خوشمزه ها

طرز تهیه سینی سبزیجات

سبد سبزیجات و صیفی جات

سبزیجات به دلیل داشتن خواص بسیار مفید به عنوان یکی از مواد غذایی سالم شناخته می شوند. سبزیجات مملو از انواع ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی دیگری هستند که استفاده از آنها برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن ضروری می باشد. مصرف بیشتر سبزیجات در سبد تغذیه ای روزانه، منجر به کاهش احتمال ابتلا به انواع مختلف بیماریها بویژه بیماریهای قلبی، دیابت نوع 2 و برخی از انواع سرطانها می شود.

ولی با وجود این همه تاکیدها و توصیه به استفاده از سبزیجات، سهم سبزیجات در سبد تغذیه ای خانوارها بسیار ناچیز است. شاید دلیل این امر بیشتر به روش های پخت و طعم سبزیجات بر می گردد. در ادامه روش هایی برای پخت سبزیجات و تهیه سینی سبزیجات ارائه می دهیم که امیدواریم مفید واقع شوند.

برای مطالعه مقاله سالاد کینوا و گوجه فرنگی خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.

سبزیجات سرشار از املاح معدنی

سبزیجات سرشار از املاح معدنی

تهیه سینی سبزیجات پخته:

ما در این مقاله قصد داریم به دو روش طرز تهیه سینی سبزیجات پخته بپردازیم.

مواد مورد نیاز برای تهیه سینی سبزیجات:

قارچ: 200 گرم

هویج: 200 گرم

کدو: 3 عدد قلمی

کلم بروکلی: 1 بوته

ذرت: 200 گرم

سیب زمینی: 200 گرم

آلوی برغان: 100 گرم

شکر: 1 قاشق غذاخوری

برای مطالعه مقاله سالاد سزار گوجه فرنگی خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.

خوراک سبزیجات کلم بروکلی

خوراک سبزیجات کلم بروکلی

طرز تهیه سینی سبزیجات پخته:

تمام سبزیجات ذکر شده را به صورت جدا جدا بخار پز می کنید. این کار را در حدی انجام بدهید که سبزیجات نرم شده و تغییری در رنگ آنها ایجاد نشود. آلو برغان را در یک ظرف آب بخیسانید و سپس در ظرف حاوی آب در حال جوش ریخته و پس از گذشت 30 ثانیه آب آن را تخلیه کنید، این عمل را بایستی برای جدا شدن شن های آلو 2 الی 3 بار تکرار کنید و بعد از پاک شدن آلوها، داخل آب آلوها به اندازه 1 قاشق غذاخوری شکر اضافه کرده و اجازه می دهید آب آن تبخیر شود.

خرید گشنیز خشک

سبزیجات پخته شده را در یک سینی یا ظرف مستطیلی شکل به صورتی موازی کنار هم چیده و آلو برغان را در وسط آن قرار بدهید. می توانید سینی حاوی سبزیجات پخته شده را برای ترغیب به خورده شدن به شکل زیبایی تزینن نمایید و از سبزیجات تازه در کنار سینی سبزیجات استفاده کنید تا بدین طریق میل به خوردن سبزیجات بویژه در کودکان انگیخته شود. یکی دیگر از روش های پخت سبزیجات و تهیه سینی سبزیجات استفاده از فر برای این منظور است که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت.

مواد لازم برای تهیه سینی سبزیجات طعم دار در فر:

سیب زمینی: 2 عدد

هویج: 3 عدد

لوبیا سبز: 400 گرم

کدو: 3 عدد

سیر رنده شده: 1 قاشق غذاخوری

پودر کاری، پودر تخم گشنیز: از هر کدام 1 قاشق چایخوری سرپر

روغن زیتون: 3 الی 4 قاشق

نمک و فلفل به مقدار لازم

برای مطالعه مقاله سالاد گیاهی لوبیا مناسب تابستان می توانید از این لینک استفاده نمایید.

خوراک سبزیجات لوبیا سبز

خوراک سبزیجات لوبیا سبز

طرز تهیه سینی سبزیجات پخته در فر:

ابتدا تمام سبزیجات را به صورت بخار پز شده می پزید؛ سیب زمینی ها را پوست کنده و خرد می کنید و با مقداری آب، آب پز می کنید. هویج ها رو هم خرد کرده و به صورت آب پز می پزید. لوبیا سبزها را پاک کرده و سر و ته آنها را جدا کرده و آّب پز می کنید. برای پخت کدوها بهتر است آنها را در کمی روغن سرخ کنید. بهتر است برای اینکه کدوها بهتر پخته و مغز پخت شوند درب ماهیتابه را بگذارید. کدوها بعد از اینکه هر دو طرفشان در روغن کم سرخ شد آماده هستند. در این مرحله برای طعم دار کردن سبزیجات، روغن زیتون، تخم گشنیز، پودر کاری و سیر را بخوبی با همدیگر مخلوط کنید.

خرید شکر قهوه ای

بعد از پخته شدن همه سبزیجات برای خالی شدن آب اضافی شان آنها را در داخل آبکش بریزید. در مرحله بعدی سیب زمینی های آب پز شده را در مخلوط ادویه ها ریخته و خوب آغشته کنید. بعد تمام سبزیجات پخته شده را به روغن طعم دار کننده یا همان مخلوط ادویه ها افزوده و تمام مواد را در سینی فر چیده و برای مدت 30 الی 45 دقیقه در داخل قرار دهید تا بخوبی تنوری شده و آب اضافی آنها کشیده شود. اکنون سبزیجات خوشمزه ما آماد سرو هستند آنها را در ظرفی مناسب و به سلیقه خود چیده و نوش جان کنید.

برای خرید محصولات عطاری می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *