ها برای تهیه غذا استفاده کنید.

برای خرید انواع ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *