خوشمزه ها

خواص عسل و آب پیاز

خواص عسل و آب پیاز

عسل جز مواد بسیار مقوی و پر خاصیت برای بدن است. زمانی که این ماده بسیار پرخاصیت با آب پیاز مخلوط شود قادر خواهد بود بسیاری از بیماری ها را درمان کند. پیاز منبع بسیار خوبی از مواد مغذی مختلف مانند ویتامین C و ویتامین های B-6، کلسیم، فیبر، آهن، فولات، پتاسیم، منیزیم و فسفر است که همه برای سلامتی بدن بسیار مفید هستند.

فواید پیاز:

فیبر موجود در پیاز باعث هضم آسان و منظم مواد غذایی در بدن می شود. مصرف مواد حاوی فیبر باعث گرسنگی دیر هنگام شده و به طبع آن باعث می شود میل به غذا خوردن کمتر شود و افراد بتوانند وزن خود را بهتر کنترل کنند. پیاز حاوی ترکیبات گوگردی است که فواید زیادی از جمله کاهش قند خون را به همراه دارد.

پیاز به عنوان گیاهی شناخته می شود که قادر است سفیدی مو، شوره و یا عفونت های موجود در پوست را تا حد زیادی درمان نماید. بر اساس آزمایشاتی که در پژوهشکده علوم تحقیقاتی استرالیا انجام گرفته است مشخص گردید که افرادی که از آب پیاز برای ترمیم موهای خود استفاده کردند، میزان رشد مجدد مو در آنها به مقدار زیادی افزایش یافته است.

با توجه به این که ریزش مو یکی از دغدغه های امروزه بسیاری از افراد است، محققان از آب پیاز به عنوان یکی از راه حل های طبیعی درمان ریزش مو و طاسی موی سر یاد می کنند که دلیل آن را می توان در سولفور موجود در آب پیاز دانست که باعث تحریک فولیکول مو شده و باعث رویش مجدد مو می شود.

علاوه بر آن آب پیاز در درمان شوره و عفونت سر کمک شایانی کرده و همچنین سفید شدن موهای سر را به میزان زیادی کاهش می دهد و در نرم شدن و درخشندگی مو تاثیر بسزایی دارد.

فواید پیاز

فواید پیاز

چگونه از آب پیاز برای رشد موها استفاده کنیم؟

استفاده از آب پیاز برای رشد مجدد موها و جلوگیری از ریزش آن کار بسیار ساده ای است.

  • می توانید از 4 عدد پیاز استفاده کنید، پوست آنرا گرفته و آنها را خرد کنید.
  • می توانید آب پیاز را با استفاده از میکسر و یا دستگاه آب میوه گیری بگیرید.
  • آب پیاز گرفته شده را به پوست سر و ریشه های مو بمالید و ماساژ دهید.
  • می توانید روی مو را با استفاده از کلاه رنگ یا نایلون بپوشانید و به مدت حداق نیم ساعت صبر کنید.

فواید عسل همراه با آب پیاز:

عسل را می توان جز موادی بر شمرد که خاصیت ضد باکتریال بسیار قوی دارد و از آنجایی که سرشار از انواع آنتی اکسیدان هاست همراه با آب پیاز می تواند در رشد و تکثیر موهای سر افراد تاثیر گذاری بسیار زیادی داشته باشد.

کاهش وزن با استفاده از آب پیاز و عسل

بسیاری بر این باور هستند که چای سبز، زردچوبه و سبزیجات برگ دار از شناخته شده ترین مواد برای کاهش وزن هستند، در حالی که اگر پیاز را به صورت خام مصرف کرده و یا آن را به صورت پخته مصرف کنیم این نوع گیاه از چندین مواد مغذی مفید برای سلامتی تشکیل شده است.

آب پیاز به همراه عسل به عنوان منبع غنی از کوئرسین محسوب می شود که به همراه نوعی آنتی اکسیدان به نام اکسیدان فلانوئید، میزان سوخت ساز بدن را افزایش می دهد و از تجمع بیش از حد چربی در بدن جلوگیری می کند. اگر شما هم جز آن دسته از افراد هستید که از اضافه وزن و چاقی رنج می برید به شما توصیه می شود که از عسل به همراه پیاز کم کالری و میزان سدیم پایین، که فاقد چربی و کلسترول است استفاده نمایید و این ترکیب را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

اما برای اینکه بهترین نتیجه را از این نوع ترکیب بدست بیاورید، بایستی ترکیب آب پیاز و عسل را با روش مناسب و در زمان مصرف نمایید. سعی کنید تا جای ممکن شربت آب پیاز با عسل را با معده خالی مصرف کنید، زیرا اعتقاد بر این است که مصرف روزانه این ترکیب با معده خالی بهترین نتیجه را برای کاهش وزن شما به همراه خواهد داشت و باعث از بین رفتن چربی اضافه کل بدن از جمله چربی شکم می شود به هر حال می توان از این ترکیب به عنوان افزاینده متابولیسم بدن نام برد که از آن با عنوان اکسیر کاهنده وزن بدن یاد می شود.

روش تهیه آب پیاز و مخلوط عسل

روش تهیه آب پیاز و مخلوط عسل

روش تهیه آب پیاز و مخلوط عسل برای کاهش وزن بدن:

در ابتدا یک پیاز بزرگ که تازه است را انتخاب نمایید سپس پس از کندن پوست پیاز، آن را خرد کرده و مقداری به آن آب اضافه کرده و خوب مخلوط نمایید و با استفاده از صافی آب آن را استخراج کرده و 1 الی 2 قاشق عسل به آب پیاز اضافه کنید و در نهایت آن را به خوبی مخلوط نمایید اکنون آب پیاز شما همراه با عسل آماده است و می توانید میل کنید.

آب پیاز همراه با عسل تنها برای رفع چاقی مفید نیست بلکه مزایای دیگری نیز برای سلامتی بدن دارد. برای مثال کوئرسین موجود در این ترکیب میزان التهاب بدن را نیز کاهش می دهد. کوئرسین از علائم عفونت مثانه گرفته تا پیشگیری از سرطان و افزایش ایمنی پروستات و همچنین در کاهش میزان فشار خون افراد نقش بسیار موثری ایفا می کند.

بر اساس مطالعه ای که در سال 2013 در مجله فیزیولوژی آمریکا منتشر شده است کوئرسین می تواند با شل کردن عضلات مجاری تنفسی، میزان علائم آسم را به مقدار زیادی تسکین دهد.

  • مصرف آب پیاز همراه با عسل بلافاصله تب و سرما خوردگی و سرفه را درمان می کند.
  • مصرف منظم آب پیاز و عسل در درمان آکنه و سایر عفونت های پوستی نیز کمک می کند.
  • آب پیاز و عسل به عنوان ترکیبی قدرتمند و سودمند برای باکتریهای مفید روده.

پری بیوتیک ها به عنوان مواد مغذی برای باکتری های مفید روده به حساب می آیند. از جمله این پری بیوتیک ها می توان به فروکتواو لیگوساکارید (FOD) اشاره کرد که به طور طبیعی در بسیاری از گیاهان از جمله گندم، پیاز، عسل و … یافت می شود و تخمیر این ماده در روده بزرگ باعث افزایش باکتری های مفید می گردد و به طبع آن باعث افزایش جذب کلسیم شده، میزان دفع مدفوع را افزایش داده و زمان عبور غذاهای هضم نشده در روده بزرگ را کاهش می دهد در نتیجه آن میزان سطح چربی خون نیز کاهش می یابد.

پری بیوتیک ها

پری بیوتیک ها

موارد احتیاط در مصرف آب پیاز و عسل:

افرادی که مبتلا به یک اختلال خونریزی هستند بایستی به خاطر داشته باشند که پیاز ممکن است سرعت انعقاد خون را کاهش دهد، بنابراین زمانی که این ترکیب به عنوان یک داروی طبیعی مورد استفاده قرار گیرد میزان خطر خونریزی به مقدار زیادی افزایش می یابد. بر همین اساس بهتر است در هنگام مصرف نهایت دقت و احتیاط را به عمل بیاورید و تا جای ممکن از پزشک معالج خود درباره مصرف این ترکیب مشورت بگیرید.

برای خرید گیاهان دارویی می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *