گیاهان

سانسوریا گیاه آپارتمانی مقاوم

سانسوریا گیاه آپارتمانی مقاوم

تابحال گیاهان آپارتمانی و خانگی مقاوم که میتوانند در برابر بی توجهی ما مقاومت کنند و همچنان استوار باقی بمانند را دیده اید؟ این گیاهان چشمگیر در محیط درونی رشد می کنند و یک عنصر معماری به فضای باغ محیطی درونی شما می افزاید.

گل سانسوریا یکی از تحمل پذیر ترین گیاهان خانگی است .این گیاه به عنوان گیاه مار یا زبان مادر شوهر هم مشهور است.

این گیاه سخت جان هفته ها بدون آب دوام می آورد. به تقویت کننده و کود زیادی نیاز ندارد و آفت نمی گیرد.

سانسوریا گیاهی مناسب برای آپارتمان:

سانسوریا می تواند زینتی برای باغ شما هم باشد. برگهای بلند و نوک تیز و نیزه مانند این گیاه یک جذابیت معماری به محیط می دهد و یک دکور مدرن و معاصر در محیط محسوب می شود.

برگ سانسوریا پوست مار را به ذهن تداعی می کند. برگهای گیاه هر کدام یک شکل مجزا دارند. هر برگ به صورت مجزا از رنگهای متنوع و طرح های چشم نواز تشکیل شده شامل:

نقره ای، خاکستری، سفید، زرد و طیف سبز. تحت شرایط مناسب و ایده آل رشد سانسوریای بالغ گل های کرمی رنگ تولید می کند که در شب رایحه خوش ساطع می کنند.

از آنجا که سانسوریا یک نوع ساکولنت است عضوی از خانواده آگاو طبقه بندی می شود. این گیاه بومی محیط های خشک و سنگلاخی آفریقا و پخش هایی از هند و عربستان است. نام سانسوریا بعد از پرنس کشور سانسوریو در دهه 1700 و پدر باغبانی دنیا به این گیاه اطلاق شد.

برای مطالعه مقاله نگهداری از گیاهان آپارتمانی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

سانسوریا در خانه

سانسوریا در خانه

فراهم کردن نور مناسب سانسوریا:

از آنجا که این گیاه ماری در نور کم می تواند رشد کند پس در نور ملایم یا بیشتر میتواند سریعتر رشد کند. هانکوک می گوید: هر چه نور بیشتر باشد سانسوریا سریعتر رشد خواهد کرد و بالطبع رنگ برگها واضح تر و پر رنگ تر می شود.

آبیاری صحیح سانسوریا:

سانسوریا با اینکه تحمل خشکی را دارد اما وقتی زیاد آبیاری شود ریشه اش یا سربرگ هایش خراب می شود. تنها وقتی که 2 تا 5 سانتیمتر از سطح خاک گل خشک باشد به آن آّب دهید. در بعضی مواقع خاک گل تا چندین هفته به آب احتیاج ندارد. وقتی به گیاه آب میدهید گیاه را در ظرف یا در محیط بیرون حسابی بخیسانید و بعد اجازه دهید تا قبل از اینکه به زیر بشقابی خودش بر گردانید خوب خشک شود.

تقویت کننده و کود دهی کم:

سنسوریا به تقویت کننده زیاد نیاز ندارد. یکبار اوایل بهار و برای بار دوم در نیمه تابستان گیاه را تقویت کنید. از یک تقویت کننده همه منظوره استفاده کنید.

خرید کود

به ندرت هرس کنید:

برگ های سخت و مقاوم گیاه ماری طولانی مدت دوام می آورند. وقتی برگ گیاه کاملا خشک می شود با یک چاقوی تند آن را از سطح خاک ببرید.

گیاه را به ندرت در ظروف مختلف جابجا کنید:

سنسوریا یک گیاه با رشد آرام و سیستم ریشه کوچک است. این بدان معنی است  که گیاه میتواند به مدت یکسال در یک ظرف بماند. اگر گیاه در ظرف خودش رشد زیادتر از حدی داشت آن را به یک ظرف مشترک با گیاهی که بخوبی آب اضافه را تخلیه می کند منتقل کنید، مثل کاکتوس یا اینکه به ظرف اسفنج یا سنگ پا بیفزایید. همیشه به ظرفی منتقل کنید که یک سایز بزرگتر باشد و در هنگام این انتقال باید مطمئن شوید که دو سوم ظرف جدید را گیاه پر کرده است  یک سوم ظرف خالیست.

مراقب جانوران و حشرات باشید:

حشرات و جانوران به ندرت برای گیاه سنسوریا مشکل ساز می شوند. بهرحال ممکن است خستر آردپوش حشره ای که انگار بدنش از آرد سفید پوشیده شده است دچار گیاه شود. درمان این حشره اسپری کردن الکل ایزوپروپیل است.

برای خرید گل و گیاه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *