بن سای و گلخانه

نحوه ساخت خانه پروانه

نحوه ساخت خانه پروانه

در حیاط بسیاری از خانه ها، خانه ای برای سگ و پرندگان وجود دارد و اکنون می توانید خانه ای برای پروانه ها داشته باشید. خانه پروانه ای سازه ای چوبی محصور با شکاف های باریک در قسمت جلویی است که طراحی آن شبیه یک درخت است. این حشرات را به جمع شدن در اطراف خانه ترغیب می کند. خانه ها در هر شکل و اندازه ای ارائه می شوند. بسیاری از پروانه ها از آن به عنوان محل جفت گیری، منطقه تغذیه یا محافظت در برابر شکارچیان و هوای بد استفاده می کنند. خانه پروانه ای خود را بسازید تا یکی از 17000 گونه پروانه را به باغ خود جذب کنید و با لذت به تماشای رفت و آمد آنها بنشینید.

ساخت قطعات خانه پروانه

اولین بخش از این مطلب به ساخت قظعات خانه پروانه می پردازیم.

1- از چوب های خام استفاده کنید:

برای ایجاد خانه پروانه، شما به چوب کاج نیاز دارید که می توانید آن را از فروشگاه سخت افزار محلی خود خریداری کنید. مواد شما نیازی نیست که کاملاً سنباده کاری شده باشد، باید طبیعی باشد. استفاده از چوب خام بسیار خوب خواهد بود. شما میتوانید یک خانه پروانه ای کامل با دو تخته ایجاد کنید. یکی با ابعاد ” x 8″ x 8 1″و دیگری با ابعاد 1 x ” 10 x ” 4″.

در صورت وجود چوب قراضه در اطراف خانه بازیافت را در نظر بگیرید. در صورت خرید مواد از فروشگاه، از آن ها بخواهید برای اندازه گیری آسان تر و صرفه جویی در وقت همه چیز را به اندازه کوچک درآورند.

از چوب های خام استفاده کنید

از چوب های خام استفاده کنید

2- علامت گذاری کنید:

صفحه ” 1x ” 8 x 8 “را بگیرید. با یک نوار اندازه گیری، سه قسمت مساوی را که طول هر کدام 30 است علامت گذاری کنید. این سه قطعه به عنوان پشت و دو طرف عمل خواهند کرد. قطعه باقیمانده این تخته خاص به عنوان قسمت زیرین خانه استفاده خواهد شد. می توانید خانه پروانه خود را به دلخواه خود سفارشی کنید و اندازه گیری ها را برای ایجاد نسخه بزرگتر یا کوچکتر تنظیم کنید.

با استفاده از اره برقی، قطعه ها را ببرید. هنگام استفاده از ابزارهای برقی موارد احتیاط را رعایت کنید. همه دستورالعمل ها را بخوانید، دستکش و عینک بزنید. اگر در استفاده از این دستگاه آموزش ندیده اید، اره دستی نیز کار خواهد کرد.

علامت گذاری کنید

علامت گذاری کنید

3- کف را برش بزنید:

از همان تخته، تکه چوب باقیمانده 8” x 5 ¾”اندازه است، این قطعه را به اندازه 8” x 5 ¾” برش دهید.

کف را برش بزنید

کف را برش بزنید

4- صفحه 1”x 10” x 4’ “را بردارید:

از این قطعه، قسمت جلوی خانه، سقف و بلوک سقف را ایجاد خواهید کرد (بلوک سقف هنگام بسته شدن در داخل خانه است تا واحد بسته شود). 30” x 5 5/8 را برای ساخت جلو اندازه گیری کرده و برش دهید”. 30” x 5 5/8 را برای ایجاد بلوک سقف اندازه گیری کنید و برش دهید.

صفحه 1”x 10” x 4’  "را بردارید

صفحه 1”x 10” x 4’ “را بردارید

5- سقف را درست کنید:

از قطعه باقی مانده این تخته، 9 ½” x 8 5/8” برای سقف اندازه بگیرید و برش دهید.

سقف را درست کنید

سقف را درست کنید

6- شکاف ها را ایجاد کنید:

پروانه ها از شکاف ها برای ورود و خروج به خانه استفاده می کنند. قطعه جلویی که به تازگی ساخته اید را بگیرید (قطعه 30” x 5 5/8). شش مستطیل عمودی را اندازه بگیرید و علامت گذاری کنید. اندازه هر کدام باید “طول 4x عرض ½” باشد .فاصله را هر طور که مناسب می دانید تنظیم کنید. با استفاده از مته یک سوراخ ½ اینچی، را بالا و پایین مستطیل ها ایجاد کنید تا 6 جفت سوراخ ایجاد کنید.

با استفاده از اره برقی، فضای بین هر سوراخ جفت شده را برش دهید تا دهانه ها / شکاف ها ایجاد شود. در صورت تمایل می توانید شکاف های کمتر و بیشتر اضافه کنید. به خاطر داشته باشید که بزرگتر کردن شکاف ها شاید ناخواسته حیوانات دیگر، را ترغیب کند تا این خانه را به خانه خود تبدیل کنند.

شکاف ها را ایجاد کنید

شکاف ها را ایجاد کنید

ساختن خانه پروانه

اکنون به ساختن خانه پروانه می پردازیم.

1- قطعه پشت و دو قطعه کناری را بگیرید (طول هر کدام 30):

قطعه پشت را روی سطح کار خود صاف بگذارید و یک قطعه کناری به سمت بالا بر روی آن قرار دهید تا زاویه 90 درجه ایجاد کند. اولین قطعه کناری را با استفاده از دستگاه میخ زن به لبه پشت وصل کنید. برای اتصال جانبی فقط به سه پیچ نیاز خواهید داشت. آنها باید با فاصله 10 “از هم قرار بگیرند. برای جلوگیری از زنگ زدگی از پیچ های عرشه یا گالوانیزه 1 1/2 “استفاده کنید. این کار را برای طرف دیگر خانه تکرار کنید. اگر دستگاه میخ زن در دسترس نیست، می توانید از یک پیچ استفاده کنید.

قطعه پشت و دو قطعه کناری را بگیرید

قطعه پشت و دو قطعه کناری را بگیرید

2- کف را قرار دهید:

قطعه را با اندازه 5 ¾” x 5 5/8، در قسمت داخلی پشت و طرفین قرار دهید. کف باید با کف تخته پشت و تخته های کناری تراز باشد. با استفاده از دستگاه میخ یا پیچ، یک پیچ را از کناره به لبه قطعه پایین سوراخ کنید و آن را در سمت مخالف تکرار کنید.

کف را قرار دهید

کف را قرار دهید

3- بلوک سقف را به سقف وصل کنید:

به یاد داشته باشید، بلوک سقف در هنگام بسته شدن در داخل خانه قرار گرفته است تا واحد بسته شود. بلوک سقف باید در زیر سقف متمرکز شود. قطعه سقف را به صورت عمودی بر روی یک میز قرار دهید. 1 “از لبه پشتی اندازه بگیرید و یک خط افقی بکشید. مرکز این خط را 4 4/16 “علامت گذاری کنید. از این نقطه به لبه جلوی قطعه سقف یک خط عمودی بکشید.

بلوک سقف را به سقف وصل کنید

بلوک سقف را به سقف وصل کنید

4- بلوک سقف را به سقف وصل کنید:

به یاد داشته باشید، بلوک سقف در هنگام بسته شدن در داخل خانه نشسته است تا واحد بسته شود. بلوک سقف باید در زیر سقف متمرکز شود. قطعه سقف را به صورت عمودی بر روی یک میز قرار دهید. 1 “از لبه پشتی اندازه بگیرید و یک خط افقی بکشید. مرکز این خط را 4 4/16 “علامت گذاری کنید. از این نقطه به لبه جلوی قطعه سقف یک خط عمودی بکشید.

همچنین یک خط مرکزی را در لبه کوتاهتر (5 ½ “) بلوک سقف علامت گذاری کنید، که 2 ¾” است. بلوک سقف را در امتداد خط افقی قرار دهید. علامت های مرکزی را حتماً روی قطعه سقف و بلوک سقف قرار دهید. با این کار بلوک سقف روی سقف قرار می گیرد و امکان برآمدگی برابر وجود دارد.

بلوک سقف را به سقف وصل کنید

بلوک سقف را به سقف وصل کنید

5- بلوک سقف را روی سقف میخ بزنید:

از 1 و 1/2 میخ گالوانیزه و چکش برای هر گوشه استفاده کنید. میخ ها باید به قدری کوتاه باشند که از سقف عبور نکنند.

بلوک سقف را روی سقف میخ بزنید

بلوک سقف را روی سقف میخ بزنید

6- درب را بالای خانه پروانه ای ایستاده قرار دهید:

بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز ایمن و پایدار است.

درب را بالای خانه پروانه ای ایستاده قرار دهید

درب را بالای خانه پروانه ای ایستاده قرار دهید

جذب پروانه ها

اکنون به جذب پروانه ها می پردازیم.

1- از شکر استفاده کنید:

یک قسمت شکر را با چهار قسمت آب مخلوط کرده و بجوشانید. این کار به حل شدن کامل شکر کمک می کند. یک اسفنج جدید و یک ظرف کوچک تهیه کنید. آب را روی اسفنج بریزید تا تقریباً تا نیمه پر شود. ظرف را با اسفنج در خانه پروانه ها قرار دهید. محلول را روزانه بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که در آن کپک یا سایر باکتریهای در حال رشد نیست. به جای اینکه آب قند باقیمانده را بیرون بیندازید، آن را در یخچال نگهداری کنید تا بعداً استفاده کنید.

از شکر استفاده کنید

از شکر استفاده کنید

2- بیرون خانه را نقاشی کنید:

پروانه ها جذب رنگ های روشن می شوند بنابراین خانه را تزئین کنید. رنگی را انتخاب کنید که واقعاً در میان شاخ و برگهای دیگر مشخص شود مانند زرد، صورتی یا قرمز. برای جذابیت بیشتر، روی خانه گل و درخت بکشید. حتما از رنگهای غیر سمی استفاده کنید. قرار دادن یک قطعه پوست درخت در داخل خانه برای ایجاد یک محیط واقعی تر، را در نظر بگیرید.

از شکر استفاده کنید

از شکر استفاده کنید

3- گل بکارید:

احتمالاً به خوبی می دانید که پروانه ها به سمت گیاهان و گل های خاصی کشیده می شوند. در اطراف خانه خود چند گیاه مانند توت فرنگی، قاصدک یا زغال اخته بکارید. این گل ها شهد برای تغذیه پروانه ها فراهم می کنند. می توانید داخل خانه پروانه نیز چند عدد قرار دهید. سیارک، شبدر، گیاه عسلی و خار مریم گزینه های بسیار خوبی هستند. از هر چیزی که با آفت کش ها تحت درمان قرار گرفته است صرف نظر کنید زیرا این امر می تواند به آنها آسیب برساند.

گل بکارید

گل بکارید

4- خانه را زیر آفتاب نگه دارید:

مناطق سایه دار پروانه ها را جذب نمی کند. آنها دوست دارند هنگام تغذیه و جفت گیری در زیر آفتاب روشن بچرخند. به همین دلیل، داشتن آب در اطراف باعث می شود که آنها به مدت طولانی تری بمانند. منبع آب کم عمق را در خارج از خانه قرار دهید. آب را روی سنگها یا مسیرهای سنگی در باغ خود بریزید.

 خانه را زیر آفتاب نگه دارید

خانه را زیر آفتاب نگه دارید

5- میوه ی پوسیده بگذارید:

این ممکن است برای شما خیلی جذاب به نظر نرسد اما پروانه ها آن را دوست دارند! هر زمان که هسته میوه و پوست آن را بیرون می ریزید، از آن استفاده کنید. موزهای بیش از حد رسیده یک ترفند خوب هستند. به سادگی تکه هایی را در اطراف باغ قرار دهید و ازدحام پروانه ها را تماشا کنید.

 میوه ی پوسیده بگذارید

میوه ی پوسیده بگذارید

برای خرید ملزومات باغبانی می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *