ویدئو – کشاورزی

فیلم آموزش کود دهی به سبزیجات ارگانیک (زیرنویس فارسی)

آموزش کود دهی به سبزیجات ارگانیک

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است که گام به گام چگونگی کود دهی به سبزیجات ارگانیک یا شیمیایی را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه کود دهی به سبزیجات ارگانیک یا شیمیایی را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

کود یکی از عوامل تأثیر گذار در رشد و پرورش گیاه می‌باشد که در این میان نحوه کود دادن به گیاه حائز اهمیت می‌باشد. هیچ‌چیزی لذت‌بخش تر از کاشتن سبزیجات در حیاط خانه و استفاده تازه از آنها نیست. شما هم اکنون می‌توانید کاشت سبزیجات را در حیاط خانه خود آغاز کنید و بهترین سبزیجات خانگی را پرورش دهید. نکته مهم به هنگام کاشت سبزیجات ارگانیک و غیر ارگانیک چگونگی تغذیه آنها می‌باشد. در ابتدا از مواردی شروع می‌کنیم که گیاهان برای رشد به آنها نیاز دارند؛ هر گیاه برای رشد نیاز به نور خوشید، آب، مواد مغذی و هوا دارد. خاک تمامی این موارد گفته‌شده را برای رشد سبزیجات به جزء هوا فراهم می‌کند به همین دلیل بسیار مهم است که شما از خاکی مناسب استفاده کنید.

خاک مناسب و خوب باید هوا دهی خوبی داشته باشد تا از این طریق بتواند آب را نگه دارد و مواد مغذی را برای رشد گیاه فراهم کند. افزودن مقداری مواد ارگانیک بهترین راه حل برای ساختن خاک خوب و مناسب است که بتواند به هوادهی و گنجایش آب کمک کند آنها همچنین مکان مناسبی را برای میکرو ارگانیسم ها و زیستگان فراهم می‌کنند که فعالیتشان خاک را سست، غنی و مرطوب می‌سازد به همین دلیل بهتر است از زمانی که اقدام به کاشت سبزیجات می‌کنید به آن کود اسب اضافه کنید.

کودهای ارگانیک مواد مغذی کمی دارند و سال‌ها طول می‌کشد تا این مواد مغذی آزاد شوند پس احتمال این وجود دارد که شما نتوانید مواد مغذی و کافی از کود ارگانیک دریافت کنید تا گیاه شما گل و میوه پرباری را تجربه کند. بسیاری از باغداران و کشاورزان از این شکایت دارند که سبزیجات پس از جوانه زدن خوب رشد می‌کنند اما درست پیش از آن یا در خلال گل دادن از سرعت رشد آنها کم می شود یا حتی مواد مغذی کافی از کود ارگانیک دریافت نمی‌کنند. هر چند که آنها مواد مغذی جامعی برای سبزیجات فراهم می‌کنند ولی ما نمی‌توانیم نرخ مواد مغذی یا سرعت آزاد شدن آنها را کنترل کنیم.

کودهای حیوانی مختلف همگی نسبتاً پتاسیم کمی دارند درحالی‌که سبزیجات به پتاسیم زیادی نیاز دارند. به هنگام گل و میوه دادن ماده‌ای که نمی‌توانید تنها از یک کود ارگانیک بگیرید از کود غیر ارگانیک کود خوک برای سبزیجات استفاده کنید تا گل و گیاه و میوه پربارتری داشته باشید. در مراحل رشد بسته به نوع سبزیجات می‌توانید میزان درصد نیتروژن، پتاسیم و فسفر را تنظیم کنید. شیوه کار کود غیر ارگانیک دقیقاً مانند کود ارگانیک می‌باشد و کود غیر ارگانیک به راحتی در آب حل می‌شود و یون مشابهی را برای رشد سبزیجات تولید می‌کند.

برای مطالعه مقاله کود ارگانیک چیست از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید انواع کود می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *