گیاهان دارویی و ادویه ها

دستورالعمل تهیه آسان چاشنی پودر چیلی خانگی

پودر چیلی خانگی

پخت و پز و چاشنی درست کردن با پودر چیلی برای کسانی که دیوانه وار عاشق فلفل قرمز تند هستند طبیعی محسوب می شود و من مطمئن هستم که در هر آشپزخانه ای که صاحبانش عاشق غذاهای تند هستند فلفل قرمز تند یافت می شود.

بله، بیراه نیست که بگویم حرارت چرا که برخی از پودرهای فلفل قرمز مانند برخی آدمها پرحرارت و گرم هستند.

که البته این سوال را خواهید پرسید:

پودر چیلی چیست؟

پودر فلفل قرمزی که شما خواهید ساخت به همان سادگی فلفل قرمزی که از زمین میروید نیست. در حقیقت، ترکیبی از ادویه هایی است که فلفل های مختلف در آن نقش مهمی را ایفا می کنند. بیشتر مخلوط های پودر فلفل قرمز خریداری شده حاوی فلفل های چیلی (مانند فلفل قرمز، پاپریکا یا هر دو) به همراه مخلوطی از پودر سیر ، زیره ، و پونه است.

موارد دیگر هم در دستورالعمل خانگی ساخت پودر چیلی استفاده میشود مثلا نمک، ریحان، پیاز، و گاهی فلفل های ملایم تر تمام محتویات خوب دیگر هم میتواند شامل شود. این ترکیب، ترکیب جالبی برای ساخت چاشنی است که می تواند در ساخت پودر چیلی استفاده شود و خیلی بیشتر از نمونه های بازاری شما را راضی نگه دارد.

آنچه که گفته شد دستور العمل عادی ساخت پودر چیلی است، همان پودری که ما عاشقان چیلی آن را تجربه کرده ایم. اما ما یه پودر چیلی عادی نمیخواهیم، مگه نه؟ ما می خواهیم تند، داغ و سوزان باشد و در یادها بماند، مگه نه؟

برای مطالعه مقاله چطور فلفل چیلی را رشد دهیم می توانید از این لینک استفاده نمایید.

ادویه چیلی

ادویه چیلی

طرز تهیه پودر تند چیلی خانگی:

دوستان عزیز، همه موادی که میگویم به نسبت مواد تشکیل دهنده دیگر استفاده می شود و حقیقتا ترجیحات شخصی شما در میزان آنها مهم است. کاری که ما انجام می دهیم تغییر مواد ترکیبی شما به دلخواه نسبت های مورد نظر شما است، اما پس از آن، میخواهیم در مورد راه هایی بحث و تبادل نظر کنیم که حقیقتا پودر چیلی شما داغ و تند می کند.

دستورالعمل تهیه آسان ادویه پودر چیلی:

در ادامه مواد لازم برای تهیه پودر چیلی و دستورالعمل آنرا بیان می کنیم.

مواد لازم:

  • 2 قاشق غذا خوری پاپریکا
  • 1 قاشق غذاخوری پودر فلفل قرمز
  • 1 قاشق غذاخوری پودر سیر
  • 1 قاشق غذاخوری پونه کوهی خشک
  • 1 قاشق چایخوری پودر پیاز
  • 1 قاشق چایخوری زیره

دستورالعمل:

تمامی مواد را در یک ظرف با هم مخلوط کنید. هر کدام را می توانید به اندازه دلخواه نیز تغییر دهید.

سطح حرارت خوبی از فلفل قرمز دریافت خواهید کرد و پاپریکا نیز عطر قوی ای به مخلوط خواهد داد و همینطور سایر ترکیبات. پودرهای چیلی که از فروشگاه خریداری می شوند به اندازه لازم حاوی پاپریکا یا فلفل قرمز نیستند. البته همانطور که قبلا هم گفتم کاملا در ترکیب نسبت های ترجیحی شخصی خود از مواد بالا آزاد خواهید بود.

خیلی تند شده؟ فلفل قرمز را کم کنید. دلتان میخواهد بوی ذغال بدهد؟ پاپریکای ذغالی به جای پاپریکای معمولی استفاده کنید. حتی پاپریکای هات یا خیلی تند هم میتوانید از بازار تهیه کنید (من که عاشق پاپریکای هات هستم). سیر دوست دارید؟ میزانش را دو برابر کنید. و به میزان دلخواهتان نمک بیفزایید.

فلفل قرمز

فلفل قرمز

نحوه ساخت پودر چیلی بسیار تند:

ساختن پودر چیلی خیلی تند نیاز به اضافه کردن خیلی زیاد انواع فلفل دارد. پودر فلفل شبح (گاست پپر) یکی از رایج ترین مواد ساخت پودر چیلی خیلی تند است البته از بقیه انواع فلفل های چیلی هم میتوانید استفاده کنید. میتوانید بصورت آنلاین گاست پپر بخرید، حتی گاست پپر دودی نیز در فروشگاه ها موجود است. یا کاری که من می کنم را شما نیز انجام دهید: هر نوع فلفل چیلی که خودتان دوست دارید را بکارید و پرورش دهید، سپس آن را خشک کنید و آسیاب کنید و به صورت پودر در بیاورید. من عاشق پودر چیلی دست ساز خودم هستم که ترکیبی از گاست پپر به میزان زیاد و انواع فلفل های ایجی و بعضی فلفل های شیرین است. من عاشق ترکیب و نتیجه طعم آن هستم.

البته شما می توانید از روش خشک کردن، آسیاب کردن و پودر کردن برای ساختن هر ادویه دیگری به جز پودر چیلی استفاده کنید. البته بهتر است از مواد کم آب استفاده کنید تا بهتر و زودتر خشک شود.

توصیه های مهم:

هنگام کار با فلفل های تند حتما از دستکش استفاده کنید چه فلفل تازه باشد و چه خشک. روغن فلفل روی پوست می ماند و باعث احساس سوزش می شود. همچنین اگر در فضایی که تهویه مناسب ندارد کار کنید ممکن است گرد فلفل های چیلی شما را اذیت کند پس بهتر است از ماسک و عینک مخصوص هم استفاده کنید. بعضی از فلفل های تند واقعا اذیت میکنند.

برای مطالعه مقاله انواع فلفل های تند می توانید از این لینک استفاده نمایید.

انواع ادویه

انواع ادویه

دستور العمل تهیه آسان چاشنی پودر چیلی تند:

یک دستور تهیه برای پودر چیلی در خانه که هم حرارت و هم مزه و هم طعم فوق العاده ای به غذاهای شما می دهد:

مواد لازم:

  • 2 قاشق غذا خوری پاپریکا
  • 1 قاشق غذاخوری کاین
  • 1 قاشق غذاخوری پودر سیر
  • 1 قاشق غذاخوری پونه کوهی خشک
  • 1 قاشق چایخوری پودر پیاز
  • 1 قاشق چایخوری زیره

دستور تهیه:

تمامی مواد را در یک ظرف با هم مخلوط کنید. هر کدام را می توانید به اندازه دلخواه نیز تغییر دهید.

دستور العمل چاشنی و ادویه پودر چیلی تند خودم:

و حالا نوبت مواد لازم و دستورالعمل تهیه ادویه بسیار تندی هست که خودم درست میکنم و عاشق آن هستم.

مواد لازم:

  • 2 قاشق غذا خوری پاپریکا داغ
  • 1 قاشق غذاخوری پودر فلفل شبح
  • 1 قاشق غذاخوری پودر سیر
  • 1 قاشق غذاخوری پونه کوهی خشک
  • 1 قاشق چایخوری پودر پیاز
  • 1 قاشق چایخوری زیره
  • کمی نمک

دستور تهیه:

تمامی مواد را در یک ظرف با هم مخلوط کنید. هر کدام را می توانید به اندازه دلخواه نیز تغییر دهید.

برای خرید انواع ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *