خوشمزه ها

25 نوع پیتزا سالم و خوشمزه

انواع پیتزا

تقریبا همه عاشق پیتزا هستند و پنج شنبه ها بهترین شب برای خوردن پیتزا است، هر روز یک روز خوب برای داشتن یک پیتزا است. آمریکایی ها آنقدر عاشق پیتزا هستند که هر ثانیه 350 برش سفارش می دهند و سالانه 23 پوند پیتزا می خورند. فلفلی یکی از برش های مورد علاقه آمریکایی ها است.

انواع پیتزاهای سالم و خوشمزه:

با این وجود، پیتزا دارای کالری، نمک و چربی زیادی است که امروزه به عمده ترین مسائل بهداشتی در آمریکا تبدیل می شود. بنابراین اگر به دنبال خمیر خامه ای ضخیم یا نازک هستید، برخی از گزینه های سالم را برای پیتزای سنتی ذکر کردیم تا میل شما را برآورده کند.

خرید آرد گندم

1- نان گرد و گوجه:

سعی کنید به جای پیتزای پر از گوجه فرنگی و پنیر، نیمی از نان شیرینی را تست کنید و مقداری گوجه فرنگی خرد شده یا کنسرو شده به آن اضافه کنید، سپس چند قطره چاشنی روغن زیتون برای طعم و مزه اضافی اضافه کنید. شما می توانید انواع نان های شیرین، از گندم کامل تا نان های تخم مرغی بخرید و به “پیتزای” جدید خود طعم اضافه کنید.

نکات مثبت:

داشتن کالری کمتر و از پیتزای معمولی سالمتر می باشد.طعم های مختلف نان برای انتخاب

نکات منفی:

نان شیرینی کوچکتر به معنای فضای کمتری برای افزودن مواد افزودنی است.

طعمی کاملاً متفاوت از پیتزا، که ممکن است بعضی از افراد آن را دوست نداشته باشند.

می توانید چند ماده اولیه را از جمله گیاهان و پنیر روی نان شیرینی اضافه کنید و فقط کافی است آن را بپزید تا نان شیرین ترد شود و گوجه ها کمی برشته شوند.

نان گرد و گوجه

نان گرد و گوجه

2- پیتزا با پوسته گل کلم:

بسیاری از مردم تعجب می کنند که این نوع پوسته در واقع طعم گل کلم را ندارد، که بسیاری از مردم دوست ندارند. پوسته نه تنها از پوسته پیتزای معمولی بسیار مغذی تراست، بلکه یک محصول فاقد گلوتن نیز هست. اگر می خواهید آن را کمی سالم تر کنید، پنیرهایی با نمک کم مانند سوئیس، مونتری جک و موزارلا را امتحان کنید.

نکات مثبت:

یک جایگزین بسیار سالم برای انواع دیگر پوسته ها

بدون گلوتن برای کسانی که به این گزینه نیاز دارند یا آن را ترجیح می دهند.

خرید آویشن

نکات منفی:

ممکن است گرانتر از انواع دیگر پوسته باشد.

برخی از مارک ها ممکن است طعم گل کلم داشته باشند، که ممکن است برخی از افراد آن را دوست نداشته باشند.

پوسته گل کلم راهی عالی برای شروع یک پیتزای سالم است و بسیاری از فروشگاه های معروف این پوسته را در فریزر یا یخچال خود دارند. یافتن یک پوسته سالم هنگام تهیه پیتزا آسانتر از آن است که فکر می کنید، و همچنین حداقل در اکثر موارد نیز نسبتاً ارزان تراست.

پیتزا با پوسته گل کلم

پیتزا با پوسته گل کلم

3- پیتزا مافین انگلیسی:

اگر برای میان وعده پیتزا می خواهید و فقط میخواهید یک غذا بپزید، یک پیتزای مافین انگلیسی گزینه خوبی است. می توانید پیتزا را در کمترین زمان آماده کنید و از مواد تشکیل دهنده بسیار کمی نیز استفاده کنید. مافین انگلیسی معمولاً از پوسته های معمولی سالم تر است و می توانید آن را به همان سادگی که دوست دارید ساده یا پر از مواد تهیه کنید.

نکات مثبت:

فقط در عرض چند دقیقه می توانید یک پیتزا آماده تهیه کنید.

مافین انگلیسی در دو گزینه معمولی و گندم سبوس دار ارائه می شود.

ادویه تاکو

نکات منفی:

بعضی از افراد طعم مافین انگلیسی را دوست ندارند.

وقتی مجبور هستید به افراد زیادی غذا بدهید، خوب نیست.

اگرچه تغذیه گروه بزرگی از افراد با پیتزاهای مافین انگلیسی بسیار ناخوشایند است، اما وقتی فقط به چند نفر غذا می دهید بسیار عالی است و می توانید هر ماده مورد علاقه خود را روی آن قرار دهید.

پیتزا مافین انگلیسی

پیتزا مافین انگلیسی

4- کلاه قارچ و هوموس:

قارچ ها، به خصوص نوع پورتوبلو، می توانند پوسته های بسیار مطبوعی برای پیتزا ایجاد کنند و همچنین کالری بسیار کمی دارند. فیبر موجود در آنها به شما کمک می کند تا وزن کم کرده و بعد احساس سیری کنید و پخت و هضم آنها آسان می باشد. هوموس از نخود ساخته شده و بسیار سالم است و جایگزین مناسبی برای سایر مواد پیتزا است.

نکات مثبت:

مقدار زیادی فیبر و پروتئین

برای مخلوط کردن با موادی مانند سبزیجات تازه آسان است.

منفی ها:

بعضی افراد هوموس یا قارچ را دوست ندارند.

هیچ عطر و طعمی مانند گوجه فرنگی برای لذت بردن وجود ندارد مانند سایر انواع پیتزا

هنگامی که قارچ را با هوموس پر کردید، در صورت تمایل می توانید مواد دیگری را اضافه کنید، از جمله سبزیجات تازه تکه تکه شده، پنیر موزارلا و حتی گوجه فرنگی های خشک شده. شما می توانید به همان اندازه که دوست دارید خلاق باشید و این یک روش عالی برای لذت بردن از یک جایگزین سالم برای پیتزا است.

کلاه قارچ و هوموس

کلاه قارچ و هوموس

5- پیتزا با نان پیتا:

یکی از بزرگترین مزایای انتخاب نان پیتا برای پیتزا این است که این غذا با دو گزینه معمولی و گندم کامل عرضه می شود و همچنین کربوهیدرات و کالری کمتری نسبت به پوسته معمولی دارد. نان پیتا بسیار خوشمزه و سالم است و برای کسانی که دوست دارند پوسته پیتزای آنها نازک باشد، پوسته مناسبی برای انتخاب است.

مثبت ها:

چربی کمی دارد اما کلسیم و آهن زیادی دارد.

با دو گزینه سفید و گندم سبوس دار ارائه می شود.

ادویه سیزنینگ ایتالیایی

منفی ها:

نان پیتا گاهی سرشار از سدیم است.

بعضی از افراد طعم نان پیتا را دوست ندارند.

پیتزاهای نان پیتا فضای زیادی برای قرار دادن مواد فراهم می کنند، آنها برای افرادی که پوسته های نازک دوست دارند بسیار مناسب هستند و گزینه های زیادی را برای شما فراهم می کنند زیرا می توانید هر ماده ای را که دوست دارید اضافه کنید، از گوشت تا گزینه های بدون گوشت. از آنجا که انواع مختلفی از نان پیتا وجود دارد – از جمله انواع کم کربوهیدرات – برای شما آسان است که در مورد ارزش غذایی آن دقیقاً آنچه را که نیاز دارید پیدا کنید.

پیتزا با نان پیتا

پیتزا با نان پیتا

6- پیتزای پولنتا:

Polenta یک محصول آرد ذرت است که اغلب در ایتالیا استفاده می شود و اگر به گندم یا گلوتن حساسیت دارید، جایگزینی عالی برای پوسته های پیتزا معمولی است. این نوع پیتزا نه تنها اشتیاق به پیتزا را تقریباً برآورده می کند، بلکه تقریباً همه کسانی که آن را امتحان می کنند طعم آن را دوست دارند.

مثبت ها:

ساخت سریع و آسان

یک جایگزین سالم برای پیتزای معمولی

منفی ها:

پولنتا می تواند سرشار از کربوهیدرات و قند باشد.

می تواند باعث شود معده شما بعد از خوردن آن سنگین تر از حد معمول شود.

پولنتا سالم است و ویتامین های زیادی دارد، اما ممکن است بهترین گزینه برای کسانی که سعی می کنند وزن خود را نگه دارند نیست. با این حال، پیتزا پولنتا بسیار خوشمزه تر از آن است که فکر می کنید، بنابراین خوردن آن بسیار سالم و سرگرم کننده تر از آن است که فکر می کنید.

بادام زمینی با روکش پیتزا

7- پیتزای گیاهی پورتوبلو:

بله، اگر به جای گوشت گاو و گوشت خوک، آن را با سبزیجات پر کنید، می توانید یک پیتزا سالم درست کنید. سعی کنید بسیاری از مواد سالم مانند قارچ پورتوبلو، زیتون سیاه و سبز، فلفل دلمه ای سبز و قرمز، پیاز، اسفناج و حتی موارد کمی متفاوت مانند مارچوبه یا موز فلفلی را قرار دهید. برای گزینه حتی سالم تر، سعی کنید از پنیر کمتری استفاده کنید یا حتی از پنیر استفاده نکنید.

مثبت ها:

یک جایگزین بسیار سالم برای پیتزای معمولی

می توانید در یک وعده غذایی سبزیجات روزانه خود را تأمین کنید

منفی ها:

همه سبزیجات یا پیتزا را فقط با مقدار کمی پنیر دوست ندارند.

برخی از افراد ممکن است به برخی از موادی که استفاده می کنید حساسیت داشته باشند.

اگر قارچی را که انتخاب می کنید، قبل از قرار دادن روی پیتزا به مدت 5 دقیقه به تنهایی بپزید، طعم پیتزا بهتر خواهد شد و البته می توانید از بسیاری از انواع دیگر سبزیجات نیز استفاده کنید. به عبارت دیگر، شما می توانید با پیتزای گیاهی بسیار خلاق باشید.

پیتزای گیاهی پورتوبلو

پیتزای گیاهی پورتوبلو

8- لقمه کینوا:

کینوا یک غذای فوق العاده است که به طور طبیعی یک پیتزا فوق العاده درست می کند. در اکثر موارد، شما می توانید کینوا را با بقیه مواد خود ترکیب کرده و در قالب مافین قرار دهید تا کمی بپزد. کینوا سرشار از فیبر و پروتئین است و طعم آن بسیار بهتر از آن چیزی است که تصور می کنید.

مثبت ها:

یک جایگزین بسیار سالم برای پیتزای معمولی

ساخت آن بسیار ساده و سریع است

پودر نمک و سیر سیاه

منفی ها:

ممکن است طعم و مزه آن معمولی باشد

گاهی اوقات یافتن کینوا مشکل است

لقمه کینوا با پیتزای معمولی کمی متفاوت است، اما به پردازش خاصی یا افزودن مواد دیگری احتیاج ندارد. این لقمه های پیتزا برای شما بسیار سالم هستند، اگرچه هر لقمه کوچک است، اما مملو از ویتامین ها و مواد معدنی است.

لقمه  کینوا

لقمه کینوا

9- تورتیلا و کوفته:

سعی کنید به جای پیتزای معمولی، از نوعی گوشت چرخ شده کوفته درست کنید و آنها را روی یک تورتیلا پخته شده سرو کنید. این کار به شما یک پیتزای ترد با پوسته نازک می دهد و می تواند طعم آن تقریباً با سایر پیتزاها یکسان باشد. اگر بافت سوسیس را دوست دارید، کافی است کوفته را خرد کرده و روی نان تورتیلا بپاشید.

مثبت ها:

چربی و کالری بسیار کمتری از پپرونی و سایر مواد موجود در پیتزاهای معمولی دارد.

روشی بسیار خوشمزه برای خوردن یک پیتزا یا میان وعده

ادویه پیتزا

منفی ها:

اگر به اندازه کافی سس پیتزا اضافه نکنید، می تواند تا حدی خشک باشد.

تورتیلا غذایی است که همه دوست ندارند.

اگر تورتیلا دوست دارید و نوع مغذی تر پیتزا را ترجیح می دهید، این یک گزینه عالی برای شماست. می توانید هرچی دوست دارید به نان تورتیلا اضافه کنید تا هر طور که می خواهید سالم و جالب توجه باشد.

تورتیلا و کوفته

تورتیلا و کوفته

10- پیتزای کدو سبز:

شما می توانید یکی از دو روش کدو سبز را برای پیتزا خود امتحان کنید – می توانید پوسته پیتزا را از کدو سبز درست کنید یا از کدو سبز به عنوان ماده اصلی خود استفاده کنید. اگر پوسته پیتزا را انتخاب کردید، می توانید کدو سبز را تمیز کرده و بپزید و پس از اتمام کار، مواد خود را روی این سبزیجات جالب اضافه کنید و لذت ببرید.

مثبت ها:

  • کدو سبز دارای ویتامین، پروتئین و فیبر زیادی است.
  • طبخ آن آسان و بسیار خوشمزه است.

منفی ها:

  • برای افرادی که طعم کدو سبز را دوست ندارند خوب نیست.
  • حتی برای عاشقان کدو سبز، ممکن است طعم و مزه نیاز به عادت کردن داشته باشد.

پخت یک پیتزای کدو سبز آسان است و دوست داشتن آن نیز آسان است و دستورالعمل هایی برای این نوع پیتزا در همه جای اینترنت وجود دارد.

پیتزای کدو سبز

پیتزای کدو سبز

11- کالزون:

کالزون پیتزاها تا شده ی ایتالیایی است که به طور معمول از خمیر نان نمکی تهیه می شود، دارای مواد سالامی، ژامبون یا سبزیجات، موزارلا، ریکوتا و پارمسان یا پنیر پکورینو و یک تخم مرغ است.

کالزون

کالزون

12- فوکاشیا:

فوکاشیا یک نان تخت ایتالیایی است که بافت و سبکی مشابه پیتزا دارد، اما نازک تر و مرطوب تر است.

فوکاشیا

فوکاشیا

13- پیتزا لادیر:

پیتزای لادیر یک غذای شبیه پیتزا فرانسوی است. خمیر نان ضخیم تر از پیتزای مارگریتا است و روی آن پیاز کاراملی، زیتون سیاه و آنچو قرار دارد.

14- فیلو:

نان با پایه فیلو جایگزینی سالم برای پیتزا است. خمیر نازک و بدون مخمر و حاوی چربی کمی است و اغلب برای تهیه باقلوا و بورک در کشورهای خاورمیانه و بالکان مورد استفاده قرار می گیرد.

فیلو

فیلو

15- پیتزا بادمجان:

این یک جایگزین کم کربوهیدرات و بدون گلوتن برای پیتزا است. مشابه پیتزای کدو سبز، این نوع پیتزا ها به هیچ وجه به نان احتیاج ندارد.

پیتزا بادمجان

پیتزا بادمجان

16- پارمیگیانا:

Parmigiana یک غذای ایتالیایی است که از بادمجان خلال و سرخ شده درست شده و با پنیر پارمزان و سس گوجه فرنگی سرو می شود.

پارمیگیانا

پارمیگیانا

17- پیتزا با نان فرانسوی:

این پیتزای خانگی به راحتی درست می شود و می تواند با طیف وسیعی از طعم ها ایجاد شود.

پیتزا با نان فرانسوی

پیتزا با نان فرانسوی

18- پیتزای وافل:

یک نقطه قوت در مهمانی های بچه ها خواهد بود. فقط وافل را درست کنید و بگذارید بچه ها مواد رویه خود را انتخاب کنند و سپس آن را بپزید.

پیتزای وافل

پیتزای وافل

19- پیتزا نان تست فرانسوی:

این یک مدل سرگرم کننده برای نان تست فرانسوی است. می توانید هر نوع مخلوطی را به اضافه گوجه فرنگی و پنیر اضافه کنید.

پیتزا نان تست فرانسوی

پیتزا نان تست فرانسوی

20- پیتزای سیب زمینی شیرین:

پیتزا سیب زمینی شیرین یک جایگزین سالم دیگر برای پیتزا است که درست کردن آن آسان است. بسیار خوشمزه است، فاقد گلوتن است و به غذاساز نیاز ندارد.

پیتزای سیب زمینی شیرین

پیتزای سیب زمینی شیرین

21- پیتزای پنکیک:

با استفاده از سبزیجات، قارچ و تخم مرغ می توانید این پیتزای پنکیک را به گزینه ای سالم تبدیل کنید.

پیتزای پنکیک

پیتزای پنکیک

22- پیتزا مارچوبه:

پیتزا مارچوبه نوعی لذت بخش از پیتزا است که خوردن سبزیجات را فراموش خواهید کرد.

پیتزا مارچوبه

پیتزا مارچوبه

23- پیتزا آووکادو و تخم مرغ:

صبحانه خود را با پیتزا آووکادو و تخم مرغ اصلاح کنید. یک صبحانه ساده و خوشمزه برای صبح هایی که عجله دارید.

پیتزا آووکادو و تخم مرغ

پیتزا آووکادو و تخم مرغ

24- پیتزای میوه:

هر بار که در مهمانی ها سرو می شود، پیتزای میوه یک نقطه قوت است. رنگارنگ، زیبا و خوشمزه است!

پیتزای میوه

پیتزای میوه

25- پیتزا با پوسته لوبیای سیاه:

پیتزا با پوسته لوبیای سیاه یک پیتزای غیر سنتی است که شما را برای یک لحظه به فکر فرو می برد. پس از گاز زدن، فراموش خواهید کرد که راجب آن شک داشته اید.

پیتزا با پوسته لوبیای سیاه

پیتزا با پوسته لوبیای سیاه

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *