گیاهان

معرفی گل شب بو

معرفی گل شب بو

گل شب بو اگرچه ریشه ­اش بیش از دو سال دوام دارد، به دلیل اینکه گلش کم و ضعیف می ­شود بیش از دو سال استفاده نمی ­کنند، گل شب بو را در زمین و گلدان می ­شود کاشت مخصوصا برای استفاده در ایام نوروز گل شب بو را در گلخانه پرورش می ­دهند.

رشد گل شب بو:

قد و رشد گل شب بو بسته به نوع بذر (پاکوتاه – پابلند) است. گل های گل شب بو رنگ های متنوع دارد (سفید، صورتی، قرمز، بنفش، ابلق صورتی، ابلق بنفش) که در گلدان ­های گلخانه از بهمن ماه شروع به گل می­ کند و چنانچه در زمین کاشته شده باشد از اردیبهشت (در هوای مساعد اکثرا گل دارد گل آن مخصوصا شب ها فوق العاده عطر دارد)  دارای دو نوع تک پر و پرپر می باشد.

برای خرید بذر گل شب بو قرمز کلیک کنید.

پرورش گل شب بو:

بذر گل شب بو را یکی در شهریور و یکی در فروردین در هوای آزاد به طور خزانه می­کارند و بعد نشاء می کنند. (برای استفاده گل شب بو در زمستان و بهار باید نشاء های شهریور را در گلدان کاشته و در گلخانه پرورش داد). بذر شب بوی تک پر و بذر شب بوی پرپر را باید جداگانه کاشت که در موقع استفاده مشخص باشد (شب بوی تک پر دارای برگ های سبز نقره ای است، شب بوی پرپر دارای برگ های سبز سیر است).

بذر نوع تک پر گل شب بو را چنانچه تنها بکارند گل آن هم تک پر خواهد شد و بذر می­ دهد. بذر نوع پرپر گل شب بو را چنانچه تنها بکارند. گل پرپر خواهد داد و لیکن بذر نمی دهد. برای به دست آوردن بذر شب بوی پرپر همه ساله لازم است در موقع نشاء روی زمین یا گلدان یک نشاء شب بوی تک پر و یک نشاء شب بوی پرپر را پهلوی هم کاشت تا پس از اینکه تک پر و پر پر گل دادند شاخه شب بوی تک پر بذر می دهد که گل آن ۷۰٪ پرپر خواهد بود.

برای خرید بذر گل شب بو زعفرانی کلیک کنید.

گل شب بو

گل شب بو

تکثیر گل شب بو:

بذر گرفتن از شب­بو بدین طریق است که پس از گل دادن بوته شب بوی تک پر غلاف هایی تولید می کند که داخل هرکدام دو ردیف بذر می ­باشد وقتی این غلاف­ها خشک شد از بوته چیده و همانطور در کیسه پارچه و محلی خشک حفاظت می کنند تا در موقع کشت غلاف­ها شکافته بذر ها را بیرون آورده می کارند. غلاف بذر های شب بوی تک برگه جداگانه کاشته شده دراز و باریک است. غلاف بذر های شب بوی تک پر که پهلوی شب بوی پرپر کاشته شده پهن و کوتاه است. طرز ازدیاد همان از راه کشت بذر می باشد.

برای خرید بذر گل شب بو پا بلند بنفش کلیک کنید.

خاک مناسب گل شب بو:

خاک آن خاک باغچه و شن است، محل آن سایه آفتاب و زمستان ریشه اش در زمین می ماند (توضیح آنکه همین ریشه ها را در پائیز می توان جا به جا نمود) – آب به اندازه کافی می خواهد – کود لازم دارد.

بذر گل زینتی می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر می توانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *