خوشمزه ها

دستور پخت کیک فرشته

دستور پخت کیک فرشته

کیک غذای فرشته کیکی سبک و نرم است، بیش از حد شیرین نیست و همراه با توت ها و میوه های تابستانی، یک دسر بی‌نظیر مخصوص فصول گرم سال است. این کیک پیش غذایی سبک و خوشمزه برای پایان دادن به یک وعده غذایی در روزهای بسیار گرم تابستان است.

بسیاری از مردم فکر میکنند که پخت کیک غذای فرشته بسیار پیچیده است. اما اشتباه می کنند، زیرا به جای استفاده از جوش شیرین و بکینگ پودر، در این کیک تنها از سفیده تخم مرغ استفاده می شود تا مقدار هوای زیادی را وارد خمیر کند و کیک پُف کند. استفاده از سفیده تخم مرغ کار سختی نیست، اما کمی زمان بر است. چند بار اولی که این کیک را درست کنید، وقت زیادی را باید صرف کرد تا بتوانید تمامی مراحل را به درستی انجام دهید. پخت این کیک کار سختی نیست، اما باید به جزئیات آن بسیار توجه کرد.

خرید پودر وانیل

قبل از شروع باید ابتدا زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کنید. می توانید با ابزارهای مختلفی که در فروشگاه ها موجود هستند این کار را انجام دهید تا کار کمی راحت تر شود، گرچه آشپزهای حرفه ای معمولاً برای جدا کردن، از پوسته تخم مرغ استفاده می کنند. اجازه ندهید حتی یک قطره از زرده تخم مرغ، با سفیده مخلوط شود. حتی مقدار بسیار کمی از آن، می‌تواند در ایجاد حباب و سبک شدن کیک، اختلال ایجاد کند.

بعد از اینکه سفیده ها را جدا کردید، آنها را با همزن برقی، با سرعت بالا هم بزنید. می توانید از همزن دستی نیز استفاده کنید (اگرچه همزن برقی، بهترین نتیجه را خواهد داد). در حالی که آرد را الک می کنید، اجازه دهید همچنان همزن کار کند. سفیده ها را تا مرحله قُله های نرم و منعطفه (قله ی خمیده) هم بزنید. بدین معنی که باید سفیده ها به حداکثر مقدار پف کردن خود برسند. سفیده را بیش از حد نزنید تا سفت و خشک نشود.

برای مطالعه مقاله دستور تهیه کیک قهوه بلوبری لیمویی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مخلوط کردن مواد کیک فرشته

مخلوط کردن مواد کیک فرشته

همچنین استفاده از خامه تارتار و آب لیمو هنگام زدن سفیده ی تخم مرغ، به پایداری بیشتر آن کمک می‌کند و احتمال فروکش کردن پف آن، کمتر می شود. وقتی بقیه مواد را اضافه کردید، آنها را به آرامی با استفاده از یک کاردک پلاستیکی مخلوط کنید. این کار را با ملایمت تمام انجام دهید، که تا آخرین حد ممکن، سفیده ها حجم داشته باشند.

این کیک باید در یک قالب لوله دار (tube pan) پخته شود، قالبی با دیواره های ساده و ته صاف که با قالب های باندت (Bundt pan) تفاوت دارد. قالب باندت برای این کیک مناسب نیست، زیرا مواد آن در تمام شکاف های قالب باقی خواهد ماند. همچنین اطمینان حاصل کنید که قالب شما کاملاً تمیز باشد. زیرا هرگونه چربی، باعث پف نکردن کیک شما خواهد شد.

بعد از پخت کیک، باید آن را وارونه کنید تا خنک شود. برخی از قالب های کیک غذای فرشته، در زیر خود پایه هایی دارند که این کار را برای شما راحت تر می کنند. اگر قالب شما پایه ندارد، می توانید یک قیف آشپزخانه را روی پیشخوان قرار داده و سوراخ قالب را روی دهانه قیف فیکس کنید تا قالب را بالا نگه داشته و به صورت وارونه خنک شود. اگر کیک بصورت وارونه خنک نشود، احتمال فرو ریختن کیک وجود خواهد داشت.

خرید آرد گندم

دستور پخت کیک غذای فرشته:

مدت زمان آماده سازی: ۳۰-۴۵ دقیقه

مدت زمان پخت: ۳۵-۴۰ دقیقه

مدت زمان خنک شدن: ۲ ساعت

مناسب برای: ۸-۱۰ نفر

برای مطالعه مقاله دستور پخت پنکیک میوه ای می توانید از این لینک استفاده نمایید.

ریختن خمیر کیک درون ظرف لوله دار

ریختن خمیر کیک درون ظرف لوله دار

مواد مورد نیاز:

تخم مرغ: ۱۱-۱۲ عدد

آب: ۱ قاشق غذاخوری

آب لیمو: ۱ قاشق غذاخوری

خامه تارتار: ۱ قاشق چای خوری

وانیل: ۱ قاشق چایخوری

آرد: ۱ فنجان

شکر: ۱ و ½ فنجان

نمک: ½ قاشق چای خوری

خرید شکر قهوه ای

مراحل تهیه کیک فرشته:

مرحله ۱: فر خود را با دمای 176 درجه سانتی گراد گرم کنید. یک قالب لوله دار 25 سانتی متری تمیز را آماده کنید. این قالب را به هیچ وجه چرب نکنید و یا اسپری نکنید. هر نوع چربی و روغن، باعث می شود کیک به درستی پف نکند.

مرحله ۲: زرده و سفیده ی تخم مرغ های خود را جدا کنید، زرده ها را کنار بگذارید و سفیده ها را در یک فنجان اندازه گیری بریزید. شما به حدود ۱ و ½ فنجان سفیده تخم مرغ نیاز خواهید داشت.

مرحله ۳: از یک الک برای الک کردن آرد، یک فنجان شکر و نمک استفاده کنید. حدود سه بار آنها را با هم الک کنید تا مواد سبک و نرم شود.

مرحله ۴: سفیده ها را در یک ظرف بزرگ همزن بریزید. آب، آبلیمو، وانیل و خامه تارتار را اضافه کنید.

برای مطالعه مقاله دستور تهیه پای لیموناد یخی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

قرار دادن کیک پخته شده در جای خنک

قرار دادن کیک پخته شده در جای خنک

مرحله ۵: میکسر را با سرعت متوسط تا زیاد روشن کنید و مواد را آنقدر بزنید تا حجم سفیده ها حدود ۵ برابر اندازه آن در ابتدای کار شود.

مرحله ۶: ¾ فنجان از شکر باقیمانده را برداشته و شروع به اضافه کردن آن به مخلوط سفیده تخم مرغ کنید. شکر را آرام آرام و قاشق به قاشق اضافه نمایید. بعد از اضافه کردن هر قاشق شکر، اجازه دهید همزن حدود ۳۰ ثانیه قبل از افزودن قاشق بعدی کار کند. این به شما کمک می کند تا پُف سفیده تخم مرغ، در حالی که قند را کاملاً در خود حل می کند از بین نرود.

پودر نمک وانیلی

مرحله ۷: هنگامی که تمامی شکر را در آن مخلوط کردید، ظرف را از مخلوط کن خارج کنید. سپس مخلوط آرد را برداشته و حدود ¼ فنجان از آن را روی مخلوط سفیده تخم مرغ بپاشید. با استفاده از یک کاردک پلاستیکی، مواد خشک را به آرامی و با احتیاط، با سفیده های تخم مرغ مخلوط کنید. این عمل را تکرار کنید تا زمانی که همه مخلوط های آرد با تخم مرغ ها ترکیب شود.

مرحله ۸: خمیر کیک را به آرامی درون ظرف لوله دار بریزید و سطح آن را به طور مساوی پخش و صاف کنید. سپس کیک را در طبقه وسط فر گذاشته و به مدت حدود ۳۵-۴۰ دقیقه بپزید. پس از آن، کیک را از قالب خارج کرده و آن را زیرو رو کنید تا خنک شود. اگر قالب پایه ندارد، می توانید از قیف آشپزخانه استفاده کنید.

مرحله ۹: بعد از حدود یک ساعت و نیم، کیک را از سمت راست برگردانده و یک چاقوی چرب شده را به لبه بیرونی کیک بزنید. کیک را به آرامی از ظرف خارج کنید و روی یک قفسه خنک کننده قرار دهید. قبل از سرو اجازه دهید تا کیک به مدت یک ساعت دیگر بماند و خنک شود.

برای خرید ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *