میوه ها

معرفی انواع میوه های پاپایا

معرفی انواع پاپایا

پاپایا با نام “پاپاو” یا “پاوپاو” نیز شناخته می شود و میوه درخت کاریکا پاپایا (Carica Papaya) است. این گیاه، بومیِ جنوب مکزیک و همسایگان آمریکای مرکزی است و امروزه در جزایر کارائیب، فلوریدا، برخی از کشورهای آفریقایی، هند، استرالیا، مالزی، فیلیپین، اندونزی، تایلند و هاوایی نیز پرورش داده می‌شود.

کریستوفر کلمب مشهور، پاپایا را “میوه فرشتگان” نام نهاد. در کشوهایی مثل هند، پاکستان و سریلانکا، از پاپایا به عنوان یک داروی محلی برای جلوگیری و بارداری و سقط جنین استفاده می‌شود. تحقیقات جدید همچنین بیان کرده اند که خوردن مقادیر زیادی پاپایای نارس، از بارداری جلوگیری کرده و می تواند باعث سقط جنین شود.

بذر پاپایا تو سرخ

معرفی میوه پاپایا:

پاپایا چهارمین میوه گرمسیری جهان است و کشوهای هند، برزیل، اندونزی، نیجریه و مکزیک بزرگ ترین تولید کنندگان پاپایا در جهان هستند.حال بیایید کمی بیشتر به صحبت درباره این میوه گرمسیری بپردازیم.

برای مطالعه مقاله چگونگی رشد پاپایا می توانید از این لینک استفاده نمایید.

پاپایا میوه پرخاصیت

پاپایا میوه پرخاصیت

انواع پاپایا:

در ادامه مطلب شما را با انواع پاپایا این میوه گرمسیری محصر به فرد آشنا می کنیم.

پاپایا طلوع آفتاب هاوایی/ پاپایاس غروب آفتاب (Hawaiian Sunrise/Sunset Papayas):

پاپایای Sunrise در کاوای (Kauai) کشت می شود و وزن میوه آن نیز می تواند تا ۲۶ اونس باشد. این میوه پوست و گوشت قرمز نارنجی زیبایی دارد و بسیار شیرین است. این نوع پاپایا، حفره‌ی بذر بسیار کم عمقی دارد و جدا و خارج کردن بذرها، بسیار آسان تر از انواع دیگر پاپایا است.

این نوع پاپایا، با نام پاپایا توت فرنگی (Strawberry) نیز شناخته می شود. پوست این میوه با رسیدن کامل آن، خال دار می‌شود و از شیرین ترین گوشت در بین انواع پاپایاها برخوردار است. طعم و مزه ای شبیه خربزه، توت و هلو دارد و در تمام طول سال در دسترس است. این میوه سرشار از بتاکاروتن و ویتامین های A ،C ،E و K است. از آبِ این میوه ی خوشمزه و پرخاصیت، می‌توان برای طعم دار کردن گوشت، و یا از میوه های تکه تکه شده اش در سالاد استفاده کرد.

پاپایای Sunset اندازه ای کوچک تا متوسط، با گوشت و پوستی قرمز-نارنجی رنگ دارد. بوته ی کوتاه این گیاه، تعداد زیادی میوه تولید می کند و رشد و پرورش اش از دانشگاه هاوایی آغاز شده است. پاپایای Sunset اغلب از پاپایای Sunrise کمی کوچکتر است و رنگ پوستش کمی سخت تر و تیره تر است. علاوه بر این ، پاپایاهای Sunset از نظر شکل و رنگ بسیار یکنواخت اند و ماندگاری بسیار بیشتری دارند.

بذر درخت پاپایا گرد

پاپایاهای قرمز / زرد مکزیکی:

پاپایاهای مکزیکی همیشه اندازه های بسیار بزرگی دارند و وزن بسیاری از آنها می تواند تا 4.5 کیلوگرم نیز برسد. پاپایاهای قرمز، گوشتی به رنگ گل رز دارند و طعم آنها بسیار شیرین است؛ البته به اندازه پاپایا های کاشته شده در هاوایی، شیرین نیستند. پاپایاهای زرد دارای گوشتی زرد رنگ هستند و تا حدی شیرین تر از پاپایاهای قرمز اند، اما آنها نیز، به شیرینی پاپایاهای هاوایی نیستند.

پاپایا های مکزیکی، با رسیدن و کامل شدن به رنگ سبز در می آیند و حاوی دانه های غیر خوراکی اند که باید قبل از خوردن میوه، دانه ها را جدا کنید. این میوه در تمام طول سال موجود است و وزن آنها می تواند تا 2 کیلوگرم باشد، اگرچه وزن متوسط یک پاپایای مکزیکی یک تا دو پوند، و طول قطر آن 15 تا 30 سانتیمتر است.

آنها حاوی مواد مغذی بی شماری از جمله ویتامین های A و C، کلسیم، پتاسیم و فیبر هستند و به لطف آنزیمی که به عنوان پاپائین شناخته می شود، می توانند به هضم نیز غذا کمک کنند. رشد پاپایا، یکی از سریع ترین گیاهانیست که امروزه مصرف می‌شود.

پاپایا سرشار از انواع ویتامین ها

پاپایا سرشار از انواع ویتامین ها

انواع دیگر پاپایا ها:

پاغپایا انواع مختلفی دارد . که در ادامه مطلب انواع مختلف آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

پاپایا Bettina:

این نوع پاپایا، بیشتر در کوئینزلندِ استرالیا کشت می شود و بسیار شیرین و سنگین است. وزن آن گاهی تا 2.5 کیلوگرم می رسد.

پاپایای طلایی Guinea:

این نوع پاپایا در استرالیای غربی رشد کرده، وزنش به کمی بیش از 1 کیلوگرم می‌رسد و گوشت زردِ زیبایی دارد.

پاپایای طلایی Hortus:

این نوع پاپایا، بومی آفریقای جنوبی، و بسیار سنگین است و وزن آن تا 1.5 کیلوگرم نیز می رسد. همچنین گوشت زرد زیبایی دارد.

پاپایا Kamiya:

بوته ی کوچک این میوه در دانشگاه هاوایی تولید شده، که دارای گوشتی نارنجی زرد و بسیار شیرین و خوشمزه است.

بذر پاپایا رد لیدی پاکوتاه

پاپایا Kapoho:

این پاپایاها، گوشتی زرد رنگ دارند و وزن آنها تا نیم کیلوگرم هم می رسد. آنها در منطقه پونا هاوایی پرورش می یابند، جایی که تقریباً ۹۰ درصد از پاپایاهای هاوایی رشد می کند.

پاپایا Peterson:

این میوه، نوع دیگری از کوئینزلند استرالیا، با طعمی شیرین و فوق العاده است.

پاپایا Sunnybank:

پاپایای Sunnybank بومیِ استرالیای غربی است. دارای گوشتی زرد رنگ و اندازه ای کوچک است. وزن این میوه معمولاً فقط به حدود نیم کیلوگرم می رسد.

پاپایا Waimanalo:

وزن این پاپایاها هنگام رسیدنِ کامل، بین نیم تا 1 کیلوگرم متغیر است. دارای گوشتی بسیار شیرین و به رنگ زرد مایل به نارنجی است.

برای مطالعه مقاله با درخت پاپایا آشنا شویم می توانید از این لینک استفاده نمایید.

پاپایا میوه استوایی

پاپایا میوه استوایی

حقایقی جالب درباره ی میوه پاپایا:

درباره نام این میوه:

این موه علاوه بر “پاپایا” ، با عنوان خربزه درختی و “Paw Paw” یا “Papaw” در استرالیا نیز شناخته می شود.

دو نوع اصلی پاپایا:

بیشتر پاپایاهایی که مردم خریداری می‌کنند، در هاوایی یا مکزیک پرورش یافته است. اما این میوه در حال حاضر، تقریبا در سراسر کره زمین رشد می کند، و انواع و طعم های مختلفی از این میوه، با توجه به سلیقه ی مردم هر منطقه، وجود دارد. امروزه، تنها جایی که در ایالات متحده آمریکا، برای اهداف تجاری، میوه پاپایا را رشد و پرورش می‌دهند، هاوایی است.

نهال پاپایا

برخی اهداف غیرمعمول برای کاشت پاپایا:

در بسیاری از نقاط جهان، از پاپایا به عنوان روشی برای پیشگیری از بارداری و سقط جنین استفاده می شود. در صورتی خوردن مقادیر زیادی از این میوه، جنین سقط خواهد شد و این تنها در صوتی است که از پاپایای نارس استفاده کنید.

کمک به درمان بسیاری از بیماری های جهان:

مردم در سایر نقاط جهان، برای دفع بیماری هایی مانند مالاریا، چای را با پاپایا می نوشند.

پاپایا میوه ای همه کاره

پاپایا میوه ای همه کاره

میوه‌ای همه کاره:

این میوه علاوه بر مصرف خوراکی، کاربردهای دیگری نیز دارد. از پوست درخت پاپایا، برای ساخت طناب‌هایی محکم استفاده می‌شود. دانه های (بذرها) آن را خرد کرده و به جای فلفل استفاده می‌کنند. همچنین می توان آب این میوه، برای تهیه سس های مختلف و طعم دار کردن گوشت استفاده کرد.

مزایای بهداشتی پاپایا:

میوه پاپایا، منبع سرشار ویتامین ها و مواد مغذی است و به عنوان دارویی برای کمک به هضم غذا، درمان دیسک فتق شده، و به عنوان موضعی برای درمان انواع مشکلات پوستی از جمله سوختگی، بریدگی و حتی جوش، استفاده می‌شود.

طریقه تشخیص یک پاپای خوب و کامل برای خرید:

اگر می‌خواهید از فروشگاه پاپایا بخرید، به دنبال زرد رنگ ترینِ آنها بگردید، و یا میوه ای که با فشار دادنش، به راحتی فشرده می‌شود. اگر پاپایا سبز باشد یا هنگام فشار دادنش، سفت باشد، بدان معناست که هنوز نارس است و در زمان مناسب از درخت برداشت نشده است.

میوه ای سرشار از ویتامین C:

یک پاپایای کوچک، بیش از ۳۰۰ درصد مقدار مجاز توصیه شده روزانه (RDA) ویتامین C دارد. علاوه بر این، پاپایاها منبع عظیمی از ویتامین B، پتاسیم، فیبر و منیزیم نیز هستند، و آنتی اکسیدان های زیادی دارند. با این وجود، میوه ای بسیار کم کالری است و فقط حدود ۱۰۰ کالری دارد که وزن آن کمتر از 100 گرم است.

برای خرید بذر درخت می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *