آموزش باغبانی

معرفی کود مخصوص بنفشه آفریقایی

'گل بنفشه آفریقایی

بنفشه آفریقایی یک گل زیبا و پر طرفدار است که با اندکی حوصله و دقت در نگهداری از آن می توانید شاهد گلهایی شاداب و زیبا باشید. بنفشه آفریقایی گلهایی با رنگ های متنوع از جمله بنفش، آبی، قرمز، صورتی و سفید دارد. نباید روی گلهای این گیاه آب پاشیده شود.

بنفشه آفریقایی علاوه بر گلهایی زیبا و خوش رنگ، از شاخ و برگهای جذابی نیز برخوردار است. اصالت این گل به آفریقای شمالی بر می گردد. برای اینکه بنفشه آفریقایی شما بتواند در طول سال گلدهی داشته و همواره شادابی خود را حفظ کند بایستی در تغذیه صحیح و مناسب آن دقت داشته باشید.

معرفی گود مخصوص گلدهی بنفشه آفریقایی:

کود مخصوص رشد و گلدهی بنفشه آفریقایی به صورت جداگانه در بازار در دسترس است و مواد مغذی مورد نیاز برای رشد و گلدهی این گیاه در آن موجود می باشد. این کودها با استفاده از فرمولاسیونی خاص در آزمایشگاههای تخصصی و به روز تهیه شده و کلیه مواد غذایی مورد نیاز این گل زیبا را شامل می شود.

برای مطالعه مقاله گیاه بنفشه آفریقائی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

بنفشه آفریقایی زیبا

بنفشه آفریقایی زیبا

خاکی که برای کاشت بنفشه آفرایقایی استفاده می شود ترکیبی از کوکوپیت، پرلیت و پیت ماس است. این خاک نمی تواند به خوبی نیازهای غذایی این گل را تامین کند و یکی از دلایلی که غالبا گل های بنفشه آفریقایی به گل نمی نشینند یا گلدهی کمی دارند همین کمبود مواد مغذی است. بنابراین بایستی در طول سال جهت تغذیه مناسب این گیاه از کود مخصوص آن استفاده کرد.

مقادیر بالای نیتروژن یکی از نیازهای بنفشه آفریقایی است، البته در کنار آن خاک باید دارای عناصر مورد نیاز دیگری همچون پتاس و فسفر هم باشد. این گیاه در دوره جوانی به کودی با مقدار زیاد نیتروژن و در زمان گلدهی به نیتروژن کم و پتاس و فسفر در مقادیر بالا نیازمند است.

خاک مخصوص بنفشه آفریقایی

نکته ای که لازم است درباره استفاده از تمام کودهای شیمیایی مورد توجه قرار گیرد، رعایت دز مصرفی آن است. توصیه می شود به دلیل مشکلات ناشی از تجمع املاح، کود را هیچ گاه بیش از مقدار تجویز شده روی بسته محصول استفاده نکنید. ترجیحا بهتر است در عوض استفاده از مقدار زیاد کود، اقدام به کاهش میزان کود محلول در آب کرده و دفعات استفاده از کود را بیشتر کنید.

برای مطالعه مقاله راهنمای روش مصرف کود می توانید از این لینک استفاده نمایید.

پرورش بنفشه آفریقایی

پرورش بنفشه آفریقایی

به هیچ وجه در هنگام خشک و تشنه بودن گیاه به آن کود ندهید، زیرا امکان دارد که ریشه در نتیجه عدم توانایی در جذب آب دچار آسیب شود. بنفشه آفریقایی بایستی در هر آبیاری با استفاده از یک کود رقیق شده دارای فسفر بالا (36-12-14) تغذیه شود. همچنین غلظت کود نباید بیش از مقدار توصیه شده در نظر گرفته شود.

خاک بنفشه آفریقایی بایستی هر 2 الی 3 ماه شست و شو شده و اجازه داده شود خاک به طور کامل با تخلیه کامل آب از زهکش گلدان شست و شو شود. اجرا کردن یک برنامه منظم و متداوم کوددهی، باعث تجمع املاح در خاک گلدان می شوند و ریشه می تواند در صورت شست و شو ندادن خاک دچار آسیب شود.

کود مختص بنفشه آفریقایی

برای کوددهی به بنفشه آفریقایی بهتر است در طول فصل بهار و پاییز هر پانزده روز یکبار کود کریستالون سبز برای آنها استفاده شود و در فصل های تابستان و زمستان نیز کود 36/12/12 را برای تغذیه بهتر آن بکار ببرید. در واقع باید در هر فصل نوع کود برای بهتر شدن فرایند گلدهی عوض شود.

اگر بخواهیم از کود به شکلی حرفه ای استفاده کنیم بهتر است از کود کریستالون سبز در زمان گلدهی استفاده کنید و از کود 36/12/12 یا 36/12/14 در موقع پایان گلدهی تا هنگامی که دوباره غنچه های جدید بوجود بیایند استفاده شود. بکار بردن میزان بالای کود پتاس در زمانی که گیاه در حال گلدهی است باعث پژمردگی زود هنگام گلها خواهد شد.

برای خرید کود می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *