آموزش باغبانی

نحوه بهبود سلامتی با باغبانی

بهبود سلامتی خود با باغبانی

کار کردن در باغ و تهیه غذا از آن می تواند کمک زیادی به بهبود کلی سلامت شما کند. نه تنها می توانید ورزش روزانه مورد نیاز را انجام دهید، بلکه می توانید به لطف کار روزانه خود، وعده های غذایی سالمی نیز تهیه کنید. اگر به بهبود سلامتی خود علاقه دارید، باید به طور منظم به باغ خود بروید. یادگیری نحوه پرورش گیاهان و انجام فعالیت بدنی مورد نیاز برای رشد آنها می تواند تنوع و کیفیت را به رژیم غذایی شما و همچنین به برنامه فعالیت بدنی شما اضافه کند.

روش اول: ورزش کردن در باغ

می توانید هنگامیکه باغبانی میکنید در کنار آن ورزش را هم انجام دهید و این به سلامتی شما خیلی کمک می کند.

1- قبل از باغبانی گرم کنید:

مانند سایر انواع ورزش، مهم است که قبل از شروع ورزش در باغ، بدن خود را گرم کنید. قبل از شروع، پاها، بازوها و دستان خود را کش بدهید تا برای کار پیش رو آماده شوند.

باید حداقل 5 تا 10 دقیقه قبل از باغبانی خود را گرم کنید.

ورزش کردن بازوها و پاها

ورزش کردن بازوها و پاها

2- به طور منظم در باغ کار کنید:

به منظور بهبود سلامت خود با انجام ورزش در باغ، باید آن را به طور منظم انجام دهید. کار کردن در باغتان برای چندین ساعت در طول هفته، به عنوان مثال، 30 دقیقه در روز، می تواند به شما در ورزش منظم یاری بدهد.

انجام 30 دقیقه ورزش متوسط ​​در روز می تواند فشار خون و کلسترول شما را کاهش دهد. همچنین می تواند به پیشگیری از دیابت و بیماری قلبی کمک کند و همچنین پیشرفت پوکی استخوان را کاهش دهد.

زنی در حال باغبانی

زنی در حال باغبانی

3- حرکات خود را تغییر دهید:

مانند سایر انواع ورزش، ایده خوبی است که حرکاتی را که هنگام ورزش در باغ انجام می دهید، تغییر دهید. اگر کارهای مختلفی برای انجام دادن در باغ دارید، زمان مشخصی را برای انجام هر کدام تعیین کنید و سپس آنها را جابجا کنید، حتی اگر کاری را به صورت کامل در مدت زمان تعیین شده خود انجام ندهید.

این تنوع در کارها می‌تواند بسیار مفید باشد، اگر کاری دارید که برای بدن سخت است، مانند زانو زدن روی بستر‌های باغچه. برای جدا کردن علف های هرز، هر بار به مدت 15 تا 20 دقیقه و سپس استراحت برای انجام یک فعالیت دیگر به جلوگیری از درد یا فشار بیش از حد کمک می کند.

مرد باغبانی و حفاری

مرد باغبانی و حفاری

4- خم شدن و بلند کردن را کنترل شده انجام دهید:

هنگام کار در باغ باید مراقب نحوه بلند کردن و کشش خود باشید. به عنوان مثال، هنگام جابجایی کیسه های سنگین خاک یا کود، از تکنیک بلند کردن مناسب استفاده کنید. این مستلزم استفاده از قدرت پاهای شما به جای عضلات پشت شماست.

علاوه بر این، در صورت امکان به جای زانو زدن باید چمباتمه بزنید، انحنای طبیعی کمر خود را حفظ کنید و هنگام بلند کردن بارهای سنگین از پیچ و تاب خوردن خودداری کنید.

نحوه راه رفتن درست باغبان.

نحوه راه رفتن درست باغبان.

5- برای اینکه باغبانی به عنوان ورزش محسوب شود کمی تلاش کنید، باید ضربان قلب خود را بالا ببرید و در حین انجام آن مقداری تلاش بدنی هم انجام دهید:

این بدان معنی است که فقط ایستادن در اطراف هنگام آبیاری واقعاً به عنوان ورزش به حساب نمی آید.

برخی از کارهایی که باید در باغ انجام دهید تا ضربان قلب خود را بالا ببرد عبارتند از حفاری، کندن برگ ها، علف هرز زدایی، چمن زنی و چرخاندن توده کمپوست.

اگر می خواهید در هنگام چمن زنی تلاش خود را افزایش دهید، سعی کنید به جای ماشین چمن زنی گازی یا برقی از ماشین چمن زنی فشاری استفاده کنید.

خاک را با بیل حرکت دهید

خاک را با بیل حرکت دهید

روش دوم: لذت بردن از غذای تازه محصول باغ

محصولاتی که از باغبانی خودتان به دست می آورید تازه و ارگانیک هستند و می توانید از آن لذت ببرید.

1- گیاهان مختلفی را برای پرورش دادن انتخاب کنید:

هنگام برنامه ریزی برای باغ خود، باید گیاهان مختلفی را انتخاب کنید که سلامت شما را افزایش داده و رژیم غذایی شما را تغییر می دهد. افزایش تنوع زیستی در حیاط شما راه خوبی برای پایداری و کمک به محیط زیست است.

برخی از سبزیجاتی که بسته به آب و هوای شما نسبتاً آسان رشد می کنند، عبارتند از گوجه فرنگی، کاهو، نخود، لوبیا، کدو و خیار. اگر در باغبانی تازه کار هستید، با تعدادی از این موارد شروع کنید.

پرورش برخی گیاهان مانند پیازچه و آویشن نیز می تواند بسیار آسان باشد. این گیاهان واقعاً می توانند طعم سبزیجاتی را که پرورش می دهید افزایش دهند.

هنگام برنامه ریزی برای باغ خود، باید خاک، نور خورشید و آب و هوای خود را نیز در نظر بگیرید.

اگر حیاط شما نور خورشید زیادی دریافت نمی کند، همچنان می توانید گیاهان سایه دوست مانند سبزی و قارچ پرورش دهید.

سه گلدان در کنار هم.

سه گلدان در کنار هم.

2- برای فصول مختلف رشد برنامه ریزی کنید:

علاوه بر پرورش انواع گیاهان، باید برنامه ریزی کنید که چه زمانی گیاهان خاص باید کاشته شوند و رشد کنند. زمان‌های خاصی وجود دارد که باید میوه‌ها و سبزیجات را در زمین بگذارید تا به بهترین شکل رشد کنند. این بدان معناست که شما هر سال چندین دوره کاشت خواهید داشت، معمولاً در اوایل بهار و اوایل پاییز.

به عنوان مثال، بسیاری از گیاهان مانند گوجه فرنگی، کدو حلوایی و ذرت باید بعد از آخرین یخبندان در بهار کاشته شوند. با این حال، برخی از گیاهان می توانند در مقابل سرماهای اواخر زمستان و اوایل بهار مقاومت کنند، مانند اسفناج، کاهو، تربچه و چغندر.

اگر فصل رشد خود را به درستی برنامه ریزی کنید، می توانید در تمام طول سال میوه و سبزیجات تازه داشته باشید.

زمان کاشت گیاهان خاص تا حد زیادی به آب و هوای شما بستگی دارد. درباره منطقه آب و هوایی خاص خود، اینکه چه چیزی در آنجا بهتر رشد می کند و چه زمانی گیاهان خاص باید در زمین قرار گیرند، تحقیق کنید.

یادداشت برداری در دفتر

یادداشت برداری در دفتر

3- غذاهای خانگی را به روشی سالم بپزید:

هنگامی که میوه ها و سبزیجات خود را پرورش دادید، مهم است که آنها را به روش صحیح بپزید. پختن صحیح آن ها هم مواد مغذی داخل آن ها را حفظ می کند و هم به شما کمک می کند از افزودن مواد ناسالم به غذا جلوگیری کنید. به طور کلی، پختن کم سبزیجات و پرهیز از افزودن چربی زیاد به آنها به شما کمک می کند تا بیشترین بهره را از سبزیجات خود ببرید.

هنگام پختن سبزیجات از اضافه کردن چربی زیاد به آنها خودداری کنید. به جای سرخ کردن یا تفت دادن آنها با روغن اضافه سعی کنید آنها را بخارپز کنید تا طعم فوق‌العاده‌شان را بدون اضافه کردن مقدار زیادی چربی ناسالم نشان دهید.

برخی از سبزیجات در صورت خام و برخی دیگر در صورت پخته شدن مواد مغذی بیشتری دارند. به عنوان مثال، پختن مارچوبه به آرامی مواد مغذی بیشتری را در بدن شما آزاد می کند. با این حال، چغندر وقتی به صورت خام سرو شود، مواد مغذی بیشتری به شما می دهد. برای اینکه بفهمید سبزیجات شما چگونه به بهترین شکل سرو می شوند، تحقیق کنید.

هنگام آشپزی از پیشبند استفاده کنید

هنگام آشپزی از پیشبند استفاده کنید

روش سوم: تمرکز بر سلامت روان

باغبانی به سلامت روان کمک شایانی می کند.

1- شادی و رضایت را افزایش دهید:

باغبانی نه تنها به سلامت جسمانی شما کمک می کند، بلکه می تواند به سلامت روان شما نیز کمک کند. کار در باغ می تواند یک پروژه عمیقا رضایت بخش باشد که به شما احساس موفقیت و رضایت می دهد. در واقع نشان داده شده است که باغبانی دیدگاه کلی و رضایت از زندگی شما را بهبود می بخشد.

کار در باغ حتی می تواند باعث شود در بدن شما هورمون های خاصی ترشح کند که باعث افزایش شادی و رضایت می شود.

زنی با موهای قهوه ای بلند لبخند می زند

زنی با موهای قهوه ای بلند لبخند می زند

2- تسکین استرس:

گذراندن زمان در باغ به شما این امکان را می دهد که ذهن خود را پاک کنید و استرس را رها کنید. این می تواند به ویژه برای کسانی که نیاز به زمان برای بهبودی از خستگی ذهنی دارند و کسانی که از پرورش و مراقبتی که باغبانی نیاز دارد رضایت دارند مفید باشد.

از آنجایی که باغبانی به کاهش استرس شما کمک می کند، در واقع می تواند فشار خون شما را کاهش دهد. در واقع نشان داده شده است که فقط نگاه کردن به گیاهان خشم و تنش عضلانی را کاهش می دهد.

مرد با ریش در حال اجتناب از استرس است

مرد با ریش در حال اجتناب از استرس است

3- به سلامت طولانی مدت مغز خود کمک کنید:

باغبانی نه تنها به سلامت روان شما در زمان انجام آن کمک می کند، بلکه می تواند در دراز مدت به سلامت مغز شما نیز کمک کند. به عنوان مثال، نشان داده شده است که باغبانی از زوال عقل در سالمندان جلوگیری می کند، زیرا بخش هایی از مغز را که با یادگیری و خلاقیت مرتبط هستند تمرین می دهد.

حتی برای کسانی که زوال عقل دارند، باغبانی می تواند سلامت روان را بهبود بخشد. نشان داده شده است که باغبانی مشکلات مربوط به پرخاشگری مرتبط با زوال عقل را کاهش می دهد.

انسان کنار گلها ایستاده است

انسان کنار گلها ایستاده است

برای خرید بذر می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

2 دیدگاه درباره مقاله “نحوه بهبود سلامتی با باغبانی

  1. Avatar Amin گفت:

    چه بلایی سر اینترنت آوردن که واسه دیدن یه صفحه باغبانی باید 11 بار صفحه رو رفرش کنم و 7 بار اینترنت رو خاموش روشن کنم .
    مطلب مفید و آموزنده ای بود . البته بیشتر برای افراد مسن مناسبه . ولی بازم تشکر .

  2. Avatar Amin گفت:

    چه بلایی سر اینترنت آوردن که واسه دیدن یه صفحه باغبانی باید 11 بار صفحه رو رفرش کنم و 7 بار اینترنت رو خاموش روشن کنم .
    مطلب مفید و آموزنده ای بود . البته بیشتر برای افراد مسن مناسبه . ولی بازم تشکر .
    # همین نظرم هم ارسال نمیشه ای خدااااا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *