گیاهان

معرفی گیاه آکالیفا

گل-آکالیفا

گیاه آکالفیا گیاهی است با برگ های سبز طویل، بیضوی، سبز تیره در هیسپیدا و برگهای کوچکتر، سبز برنزی متمایل به قرمز ارغوانی درویلگزیانا. گیاه آکالفیا مانند همه گیاهان آپارتمانی نیاز به نور خوب دارد ولی نباید در مقابل آفتاب مستقیم باشد، خشکی یا گرمای اضافی بیشتر از 22 درجه سانتیگراد را نمی ­تواند تحمل کند. گل آکالفیا عمر طولانی دارد و تقریباً بعد از ۵ سال به بلوغ می رسد.

معرفی گیاه آکالیفا

یکی از معروفترین گونه­ های آکالیفا هیسپیدا ( A. hispida) است، که معمولاً به نام های”دم روباه”، “برگهای قرمز”، “برگهای مسی”، “دم­گربه قرمزی” یا گیاه نخ مخملی معروف گردیده است. این گیاه به ارتفاع تا 75 سانتیمتر می­ رسد، و برگهای سبز مودار و سنبله ­های کرکی آویخته حاوی گلهای ریز قرمز رنگ تولید می­ نماید. گونه دیگر به نام ویلکه سیانا (A. Wilkesiana) نیز به ارتفاع تا 75 سانتیمتر می ­رسد، و دارای برگهای مسی­رنگ با لکه ­های قرمز و ارغوانی و گل­های قرمز می ­باشد.

برای خرید انواع بذر گل می توانید از این لینک استفاده کنید.

گل-آکالیفا

گل-آکالیفا

شرایط نگهداری گل آکالیفا

آکالیفا احتیاج به مراقبت چندان زیادی ندارد. این گیاه را بایستی در ماه­ های زمستان در گلخانه نگهداری نمود، در تابستان می ­توان آنرا از گلخانه بیرون آورده و در مکانهای سایه­ دار یا پناهگاه، ترجحا در ایوان و یا تراس قرار داد. در زمستان بایستی گیاه را در روشنایی خوب بدون تابش مستقیم آفتاب مستقر نمود. در صورتیکه خاک گیاه سرد و مرطوب نگهداشته نشود گرمای زیاد (بیشتر از 22 درجه سانتیگراد) می­ تواند باعث خسارت و زیان گردد. این گیاه می ­تواند در هوای سرد زنده بماند لیکن نباید درجه حرارت از 15 درجه سانتیگراد تنزل نماید. آکالیفا نیز مانند سایر گیاهان آپارتمانی تمایل به کاشت یا استقرار در ظرف خیلی بزرگ را ندارد. در هر صورت این بدین معنی نیست که شما مجاز باشید آنرا در ظرف خیلی کوچک بکارید تا ریشه ­هایش صدمه ببینند. موقعی که گل­دادن آکالیفا متوقف گردید و همه دنباله ­های آن افتادن، می ­توان گلدان آنرا تعویض نمود. گلدان جدید نباید خیلی بزرگتر از گلدان قبلی باشد، بلکه دارا بودن قطری معادل 2 الی 3 سانتیمتر بیشتر کفایت می ­نماید.

شرایط رشد بهتر گیاه آکالیفا

برای اینکه آکالیفا همیشه شاداب باشد بایستی هر ماه یکبار به آن کود شیمیایی قابل حل داده شود. مقدار مصرف کود از یک گیاه به گیاه دیگر متفاوت است، به هر حال توصیه می ­شود که همیشه مقدار آن را از میزان معین­ شده کمتر به کار ببرید و نیز مصرف بعدی را یک هفته به تاخیر بیاندازید. این طریق خطر سوزانیدن گیاه را مرتفع می­ نماید. در فصل تابستان آکالیفا نیاز به کود شیمیایی ندارد، لیکن در اوایل مهر بایستی عمل کود دادن را دو مرتبه تکرار نمود. تکثیر آکالیفا به وسیله ی قلمه صورت می ­گیرد.

گیاه-آکالیفا

گیاه-آکالیفا

شناسنامه گل آکالیفا

خانواده اوفوربیاسه (Euphorbiaceae)
جنس در حدود 200 گونه را شامل می ­شود.
مبدأ قسمت های مختلف جهان که دارای آب ­وهوای گرمسیری یا نیمه ­گرمسیری است، معروفترین گونه ­های آن عبارتند از هیسپیدا (A. hispida) از جاوه، ویلکه سیانا (A. ilkesiana) که دارای برگهای رنگی زیبایی می ­باشد و اصل آن از جزایر دریای جنوب است
نوع از گیاهان چوبی به ارتفاع 50-30 سانتیمتر
برگها طویل، بیضوی، سبز تیره در هیسپیدا و برگهای کوچکتر، سبز برنزی متمایل به قرمز ارغوانی درویلگزیانا
گلها دنباله های طویل قرمز یا کرمی به طول 50 سانتیمتر در هیسپیدا و دنباله های قرمز کوتاه در گونه های ویلگزیانا
فصل گل تابستان
موارد استفاده به عنوان گل باغچه، همچنین در سبدهای آویزان یا تزئین ردیف ها و نیز در داخل آپارتمان
موقعیت مانند همه گیاهان آپارتمانی نیاز به نور خوب دارد ولی نباید در مقابل آفتاب باشد، خشکی یا گرمای اضافی بیشتر از 22 درجه سانتیگراد را نمی ­تواند تحمل کند
موقع کاشت یا تعویض گلدان پس از ریزش گلها

برای خرید انواع بذر گل زینتی می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *