خوشمزه ها

طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی

آموزش تهیه خمیر پیتزا

یکی از لذیذترین خوردنی ها برای نوجوانان، پیتزا، یک غذای مورد علاقه برای تمام اعضای خانواده است. بسیاری از خانواده ها، یک “شب پیتزا خوری” (pizza night) استاندارد و همیشگی دارند که شب ها به عنوان شام، یک جعبه بزرگ مربعی، به همراه افزودنی مورد علاقه خانواده، سفارش می‌دهند و میل میکنند. برای خرید پیتزا، یا مجبورند خود به پیتزا فروشی محله بروند، یا به کسی پول بدهند تا پیتزا را به خانه‌شان برساند. همه ی خانواده ها، به دلیل طعم بی‌نظیر، بافت و سادگی آن، عاشق پیتزا هستند. پیتزا در اصل، یک وعده غذایی کامل است که به صورت برش های مثلثی و مرتب، سرو می شود. اگر چاشنی روی پیتزا با دقت انتخاب شود، فرد می تواند به خوبی از هر برش آن، لذت ببرد.

خرید آرد گندم

زمان آماده سازی: ۲۰ دقیقه

زمان پخت: ۱۵-۲۰ دقیقه

زمان کل : 40 دقیقه

مناسب برای: 6 نفر

رده: شام

متد: پخت

خاستگاه : ایتالیایی

تاریخچه پیتزا:

در گذشته، بسیاری از تمدن های مدیترانه‌ای، از جمله مصری ها، یونانی ها و رومی ها، از نان های تختی که با مواد مختلف پر می‌شد، پیتزا درست کرده و بسیار لذت می بردند. با این حال، پیتزایی که امروزه ما میپزیم و سرو می‌کنیم، بومیِ نواحی جنوب غربی ایتالیا به نام ناپل است. در دهه ۱۷۰۰ ، منطقه ای به نام ناپل، یک آبادیِ شلوغ در کنار آب بود. بسیاری از کسانی که در این منطقه کار می کردند، بسیار فقیر بودند که به سختی در کلبه‌های کوچک خود زندگی می‌کردند.

بیشتر زندگی آنها با امکانات کم در فضای باز سپری می شد. از آنجا که چیزهایی مانند میز، ظرف و ظروف نقره ای، جزئی از زندگی روزمره آنها نبود و نداشتند، این بیچاره ها به زحمت غذای به دست آورده ی خود را با دست خالی می‌خوردند. توریست های والامقام و شیک و تمیز، با دیدن آنها، از رفتار این افراد وحشت زده می‌شدند.

آرد ذرت

یکی از غذاهای مورد علاقه ناپولی های طبقه پست و پایین، پیتزا بود، چون می‌توانستند آن را به راحتی با دست بخورند. انواع مختلفی از خمیر با مخمر وجود داشت که روی آن را می‌توانستند با مواد مختلفی پُر کنند. اما رایج ترین و محبوب ترین نوع پیتزا در آن زمان، یک لایه نان مسطح بود که روی آن پنیر موزارلا، گوجه فرنگی و ریحان قرار داشت.

در اواخر دهه ۱۸۰۰، بسیاری از ناپولیتی ها، در جستجوی یک زندگی بهتر و فرصت های مالی بیشتر، به ایالات متحده مهاجرت کردند. این افراد در بسیاری از شهرهای شمال شرقی از جمله بوستون، نیویورک و ترنتون ساکن شدند؛ و دستورهای غذایی خود را از جمله پخت پیتزا، همراه خود به آمریکا وارد کردند.

در اوایل دهه ۱۹۰۰، اولین پیتزا فروشی جهان در منهتن افتتاح شد و غیر ایتالیایی ها، به اندازه ناپولی ها، به این غذای خوشمزه علاقه مند شدند. پخت این غذا در سراسر ایالات متحده گسترش یافت و پس از جنگ جهانی دوم، پیتزا، علی رغم پیشینه ی قومی اش، به نمادی برای آمریکا در جهان تبدیل شد.

برای مطالعه مقاله طرز تهیه پنکیک موز می توانید از این لینک استفاده نمایید.

تهیه خمیر پیتزا

تهیه خمیر پیتزا

طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی:

آیا می دانید تهیه خمیر پیتزا چقدر ساده است؟ نوجوانان و نوجوانان عاشق پختن غذاهای مورد علاقه خود هستند، پس چرا از پخت یک پیتزای خانگی لذت نمی برید و پیتزای مخصوص خانواده خود را اختراع نمی‌کنید؟

در ادامه ی مقاله، با ما همراه باشید تا دستور تهیه ی خمیر پیتزا را یاد بگیرید و با مواد دلخواه خود آن را پر کنید.

مواد مورد نیاز:

  • آرد: 3 فنجان
  • شکر: ۱ قاشق چایخوری
  • نمک: ۱ قاشق چایخوری
  • مخمر: ۱ بسته
  • آب گرم: ۱ فنجان آب گرم
  • زیتون: ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • روغن و آرد ذرت
  • مواد روی پیتزا به انتخاب شما

آرد نخودچی

مرحله اول:

در یک کاسه بزرگ، نصف فنجان آرد، مخمر، نمک و شکر را با هم مخلوط کنید. مواد را خوب هم بزنید، و آب گرم و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون را نیز به مخلوط اضافه کنید. خمیر را به خوبی با یک قاشق چوبی مخلوط کنید. پس از آن، به آرامی شروع به اضافه کردن آرد باقیمانده کنید. بعد از چند دقیقه مخلوط کردن و افزودن آرد بیشتر، خمیر شروع به گلوله شدن کرده و بهم می چسبد.

خمیر پیتزا را به مدت ۵ تا ۷ دقیقه ورز دهید تا خمیر یکدست، براق و نرم و قابل ارتجاع شود. به خمیر آرد زیادی اضافه نکنید، زیرا خمیر باید کمی چسبناک باشد. روی یک سطح را نیز آرد پاشی کنید.

مرحله دوم:

مقداری روغن روی خمیر و داخل کاسه بریزید و خمیر آماده شده را در ظرفی که با روغن چرب کرده اید، قرار دهید تا پف کرده و سبک شود. روی کاسه را با یک حوله تمیز بپوشانید و خمیر را حدود نیم ساعت، در یک فضای گرم در آشپزخانه قرار دهید تا پف کند.

مرحله سوم:

سینی فر را کمی چرب کرده و داخل فر قرار دهید تا در دمای ۴۲۵ درجه گرم شوند. سینی چدنی، برای پخت پیتزا فوق العاده است.

برای مطالعه مقاله تارت میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.

درست کردن پیتزای خانگی

درست کردن پیتزای خانگی

مرحله چهارم:

بعد از گذشت حدود ۳۰ دقیقه، اندازه خمیر باید تقریباً دو برابر شده باشد. خمیر را ورز داده و بگذارید حدود پنج دقیقه دیگر نیز استراحت کند. این زمان استراحت، به خمیر کمک می کند تا هنگام قرار گرفتن در ظرف، کمی کشدارتر باشد. سینی را از فر خارج کرده و کمی آرد ذرت روی آن بپاشید. مراقب داغ بودن آن باشید تا نسوزید. خمیر را درون سینی قرار دهید و آن را روی سطح پهن کنید. با انگشتان خود ، دور تا دور پیتزا یک برجستگی ایجاد کنید تا ترد تر و لذیذ تر شود.

مرحله پنجم:

روی آن سس پیتزا، سبزی‌های خشک، پنیز موزارلا، سبزیجات یا هر چیز دیگری که دوست دارید بچینید. سینی را در مرکز فر از قبل گرم شده خود قرار داده تا به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه یا تا زمانی که پنیر کمی سرخ شود و سس گوجه فرنگی حباب دار شود، بپزد. سپس از فر خارج کرده و بگذارید چند دقیقه خنک شود، بعد از آن، می‌توانید پیتزای خوشمزه خود را برش داده و سرو کنید.

برای خرید اینترنتی غلات می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *