خوشمزه ها

مقدار کالری میوه های خشک

مقدار کالری میوه های خشک

کالری میوه های خشک شده کمتر از کالری بسیاری از تنقلات مرسوم و در عین حال جایگزین سالم تری برای میان وعده ها می باشد. با این حال، هر کسی باید تعادل را در مصرف این میان وعده های سالم داشته باشد. میوه های خشک سالم هستند اما اگر به آنها شکر زده باشند کالری آن ها بالاتر رفته و برای بیماران دیابتی مضر می باشد.

کالری و مواد مغذی میوه های خشک شده:

میوه های تازه بخش مهمی از رژیم غذایی ما ایرانیان است. با این حال، گاهی اوقات بسته به فصلی که این میوه ها موجود باشند، تهیه آنها دشوارتر یا آسان تر است. تا زمانی که زیاده روی نکنیم، انواع خشک شده میوه های مورد علاقه مان یک انتخاب عالی برای سلامت و مزه است. طعم این محصولات اغلب غلیظ شده ی میوه های تازه است، اما در وزن مشابه دارای قند متمرکز بالاتری هستند.

کیوی خشک در کنار بقیه میوه ها

کیوی خشک در کنار بقیه میوه ها

به گفته کلینیک کلیولند، میزان مواد مغذی میوه های تازه همانند میوه های خشک است. با این حال، در چیپس میوه کالری بیشتری دریافت خواهیم کرد زیرا اکثر برندهای میوه های خشک موجود در سوپرمارکت ها حاوی شکر افزوده هستند. علاوه بر این، میل بر خوردن بیش از حد آنها بالا است زیرا محتوای آب آنها حذف شده است، و حجم نهایی کوچکتر است.

کشمش و مویز یکی از محبوب ترین میوه های خشک است. هر اونس از کشمش تقریباً 85 کالری، 1.28 گرم فیبر غذایی و 18.5 گرم قند دارد که برابر با 60 کشمش است. آلو شابلون، یا آلو خشک، در هر پیمانه 418 کالری، 12.4 گرم فیبر و 66.3 گرم شکر تأمین می کند. اما نمی توانید (و نباید) یک فنجان کامل را یکجا بخورید زیرا برایتان حس سیری مضاعف ایجاد کرده و کالری اضافه وارد بدنتان می شود.

میوه خشک مخلوط دوازده میوه

سایر میوه های خشک محبوب

این میوه های خشک محبوب عبارتند از:

 خرما:

66.5 کالری، 1.61 گرم فیبر و 16 گرم شکر در هر دانه میوه ای

 زردآلو خشک:

314 کالری، 9.49 گرم فیبر و 69.5 گرم شکر در هر پیمانه

چیپس موز:

147 کالری، 2.8 گرم فیبر و 10 گرم قند در هر اونس

انواع میوه های خشک

انواع میوه های خشک

مواد مغذی موجود در میوه خشک:

دانشکده پزشکی هاروارد خاطر نشان می کند که میوه های خشک فیبر و آنتی اکسیدان ها (به ویژه فنول ها) بیشتر از میوه های تازه است. رژیم های غذایی غنی از فنول های گیاهی با میزان کمتر بیماری قلبی، انواع مختلف سرطان و اختلالات مغزی همراه است. علاوه بر این، این ماده مغذی از سلامت دستگاه گوارش پشتیبانی می کند و ممکن است به تسکین گاز معده و نفخ کمک کند. اما باید در مصرف مراقب باشیم که فیبر زیاد ممکن است برخی از اختلالات گوارشی را بدتر کند.

مطالعه ای که در 2013 در “Journal of Food Science” منتشر شد، پاسخ گلوکز خون و انسولین به کشمش را در مقایسه با سایر غذاها و میان وعده ها مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. محققان دریافتند که مصرف کشمش ممکن است تری گلیسیرید و سطح کلسترول بد را کاهش دهد. بنابراین، ممکن است ریسک ابتلا به دیابت یا بیماری های قلبی عروقی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

کشمش را در حد اعتدال مصرف کنید تا در ایمن باشید. طبق دستورالعمل های رژیم غذایی، مقدار توصیه شده مصرف میوه در رژیم غذایی 2000 کالری (دو فنجان) در روز است. انرژی و خواص یک چهارم فنجان میوه خشک معادل یک فنجان میوه تازه است.

شش مدل میوه خشک

شش مدل میوه خشک

روش های ترکیب میوه های خشک:

خوردن میوه های خشک به عنوان میان وعده تنها راه گنجاندن آنها را در رژیم غذایی نمی باشد. میوه خشک و خشکبار نیز می تواند به شیوه های خلاقانه ای برای پخت و پز استفاده شود، که نه تنها به ما امکان می دهد وعده های غذایی خود را متنوع کنیم بلکه دریافتی مواد مغذی خود را نیز افزایش دهیم. در اینجا ایده هایی وجود دارد که ممکن است بخواهیم یاد بگیریم:

  • میوه های خشک شده یک افزودنی عالی به عنوان یک طعم دهنده است. می توانیم کشمش را به بلغور جو دو سر، توت فرنگی خشک را به غلات یا کرنبری را به سالاد اضافه کنیم.
  • از میوه های خشک به عنوان افزودنی سس ها هم می توانیم استفاده کنیم، فقط قبل از افزودن باید آن ها را به خوراکیهای خودمان بیافزاییم.
  • میوه های خشک را به انواع مختلف نان و شیرینی ها مانند نان کشمشی یا تارت اضافه می توان کرد. مجدداً، قبل از استفاده از آنها در دستور غذایی، باید آن ها را خیساند.
  • زمان پخت کوکی های کشمشی بلغور جو دو سر را خرد کنید کنید تا میوه ها زیبا و متورم شوند.
  • می توانیم میوه های خشک شده خود را در نوشیدنی هایی مانند شربت، دمنوش، اسموتی یا شیک ریخت.
برای خرید میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *