آموزش باغبانی

نحوه ساخت تاب برای باغ

نحوه ساخت تاب

چیزهای کمی می تواند با آرامش نشستن در سایه یک عصر خنک بهاری روی تاب ایوان برابری کند. تاب هایی که خودتان ساخته اید. برای کسانی که برخی از ابزارهای اولیه و مهارت های استفاده از آنها را دارند، این یک پروژه سرگرم کننده است که تقریبا در هر نوع ایوانی زیبا به نظر می رسد. این تاب همچنین می تواند در صورت تمایل به جای یک ایوان به یک چهارچوب حمایت کننده مستقل نصب شود.

موادی را که برای ساخت تاب خود استفاده می کنید انتخاب کنید:

سرو، صنوبر، درخت ارس یا حتی توس به همان اندازه خوب کار خواهند کرد تا زمانی که اجزا به اندازه کافی ضخیم و قوی باشند تا وزنی را که قرار است تحمل کنند، تحمل کنند، اگرچه چوب درخت سرخ بهترین انتخاب برای بسیاری از پروژه ها است. از استفاده از کاج زرد فرآوری شده خودداری کنید.

شروع ساخت تاب:

در اولین بخش از این مقاله به شروع ساخت تاب می پردازیم.

1- فضایی را که می خواهید تاب خود را در آن نصب کنید اندازه بگیرید:

این منطقه مشخص خواهد کرد که طول ایوان شما چه اندازه است. اگر سقف بالای ایوان شما دارای تیرچه، تیرآهن روباز یا سایر عناصر سازه ای است که بین آنها شکاف وجود دارد، ممکن است بخواهید تاب را به طولی بسازید که به شما اجازه دهد قلاب ها را برای آویزان شدن تاب بین شکاف ها متمرکز کنید.

در نظر بگیرید که جایگاه نشستن چقدر عمیق است و پشت آن چقدر بلند است. صندلی و پشتی یک صندلی مشابه را که در آن احساس راحتی می کنید اندازه بگیرید (به عنوان مثال یک صندلی غذاخوری)، تاب ساخته شده با این دستورالعمل ها دارای صندلی 508 میلی متر و پشتی 457 میلی متر است که برای یک فرد نسبتاً بلند قد راحت است اما ممکن است فردی با پاهای کوتاه تر روی آن راحت نباشد.

فضایی را که می خواهید تاب خود را در آن نصب کنید اندازه بگیرید

فضایی را که می خواهید تاب خود را در آن نصب کنید اندازه بگیرید

2- تمام ابزارها، بست ها و چوب های مورد نیاز پروژه را جمع آوری کنید:

در اینجا لیستی بر اساس نوع تقسیم شده است. مواردی را که برای ابعاد و اندازه های اضافی نیاز دارید در نظر بگیرید.

ابزارها: اره گرد، اره برقی، چکش، نوار اندازه گیری، مربع، و دریل و مته

اتصال دهنده ها: پیچ های چوبی، پیچ قلابدار

الوار: پانزده تخته 1×4 اینچ x102 25.4میلی مت به اندازه عرض تاب شما. یک تخته 26 x اینچی (x152 51میلی متر) با 8 فوت طول (2.4 متر).

تمام ابزارها، بست ها و چوب های مورد نیاز پروژه را جمع آوری کنید

تمام ابزارها، بست ها و چوب های مورد نیاز پروژه را جمع آوری کنید

3- یک میز برای کار کردن انتخاب کنید:

یک جفت اره فلزی با ورق تخته سه لا به عنوان یک میز موقت عالی عمل می کند، اما هر سطح صافی که فضای کاری با ارتفاع کار راحت را فراهم کند، خوب است.

اندازه گیری و برش تاب

در دومین بخش از این مطلب به اندازه گیری و برش تاب می پردازیم.

1- تخته ها را برش دهید:

هفت تخته 50100 x میلی متر را اندازه بگیرید و ببرید.تخته های 24 x مورد استفاده در این مقاله 1.5 متر طول دارد. اگر همه تخته ها را روی هم چیده اید تا یک باره برش دهید، این تخته ها را به صورت طولی برش دهید.

تخته هارا برش دهید

تخته هارا برش دهید

2- برای نگه داشتن قطعه ها آن ها را روی میز قرار دهید:

در مرحله بعدی، برای جلوگیری از سر خوردن آنها را به یک تکیه گاه متصل کنید در حالی که آنها را به عرض اره می کنید. اگر اره رومیزی دارید می توانید از آن استفاده کنید.

برای نگه داشتن قطعه ها آن ها را روی میز قرار دهید

برای نگه داشتن قطعه ها آن ها را روی میز قرار دهید

3- تخته های برش خورده را به صورت دایره ای برای نشیمن گاه و پشت آن در آورید:

عرض قطعه های صندلی باید 19 میلی متر باشد، عرض تخته های عقب هم (که وزن کمتری تحمل میکند) فقط باید 19 میلی متر باشند. برای صندلی با ارتفاع 508 میلی متر، شما فقط به حدود 17 تخته نیاز خواهید داشت (برای ایجاد فاصله بین تخته ها). برای پشت 457 میلی متر قد، فقط به 15 تخته پشتی احتیاج دارید.

اگر صندلی یا پشتی شما اندازه دیگری از آنچه در این مثال ارائه شده است دارد و مطمئن نیستید به چند تخته نیاز دارید، چندین تخته کمتر از اندازه کل فضا تهیه کنید. فعلاً دست پایین حساب کنید. بعداً همیشه می توانید بیشتر اضافه کنید.

تخته های برش خورده را به صورت دایره ای برای نشیمن گاه و پشت آن در آورید

تخته های برش خورده را به صورت دایره ای برای نشیمن گاه و پشت آن در آورید

4- دو انتهای هر تخته را سوراخ کنید:

با دریل دو انتهای هر تخته را، 25.4 میلی متر سوراخ کنید. بعداً، هنگامی که شما با پیچ های چوبی تخته ها را به قاب وصل می کنید، این حفره های از قبل سوراخ شده باعث می شوند که تخته ها از هم جدا نشوند.

بسته به اینکه فکر می کنید نیمکت شما به تکیه گاه مرکزی نیاز دارد یا خیر ممکن است لازم باشد مرکز هر تخته را نیز سوراخ کنید. اگر یک نیمکت کوتاه درست می کنید و یا با چوب سخت کار می کنید، پشتیبانی مرکز ممکن است لازم نباشد. اگر شک دارید، از یک پشتیبان استفاده کنید. نیمکت در این آموزش دارای پشتیبانی مرکزی است.

دو انتهای هر تخته را سوراخ کنید

دو انتهای هر تخته را سوراخ کنید

5- برش دهید:

همچنین چهار یا شش تخته تکیه گاه از پشت و پایین 2 6 x اینچ x152 mm 51 را برش دهید. اگر نیمکت شما فقط به تکیه گاه های بیرونی احتیاج دارد، دو تکیه گاه پشت و دو تکیه گاه پایین را برش دهید. اگر به تکیه گاه مرکزی نیز نیاز دارد، از هر کدام سه عدد برش بزنید. طول قطعات پشت باید متناسب با قد مورد نظر برای نیمکت باشد. طول قطعات پایین باید با عمق مورد نظر صندلی برابر باشد.

منحنی ها را به تکیه گاه های پشت و پایین نزدیک کنید و برش دهید (اختیاری):

نیمکت در این مثال دارای منحنی های ملایم بر روی تکیه گاه های نیمکت است تا نیمکت را راحت تر کند، نیازی به ذکر نیست که از نظر زیبایی نیز موثر است. میزان انحنا به ترجیح شما بستگی دارد، اما اگر ترجیح می دهید صندلی و پشت می توانند صاف باشند. یک تکیه گاه پشتی را انتخاب کنید، یک منحنی دستی با مداد بکشید. درصورتی که طول تکیه گاه پشت و پایین به یک اندازه نباشد، باید این کار را دوباره با قطعه پایین هم انجام دهید.

منحنی ها را به تکیه گاه های پشت و پایین نزدیک کنید و برش دهید

منحنی ها را به تکیه گاه های پشت و پایین نزدیک کنید و برش دهید

6- قطعه تکیه گاه پشتی مشخص شده را با اره برش ببرید:

انتهای باریک را کمی طولانی بگذارید تا تخته های شما به هم چفت شوند. بعد، یا آن را بر روی پشتی های پشت دیگر ردیابی کنید یا از آن به عنوان یک ترفند استفاده کنید. این کار را با تکه های پشتیبانی پایین هم انجام دهید.

قطعه تکیه گاه پشتی مشخص شده را با اره برش ببرید

قطعه تکیه گاه پشتی مشخص شده را با اره برش ببرید

7- یک منحنی را در انتهای پشتی و تخته نشیمنگاه برش دهید:

این امر بدین صورت است که تخته های پشت و نشیمن از نظر زاویه صحیح نسبت به میزان شیب (خمیده) که می خواهید صندلی شما داشته باشد، به هم متصل می شوند. شما می توانید با برش یک زاویه 45 درجه به یکی از دو قطعه، سپس قرار دادن آن بر روی قطعه مقابل و چرخاندن آن تا زمانی که مقدار زاویه مورد نظر خود را بدست آورید شروع کنید.

وقتی راضی بودید، با ردیابی در امتداد لبه قطعه بالایی که برش داده اید، زاویه را روی قطعه بریده نشده علامت گذاری کنید، سپس در امتداد خط ردیابی شده برش دهید. لبه برش خورده تکیه گاه پشت را در سایر تکیه گاه های پشتی ردیابی کنید و آنها را برش دهید تا مطابقت داشته باشد، سپس این کار را با تکیه گاه های پایین انجام دهید.

دو زاویه به احتمال زیاد یکسان نخواهند بود، اما از آنجایی که در پایین تاب و دور از چشم هستند مهم نیستند.

یک منحنی را در انتهای پشتی و تخته نشیمنگاه برش دهید

یک منحنی را در انتهای پشتی و تخته نشیمنگاه برش دهید

تاب را سر هم کنید

در آخرین بخش از این مطلب به سر هم کردن تاب می پردازیم.

1- تکیه گاه های پشتی را به تکیه گاه های پایین وصل کنید:

سوراخ های اولیه را برای پیچ هایی که به هر جفت تکیه گاه متصل می شوند، سوراخ کنید و سپس آنها را با پیچ های چوبی با روکش فلز 89 میلی متر ببندید. این یک اتصال حیاتی است: از آنجا که پیچ ها تنها تکیه گاه این اتصال هستند، فشار زیادی به آنها وارد می شود. بسته به طول اتصال، ممکن است لازم باشد دو پیچ را در زاویه های مخالف قرار دهید.

تکیه گاه های پشتی را به تکیه گاه های پایین وصل کنید

تکیه گاه های پشتی را به تکیه گاه های پایین وصل کنید

2- تخته های متصل شده تکیه گاه را روی میز خود قرار دهید:

و داخلی ترین چوبی را که قبلاً بریده اید، روی آن قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که تخته های تکیه گاه ها به طور مساوی فاصله گرفته و تمام تکیه گاه های عقب را در یک جهت قرار داده اید، سپس تخته مرکزی را در جای خود پیچ ​​کنید. به جز در مواردی که برای قرار دادن دسته های صندلی از برآمدگی استفاده می کنید، تخته های خود را طوری قرار ندهید که از هر دو طرف تکیه گاه بیرون بزند. دسته های صندلی بعداً به تکیه گاه های جانبی متصل می شوند، به این معنی که برآمدگی های بیشتر فقط مانع می شود.

تخته های متصل شده تکیه گاه را روی میز خود قرار دهید

تخته های متصل شده تکیه گاه را روی میز خود قرار دهید

3- سایر تخته ها را وصل کنید:

ابتدا از مربع قاب بندی استفاده کنید تا مطمئن شوید که قطعات پشتیبانی با تخته مقدماتی مربع هستند، سپس سایر تخته ها را پیچ کنید. مربع را در امتداد تخته مقدماتی و یکی از قطعات پشتیبانی قرار دهید و مربع بودن یا نبودن آنها را اندازه بگیرید. در صورت لزوم با سایر قطعات تکیه گاه این کار را تکرار کنید. در صورت لزوم، تکیه گاه ها را قفل کنید (با جابجایی آنها به پهلو) تا زاویه 90 درجه کاملتری داشته باشید.

سایر تخته ها را وصل کنید

سایر تخته ها را وصل کنید

4- تخته های دیگر را بگذارید:

تخته های دیگر را در سرتاسر صندلی قرار دهید و یک فضای 6.35 میلی متری بین آنها باقی بگذارید. (در صورت لزوم، تخته های بیشتری را ببرید تا فاصله مطابق میل شما بدست آید). می توانید موقتاً اینها را بچسبانید یا بهتر است آنها را به طور محکم ببندید، اما ممکن است لازم باشد که آنها را تنظیم کنید تا فاصله شما به طور یکنواخت باشد. قبل از قرار دادن سایر تخته ها، بالاترین و پایین ترین تخته را به آسانی در جای خود قرار دهید تا قاب مربع خود را درست کنید. مراقب باشید که از تخته های ضخیم تر (3/4 اینچ) برای صندلی و نوارهای 13 میلی متر برای قسمت پشتی استفاده کنید.

تخته های دیگر را بگذارید

تخته های دیگر را بگذارید

5- دو تکیه گاه و جای دست بسازید:

به طور کلی، زیر دستی باید حدود 8 اینچ (20 سانتی متر) بلندی و 18-20 این (50 سانتی متر) طول داشته باشد. تکیه گاه های بازو را بسازید. دو تخته گوه ای شکل 2*4 اینچ 50*100 میلی متر با طول تقریباً 33 سانتی متر را برش دهید، 2 انتهای 70 میلی متر از یک طرف تا (19 میلی متر) را از طرف دیگر مخروطی کنید.

زیردستی های واقعی را بسازید. دو تخته دیگر به طول (56 سانتیمتر) برش دهید، در یک انتهای آن از 3.8 سانتی متر تا عرض کامل در 4/25 سانتی متر برای هر بازوی خود را درست کنید. جای بازوها را وصل کنید. ارتفاع مورد نظر برای بازو را در قاب پشتی مشخص کنید، سپس موقعیت مورد نظر را برای پشتیبانی در قسمت صندلی قاب قرار دهید. اینها را با پیچ های چوبی اینچی 3/7 سانتی متر وصل کنید. با استفاده از دو پیچ چوبی دیگر، از قسمت بالای جای بازو به پایین به سمت تخته پشتیبانی به هم متصل کنید.

دو تکیه گاه و جای دست بسازید

دو تکیه گاه و جای دست بسازید

6- تکیه گاه بازو و قاب صندلی را سوراخ کنید:

پیچ و مهره زنجیر تاب شما را به تاب وصل می کند. سپس، از قاب پشتی یک پیچ دیگر را برای زنجیر پشت استفاده کنید. پیچ و مهره ها را ببندید، واشرها را از پشت قرار دهید (برای این که مهره ها به داخل قاب چوب کشیده نشوند) و مهره ها را با آچار روی انتهای آن سفت کنید.

تکیه گاه بازو و قاب صندلی را سوراخ کنید

تکیه گاه بازو و قاب صندلی را سوراخ کنید

7- موقعیت و ارتفاع تاب خود را تعیین کنید:

پیچ و مهره ها را برای اتصال بالایی بر روی یک تخته محکم نصب کنید و طول مورد نیاز برای آویزان کردن تاب خود به زنجیر را اندازه بگیرید. ممکن است متوجه شوید که باید زنجیرها را تنظیم کنید تا تاب مقدار مناسبی به عقب برگردد تا برای شما راحت باشد.

موقعیت و ارتفاع تاب خود را تعیین کنید

موقعیت و ارتفاع تاب خود را تعیین کنید

برای خرید ملزومات باغبانی می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *