گیاهان

گرانترین گیاهان آپارتمانی

گرانترین گیاهان آپارتمانی

گل های آپارتمانی از اکسسوریهای بسیار مهم در چیدمان دکوراسیون داخلی منازل به شمار می آیند و همه افراد بسته به سلیقه، نوع دکوراسیون و شرایط مادی خود اقدام به خرید گیاهان آپارتمانی کرده و آن را وارد فضای منزل خود می کنند. برخی از گیاهان آپارتمانی بنا به شرایطی که دارند، جزو گیاهانان آپارتمانی لوکس به شمار می آیند که افراد خاص پسند تمایل به خرید آنها دارند.

مقاومت بالای گیاه و سازگاری با تمام شرایط، تکثیر پرهزینه و سخت گیاه، زیبایی ظاهری، محدود بودن گیاه و عدم دسترسی به گیاه در بازارهای محلی از دلایل گران بودن برخی از گیاهان آپارتمانی می باشد. در این مقاله به معرفی گران ترین گیاهان آپارتمانی خواهیم پرداخت، چنانچه شما هم جزو افراد علاقه مند به گیاهان آپارتمانی گرانقیمت و لاکچری هستید، با مطالعه ادامه مقاله با این گیاهان آشنا خواهید شد.

ارکیده:

یکی از گل های زیبایی آپارتمانی که از ارزش بسیار بالایی برخوردار است گل ارکیده می باشد. این گل جزو گلهای پر طرفدار و محبوب در بین تمامی افراد و با هر توان مالی است. ارکیده نمادی از عشق، کمال و باروری است از این رو از این گل زیبا معمولا از آن در هدیه ها گرانقیمت و سبدهای گل خواستگاری استفاده می شود.

برای نگهداری و استفاده در دکوراسیون داخلی و فضای داخل آپارتمان مناسب است. می توانید چند شاخه از این گل را داخل گلدان های زیبای شیشه ای بکارید برروی میز یا پیشخوان آشپزخانه قرار دهید و از تماشای آن لذت ببرید. گل های این گیاه گرانقیمت در انواع رنگ ها در بازار موجود می باشد که می توانید بسته به سلیقه و نوع فضای خود رنگ های متنوعی از آن را انتخاب نمایید.

ارکیده جزو گیاهان و گل های مورد علاقه سلبریتی ها و خانواده های اشرافی می باشد. گل های زیبای ارکیده ماندگاری بالایی دارند و تا شش ماه دوم می آورند.

سه نوع ارکیده با قیمتها و ظاهر متفاوت در ایران وجود دارد که از ارزانترین به گران ترین نوع عبارتند از:

  1. ارکیده فالانوپسیس
  2. ارکیده کاتلیا
  3. ارکیده اونسیدیوم

بذر گل ارکیده بنفش

ارکیده

ارکیده

لاکی بامبو:

بامبو جزو گیاهان آپارتمانی لوکس و گرانقیمتی است که بسته به تعداد پیچ ها، طول ساقه، بافته بون و زادگاه آن قیمت های متفاوتی دارد. بامبو نه تنها به عنوان یک اکسسوری جذاب و زیبا در دکوراسین داخلی مورد استفاده قرار می گیرد بلکه  طبق نظریه فنگ شویی، سبب خوش شانسی، جریان انرژی های مثبت و ثروت می شود.

نگهداری از بامبو نسبتا آسان بوده و در گلدان های بلند شیشه ای و درون آب بدون کلر و نور غیر مستقیم رشد بهتری را خواهد داشت. در صورت نگهداری بهتر از این گیاه زیبا طول آن افزایش یافته و چندین سال عمر خواهد کرد. از آنجایی که بامبو گیاهی وارداتی است و پرورش آن در آب و هوای ایران سخت و هزینه بر است، همین امر موجب شده تا جزو گیاهان گرانقیمت آپارتمانی محسوب شود.

بذر بامبو آبی

لاکی بامبو

لاکی بامبو

انواع بونسای خاص:

بونسای های خاص و زیبا که ظاهری همانند یک درخت کوچک و مینیاتوری دارند، جزو گرانترین گیاهان آپارتمانی هستند که با قیمت های متفاوت در بازار وجود دارند. این بونسای ها با داشتن یک تنه ی چوبی و ضخیم و فرم گرفته، برگهای ظریف ظاهری شبیه به گیاهان کهنسال بسیار کوچک دارد و به صورت یک گیاه مرموز و خاص به نظر می رسد. داشتن یک بونسای زیبا همانند آورن یک جنگل زیبا به فضای داخل منزل است.

بونسای ها دارای عمر طولانی هستند و در صورتی که به طور صحیح نگهداری شوند قادرند 100 تا 200 سال عمر کنند. هر چقدر سن و سال بونسای بیشتر باشد، قیمت آن بیشتر می شود. کهنسال ترین بونسای در ژاپن قرار دارد که نسل به نسل به یکدیگر منتقل شده است.

بذر بن سای

پاچیرا:

گیاه پاچیرا با نام (money plant) نیز نامیده می شود. همانطور که از نام این گیاه مشخص است همانند گیاه بامبو، در فنگ شوی موجب جذب موفقیت ثروت می شود. شاخه های بافته شده و برگ های پهن آن تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون منزل دارد. این گیاه از آنجایی که در هر مغازه و گلفروشی یافت نمی شود از این رو قیمت نسبتا بالایی دارد و باتوجه به سایز و تعداد تنه های به هم بافته شده دارای قیمت های متفاوتی می باشد.

نخل کنتیا:

یکی از گرانترین و زیبا ترین نخل های زینتی که از مقاومت بالایی نیز برخوردار است، درخت نخل کنتیا است. قرار دادن یک گلدان بزرگ و زیبای نخل کنتیا در گوشه سالن پذیرایی، وقار، آرامش و زیبایی خاصی به فضای منزل می دهد. از همین رو اکثر افراد علاقه مند به گل و گیاه، در دکوراسیون منزل خود از این گیاه بهره می برند. قیمت این نخل ها بستگی به سایز و تعداد شاخه های آن متغیر است.

زاموفیلیا:

زاموفیلیا یکی از گیاهان معروف و پر طرفدار است. این گیاه به جهت مقاومت بالای خود و تکثیر نسبتا سخت و سرعت رشد کند آن، جزو گیاهان گرانقیمت آپارتمانی محسوب می شود. این گل در اکثر مغازه های پاریس و دبی یافت می شود. دارای برگ های روغنی و گوشتی است که نظم خاصی در ساختار آن وجود دارد.

این گیاه به تصفیه هوا کمک می کند. در صورتی که در نور کم نگهداری شود باید آبیاری آن را نیز کاهش داد. این گیاه قادر است تا 4 ماه بدون آب زنده بماند. قیمت این گیاه زیبا بستگی به تعداد شاخه ها دارد و با افزایش تعداد شاخه ها قیمت آن هم افزایش پیدا می کند.

انواع بونسای خاص

انواع بونسای خاص

گیاهان گوشتخوار:

این گیاه عجیب و غریب و مرموز، در بازار های گل و گیاه بسیار کمیاب است. از این رو با قیمت بالایی به فروش می رسد. این گیاه از حشرات و خزندگان ریز تغذیه می کند، از این رو وجود این گیاه در فضای داخل منزل موجب حذف حشرات موذی می شود. نمونه های کمی از این گیاه در ایران موجود است. یکی از انواع گیاهان گوشتخوار موجود در ایران ونوس حشره خوار است، که نه تنها از بابت زیبایی بسیار مورد توجه است بلکه گیاهی سرگرم کننده نیز می باشد که غذا دادن به آن یک نوع سرگرمی برای صاحبانشان به شمار می آید.

پس از قرار گرفتن حشره در تله گیاه، برگها بسته می شوند. این گیاهان دارای غده هایی هستند که شیره ای را ترشح می نمایند که موجب هضم گوشت حشرات می شوند. باقیمانده حشرات بعد از عمل بلع، با حرکت و جریان هوا از برگها جدا می شود. عمدتا از گیاهان گوشتخوار در رستورانها و سالنهای عمومی و منازل برای از بین بردن حشرات استفاده می شود.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

مراقبت گیاهان آپارتمانی

گلخانه آپارتمانی چگونه است

آفات گیاهان آپارتمانی را بشناسیم

چگونه گیاهان آپارتمانی را سالم نگه داریم

معرفی گیاه آپارتمانی سانسوریا

برای خرید گل و گیاه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

2 دیدگاه درباره مقاله “گرانترین گیاهان آپارتمانی

  1. Avatar جلالی گفت:

    متاسفانه تنوع بذرهاتون خیلی کم شده نسبت به قبل، لطفا خودتون رو آپدیت کنین
    خیلی ازاین برا و بذرهای دیگه رو تموم کردین یا ندارین…

    1. Avatar حمیدرضا انگورانی گفت:

      در این زمان خرداد 1401 ما کمترین میزان بذر تمام شده را داریم و هیچوقت نبوده که انبار پر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *