گیاهان

معرفی گل نیلوفر آبی

معرفی گل نیلوفر آبی

گل نیلوفر آبی دارای دوازده برگ است که به لوتوس هم معروف است که در تخت جمشید و شوش نشانه هایی از این گل وجود دارد. گل های نیلوفر در مرداب می شکفتند و ریشه های آنها در گل و لای است. گل نیلوفر آبی گیاهی است آبزی، زیبا و پایا، دارای برگ های بزرگ و پهن، قلبی شکل به پهنای 3 تا 30 سانتی متر که در سطح آب و یا در آب غوطه ور هستند، با دمبرگ های استوانه ای بلند که از ریشه آبی ضخیمی (ریزم) بیرون می آیند.

این پیاز یا غده را در زمین استخرها یا حوض هائی که کف آن سیمان نشده و دارای خاک طبیعی است می کارند و برای استفاده در استخر یا حوض های سیمان شده پیاز را در گلدان های نسبتا بزرگ که خاک آن رس و شن باشد کاشته و روی خاک گلدان را سنگ های درشت می ریزند و گلدان را کف استخر یا حوض قرار می دهند (البته بایستی حوض همیشه آب داشته و روی گلدان آب باشد و برای تخلیه آب حوض مانعی ندارد که چند ساعتی گلدان در آب نباشد منتها باید گلدان را پر از آب کرده روی آن یک پارچه نمدار کشید که آفتاب یا سرما برگ های آن را نسوزاند.

گل نیلوفر یا لوتوس:

این پیاز دارای ساقه هایی است توخالی به شکل لوله لاستیکی و برگ­هایی دارد دایره ای شکل که روی آب می ایستد. دارای گل های زیبا به رنگ سفید لیمویی است (یک نوع دیگر هم به رنگ بنفش است) این گل ها در سطح آب موقع آفتاب باز می شود و پس از گذشتن آفتاب جمع و دوباره به شکل غنچه می گردد فصل گل آن اردیبهشت تا اواخر مهر است (توضیح اینکه بایستی برگ های خراب شده یا زرد را از ساقه برید که بدمنظره نشود).

گل نیلوفر یا لوتوس

گل نیلوفر یا لوتوس

رشد گل نیلوفر:

ارتفاع این بوته به قدر ارتفاع آب خواهد بود یعنی هرقدر آب حوض یا استخر بالا بیاید آن هم خود را بالا می کشد و برگ های خود را به سطح آب پهن می کند و هرقدر آب پائین برود ساقه ها بیشتر در سطح آب از هم فاصله می گیرند. این پیاز احتیاج به کود یا تجدید خاک ندارد و همیشه در کف حوض یا استخر باقی است.

تکثیر گل نیلوفر:

طرز ازدیاد گل نیلوفر جدا کردن پیازچه های جوان از پیاز اصلی است یعنی در فروردین یا مهر ماه موقعی که آب حوض را خالی می کنند یا به وسیله ای گلدان را از آب بیرون آورده پیازچه های جوان را که پهلوی پیاز اصلی است از محل اتصال با چاقو قطع و در گلدان­های دیگر (به شرح قبلی) گذاشته و در کف حوض قرار می دهند. هر وقت خواستند می توانند گلدان را از آب بیرون آورده در حوض دیگری بگذارند.

برای خرید انواع بذر گل زینتی می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر می توانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *