گیاهان دارویی و ادویه ها

مخلوط پودر سوخاری چاشنی همه کاره برای استیک

مخلوط پودر سوخاری چاشنی همه کاره برای استیک

به این پرسش با بله یا نه پاسخ دهید: چاشنی استیک کادانایی یا مونترالی را قبلا خورده اید؟ اگر پاسخ شما “نه” است، هیچ شناختی نمیتونم راجع به شما داشته باشم و درباره تمام انتخاب های زندگیتان سوال خواهم داشت.

حتی اگر یک گیاهخوار هم باشید، می توانید این مخلوط پودر چاشنی خوشمزه را بر روی همبرگر گیاهی خودتان بپاشید و آن را مزه کنید و بعد از آن با تمام گیاهان خوراکی خودتان هم استفاده کنید و مزه آنها را فوق العاده کنید.

به هرحال من به پرسش فوق با صدای خیلی بلند و کاملا رسا “بله” پاسخ میدم.

همیشه در خانه من یک ظرف بسیار بزرگ حاوی ادویه جات استیک است که تقریباً همیشه خالی است. دقیقاً مثل اعتیاد من به سس ورکستر شایر (من در همین لحظه کمتر از سه بطری از این سس در خانه ندارم) که همیشه احساس میکنم باید سس هایم نزدیکم باشند.

تفکر من همیشه این بود که زمانی بیرون از منزل هستم که بیام بیرون و به مغازه برم و یک بطری سس بخرم در غیر اینصورت من بیرون نیستم و هنوز در داخل منزل به سر میبرم برای همین من به صورت مداوم در حال خرید سس ورکسترشایر هستم.

این به شما نشان می دهد که من سازماندهی نشده ام و در خانه ی من پر از چیزهایی هست که نمی توانم آنچه را که دارم ببینم. دفعه قبل سس سویا بود و من یک باره 6 بطری روی دست داشتم.

این اخلاق من نشان دهنده این است که من به صورت روشمند و سازمان یافته فکر یا عمل نمی کنم و کابینت ها و فضای خانه من انقدر پر و شلوغ از مواد انباشته شده روی هم است که نمیتوانم ببینم چه چیزی دارم. دفعه پیش شش بطری سس سویا با هم در خانه داشتم.

چهارتا از بطری ها بازشده و در یخچال بودند که این ثابت میکنه من مسائل و مشکلات جدی ای دارم!

برای مطالعه مقاله بهترین چاشنی استیک می توانید از این لینک استفاده نمایید.

پودر سوخاری استیک

پودر سوخاری استیک

دستور تهیه مخلوط ادویه جات استیک:

اگر ترجیح می دهید از روی نکات و ترفندها، اطلاعات ضروری پخت و پز و ایده های بسیار آسان آشپزی من (که حداقل خودم فکر میکنم بسیار مفید باشد) به سرعت عبور کنید و آنها را نادیده بگیرید و مستقیماً به “دستور العمل مخلوط ادویه مخصوص استیک” برسید، به سادگی به پایین صفحه اسکرول کنید، پایین صفحه می توانید کارت دستور را چاپ کنید.

بقیه ادویه جات هم عالی هستند اما من شخصا زیره یا رازیانه دوست ندارم و در بقیه ادویه ها این دو مخلوط می شود. بسته به اینکه شرکت سازنده سس کدام است، مقادیر متفاوتی از این دانه های لعنتی در فرآورده های سس آنها وجود دارد. بخاطر همین است که من نان چاودار نمی خورم.

می دانم که زیره و رازیانه مواد اصلی طعم را تشکیل می دهند، اما مقدار آن بیشتر از آن است که من بتوانم تحمل کنم. بعضی اوقات حتی دانه شوید هم در ترکیبات موجود است و من شوید تازه را دوست دارم اما دانه و بذر شوید را دوست ندارم.

به نظرم علف های هرز، دراز و لاغر هستند و من قبلا انسانهایی که رفتارهای احمقانه انجام میدادند رو با نام شوید صدا میکردم (البته نه با صدای بلند) شبیه به آدم های ضد اجتماع و محقر که البته بدتر هم هستند.

مخلوط ادویه استیک دست ساز من حاوی آن دانه های آزار دهنده نیست، بنابراین من آزادانه ادویه ام را روی خوراکی محبوبم می پاشم و هنوز هم میتوانم خیلی ساکت بدون اینکه کسی بشنود آن مردم را علف های هرز صدا بزنم.

برای خرید پودر آویشن می توانید از این لینک استفاده نمایید.

ترکیب ادویه های استیک

ترکیب ادویه های استیک

طرز تهیه چاشنی استیک:

بجای اینکه درباره آنچه دوست نداریم صحبت کنیم، بیایید راجع به آنچه دوست داریم صحبت کنیم. و آنچه من دوست دارم نمک است.

نمک برای ترکیب ساخت چاشنی عالی است زیرا باعث میشود تمامی ترکیبات طعم و مزه خود را نشان دهند و کاملا به مزه اصلی خود برسند و مزه ها را تقویت می کند. وقتی خودتان ادویه مورد نظر خود را درست و مخلوط می کنید می توانید سطح هر ادویه و گیاه موجود در آن را کنترل کنید و به اندازه دلخواه و موردنظرتان بردارید!

اگر میخواهید ادویه شما بدون نمک باشد یا نمک کمی داشته باشد، می توانید از این دستور العمل استفاده کنید و نمک به آن نزنید و بعدا اگر لازم دیدید کمی به آن نمک اضافه کنید.

ادویه دیگری که حتما هنگام ساخت چاشنی استیک یا هر چیزی به نظر من بسیار مهم است سیر است. من سیر را در همه چیز می ریزم، نه به خاطر اینکه خون آشام ها از من دور باشند بلکه به این دلیل که من عاشق سیر هستم!

پیاز یکی دیگر از عناصر خوب برای اضافه و مخلوط کردن در ساخت ادویه است. من دوست دارم از پیاز خشک خرد شده استفاده کنم اما پودر پیاز هم کار راه انداز است.

بیشتر دستور العمل های چاشنی استیک این ترکیبات مهم را شامل میشود و با تغییراتی در میزان ادویه جات و گیاهان اضافه می شوند:

این ادویه ها نه تنها لایه هایی را به استیک شما یا هر چیز دیگری اضافه می کنند، بلکه باعث می شود در حالی که استیک را مرطوب، لطیف و آبدار نگه میدارد آن را بسیار هم خوش طعم می سازد. مهم نیست که شما استیک خود را کبابی می خورید یا سرخ شده، بهرحال استفاده از این ترکیبات مزه آن را عالی می سازد!

خرید ادویه

بهترین چاشنی استیک

می خواهم شروع به تهیه چاشنی استیک خود کنم. بنابر این ادویه حاصله عاری از هر گونه افزودنی های غیر دلخواه است و می توانم مقدار هر ادویه اضافه شده را هم کنترل کنم.

میخواهم سختگیرانه عمل کنم و هر آنچه که خودم دوست دارم را فقط اضافه کنم به این معنی که نسخه چاشنی دست ساز خانگی فلفل قرمز بیشتری نسبت به آنچه که از نظر انسانی ضروری است، دارد!

این دستور العمل تهیه چاشنی استیک همه کاره به اندازه مناسب است که بتوان آن را در محلی خنک و خشک نگه داشت تا زمانیکه تا آخرین گرم آن را استفاده کنید، البته در خانه من زیاد طولی نمی کشد!

برای مطالعه مقاله مزه دار کردن گوشت می توانید از این لینک استفاده نمایید.

استیک طعم دار شده

استیک طعم دار شده

سوالاتی راجع به چاشنی استیک همه کاره:

در ادامه سئوالات متداولی که در مورد چاشنی استیک همه کاره وجود دارد را برایتان شرح داده ام.

بهترین وقت برای چاشنی زدن به استیک چه موقع است؟

ترجیحا در طول شب، اما اگر چاشنی حاوی نمک باشد یک ساعت قبل از استفاده به استیک چاشنی و ادویه را بزنید. اگر حاوی نمک نباشد، می توانید بلافاصله قبل از پخت و پز آن را استفاده کنید.

بهترین روش برای چاشنی زدن به استیک چیست؟

برخی می گویند نمک و فلفل بهترین چاشنی استیک است و من نیز با آنان موافقم، به خصوص اگر از یک قسمت خوشبو و خوشمزه و معطر گوشت باشد. اگر برش گوشت شما آنقدرها هم مرغوب نباشد پس باید مقداری ادویه جات مورد علاقه خود مانند سیر ،پاپریکا و پیاز را اضافه کنید.

چاشنی استیک همه کاره را چگونه باید استفاده کنیم؟

گوشت را از دو طرف با یک حوله کاغذی خشک کنید و با دست و دلبازی مخلوط ادویه را روی استیک بپاشید و آن را ماساژ دهید تا گوشت کاملاً با ادویه پوشانده شود. بلافاصله طبخ کنید یا بگذارید حداقل یک ساعت روی گوشت بماند بعد آن را بپزید.

آیا چاشنی همه منظوره استیک عاری از گلوتن است و با مواد ارگانیک و رژیم های سی روزه سازگار است؟

به جرات میگویم پاسخ این سوال برای این دستور العمل “بله” است، اما در برخی از دستور العمل ها قند یا عصاره گوشت را اضافه می کنند. اگر این مواد را اضافه کنید دیگر عاری از گلوتن یا گوشت نیست.

برای خرید انواع ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *