گیاهان

معرفی گل شیپوری

معرفی گل شیپوری

گل های رنگارنگ شیپوری با برگ های کشیده لک دار، حس پویایی و شادی در بیننده می آفرینند. این گیاه علفی و گلدار در زادگاه خودش، جنوب آفریقا، گیاهی همیشه سبز است و در زمین های باتلاقی رشد می کند؛ و در نواحی سردتر، گیاهی خزان کننده است. این پیاز را در باغ های انبوه و دارای آب جاری دائمی می توان به طور ثابت (که همیشه در زمین بماند) کنار نهر ها در زمین کاشت و بهار گل می دهد ولی برای اینکه در ایام نوروز از این گل استفاده کنند در گلدان می­ کارند.

رشد گل شیپوری:

قد و رشد گل شیپوری تا هفتاد سانتی متر می رسد، گل آن شبیه شیپور و به رنگ سفید است (دارای یک رنگ بنفش نیز می باشد که خیلی کمیاب است) موقع گل آن بسته به گرمی هوای گلخانه از دی ماه به بعد ظاهر می شود.

زمان کاشت گل شیپوری:

موقع کشت این پیاز در گلدان مهر ماه است که سه یا چهار پیاز قوی را در یک گلدان تقریبا بیست سانتی متری می­ کارند (به طوری که پیازها در عمق سه سانتی متر زیر خاک بماند) و در گلخانه محل آفتابرو کامل می گذارند.

گل شیپوری

گل شیپوری

خاک مناسب گل شیپوری:

خاک گل شیپوری (خاک معمولی کود پوسیده  ماسه ) آب خیلی زیاد می خواهد به طوری که اگر گلخانه حوض داشته باشد گلدان های این پیازها را در سکوی حوض که همیشه آبدار است می گذارند به طوری که نصف بیشتر گلدان همیشه در آب باشد یا می توان گلدان را در سطل پلاستیکی گذاشت و آن را پر آب نگاه داشت. پس از سبز شدن پیاز ها هرچه بیشتر کود بدهند بهتر است چنانچه در سکوی حوض نباشد که آب را آلوده کند می توان هر هفته یک مرتبه شیره کود پوسیده انسانی داد که فوق العاده نافع است.

گلدان مناسب گل شیپوری:

این گلدان را از نیمه فروردین به بعد می توان در هوای آزاد و آفتابرو گذاشت و پس از تمام شدن گل­ها تا تیرماه نیز آب می دهند ولی در تیر دیگر نبایستی آب داد تا خشک شود و پیاز استراحت نماید مجددا در مهر ماه گلدان را خالی کرده پیازها را در خاک نو به شرح مذکور می کارند.

تکثیر گل شیپوری:

طرز ازدیاد گل شیپوری از راه جدا کردن پیازچه ها از پیاز مادر است که هر مهر ماه موقع کشت می توان پیازهای اضافی را جدا و در گلدان های دیگر کاشت. پیازهای ریز جدا شده را باید در خاک قوی پرورش داد و همیشه سبز نگاه داشت که رشد کرده و قابل استفاده بشود.

برای خرید انواع بذر گل زینتی می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر می توانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *