ویدئو - آموزش کاشت

فیلم مراحل کاشت کلم قمری (زیرنویس فارسی)

کلم قمری

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است که گام به گام کاشت کلم قمری را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت کلم قمری را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

کلم قمری نوعی کلم از خانواده کلم می‌باشد. کلمه قمری در واقع ملکه خانواده کلم می‌باشد که زیبایی خاصی دارد. از طریق بذر تکثیر می‌شود و کشت بذری این گیاه آسان است. در کشت بذری ابتدا سینی نشاء مورد کشت خود را آماده کنید. سینی نشاء را با خاک و کمپوست پر کنید؛ روی آن باید به خوبی پوشیده شود و نباید فشرده شود با انگشت خود مقداری فشار دهید طوری که زیاد فشرده نشود. کمپوست اضافی را از روی سینی نشاء بردارید چرا که وجود کمپوست اضافی باعث بروز مشکلاتی در رشد گیاه می‌شود. سپس با استفاده از ناخن خود سوراخی به عمق نیم تا دو سانتیمتر ایجاد کنید.

پس از انجام این مراحل بذرهای کلم قمری را در داخل سوراخ‌ها قرار دهید پس از کاشت بذر روی بذر را با لایه نازکی از کمپوست پر کنید و کمی فشرده نمایید و در نهایت گیاه را آبیاری کنید. آبیاری گیاه نباید زیاد باشد پس به مقدار لازم به گیاه آب بدهید. آب زیاد سبب فاسدشدن بذرها می‌شود. بعد از گذشت 6 تا 4 هفته تمام بذرهای کلم قمری جوانه می زنند و سر از خاک بیرون می‌آورند. خانواده کلم تحت عنوان براسیکا نامیده می‌شود. این گیاهان رشد زیادی دارد و طی 4 تا 6 هفته می‌توانید رویش و خارج شدن‌ آنها را از کمپوست یا سینی نشاء مشاهده کنید. پس از آنکه این گیاه رشد کرد و به حد معینی رسید نشاء به دست آمده را در عمق مناسبی از خاک بکارید.

کلم قمری رشد سریعی دارد و به سرعت رشد می‌کند و بالا می‌آید به خاک متعادلی برای رشد نیاز دارد. این گیاه نیاز غذایی کمی دارد. این گیاه در سطح زمین به طور مستقیم رشد می‌کند طوری که شما می‌توانید آن را همراه با سایر گیاهان خانواده کلم کشت کنید. کلم قمری نسبت به پوسیدگی حساس است بنابراین در رشد این گیاه باید به پوسیدگی های حاصل از زمین توجه کنید و نباید اجازه این نوع پوسیدگی را به گیاه بدهید. فاصله کاشت این گیاه 30 سانتیمتر می‌باشد و کاشت آن نباید زیاد عمیق باشد.

بسیاری از مردم هنوز با این نوع کلم آشنایی ندارند این نوع کلم مزه بسیار خوبی دارد که با یکبار امتحان کردن مشتری آن خواهید شد. می‌توان گفت شلغم و کلم قمری طعمی مشابه هم دارند. رشد آن سریع و صاف است. تنش در هر مرحله از رشد این گیاه باعث کاهش اندازه آن می‌شود. بنابراین این گیاه باید در شرایط ایده آلی کشت شود. در هر زمانی می‌توانید از آن استفاده کنید.
برای داشتن اندازه مناسب باید خوب آبیاری شود. آفت و بیماری‌ها این گیاه همچون سایر گیاهان خانواده کلم می‌باشد.

برای مطالعه مقاله معرفی انواع کلم آلمانی از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید انواع بذر کلم قمری می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر می توانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *