خوشمزه ها

طرز تهیه بیسکوییت کرنبری و پسته

بیسکوییت کرنبری و پسته

رنگ قرمز و رنگ سبز یک کوکی عالی برای شب یلدا درست می کند. از آجیل های دیگر هم به جای پسته می توان استفاده کرد، اما با توجه به تطابق ذائقه ی ما ایرانیان و مزه ی پسته، همچنین به دلیل رنگ زیبای آن، ما پیشنهاد می کنیم که پسته را با هیچ آجیلی جایگزین نکنید. اگر پسته تان شور بود و به پسته خام دسترسی نداشتیم می بایست از یک چهارم قاشق چایخوری نمک (که در مواد لازم درج شده) صرفنظر کرده و از دستور پخت حذف نماییم.

زمان آماده سازی: بیست و پنج دقیقه

زمان پخت: چهل و پنج دقیقه

زمان اضافی: ده دقیقه

زمان : یک ساعت و بیست دقیقه

مقدار حاصله: سی و شش تکه

متد: پخت در فر

رده: پذیرایی

خاستگاه: بین المللی/ابداعی

در واقع این دستور پخت، طرز تهیه یکنوع کوکی است تا بیسکوییت و یا کلوچه، کوکی معمولا به تردی بیسکوییت نمی باشد و حالت انعطافی که برای کلوچه متصور می باشید را ندارد.

مغز پسته خام

مواد بیسکویت روی ظرف فر

مواد بیسکویت روی ظرف فر

روغن زیتون (سبک): یکچهارم پیمانه

شکر سفید: سه چهارم قاشق پیمانه

عصاره وانیل: دو قاشق چایخوری

عصاره بادام: نصف قاشق چایخوری

تخم مرغ: دو عدد

آرد همه منظوره: یک و سه چهارم پیمانه

نمک: یک چهارم قاشق چایخوری

بیکینگ پودر: یک قاشق چایخوری

کرنبری خشک: نیم پیمانه

مغز پسته (نصف شده بهتر است): یک و نیم پیمانه

بیسکویت آماده خوراکی

بیسکویت آماده خوراکی

روش پخت:

در صورتی که در دسترس داشتیم، به جای روغن زیتون می توانیم روغن پسته استفاده نماییم.

گام اول:

فر را تا دمای 300 درجه فارنهایت (150 درجه سانتیگراد) پیش گرم می کنیم.

گام دوم:

در یک کاسه بزرگ، روغن و شکر را با هم مخلوط کرده تا خوب همگن و یکنواخت شود. عصاره وانیل و پسته ها را با هم مخلوط می کنیم و سپس تخم مرغ ها را اضافه کرده می زنیم و بعد از آن آرد، نمک و بکینگ پودر را با هم ترکیب کرده، یک مخلوط خمیری به دست می آوریم. در انتها کرنبری خشک و پسته را نیز با دست مخلوط می کنیم.

گام سوم:

خمیر را به دو قسمت تقسیم می نماییم. دو نوار (2 در دوازده اینچ ) را روی یک سینی فر مخصوص پخت کوکی که با کاغذ روغنی پوشانده شده، درست می کنیم. خمیر ممکن است چسبناک باشد. لذا بایستی دست ها را با آب خنک خیس کنیم تا خمیر را بتوانیم راحت تر رول نماییم.

گام چهارم:

به مدت سی و پنج دقیقه در فر بیسکوییت ها را تا زمانی که ترد شوند می پزیم و سپس ده دقیقه کنار گذاشته تا به دمای اتاق برسد. سپس دمای فر را تا 275 درجه فارنهایت (135 درجه سانتیگراد) کاهش می دهیم. در واقع بایستی دو بار حرارت داد تا کاملا حالت ترد شود.

گام پنجم:

نوارها را به صورت مورب به برش هایی به ضخامت سه چهارم اینچ می بریم. آن را را روی صفحه روغنی(کوکی) قرار داده و حدود 8 تا 10 دقیقه یا تا زمانی که خشک شود می پزیم.

برای خرید میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *