ویدئو – کشاورزی

فیلم زیبا از برداشت سیب زمینی

برداشت سیب زمینی

این فیلم به صورت بی‌کلام می‌باشد که گام به گام برداشت، شستش و بسته بندی سیب زمینی را نمایش می دهد.
در این فیلم آموزشی نحوه برداشت، شستشو و بسته بندی سیب زمینی را مشاهده خواهید نمود. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

سیب‌زمینی از جمله گیاهان علفی و یکساله است که غده زیرزمینی آن قابل مصرف می‌باشد. رشد سریعی دارد طوری که پس از گذشت چند ماه قابل برداشت می‌باشد. سیب‌زمینی به صورت گرد، کروی و تخم‌مرغی شکل می‌باشد. امروزه با گسترش تکنولوژی و ورود آن به عرصه کشاورزی دیگر مثل گذشته نیست که کارها به صورت فیزیکی و یدکی انجام شود. امروزه با کمک دستگاه‌های مدرن کشاورزی کار داشت تا برداشت به صورت مکانیزه انجام می‌شود در این ویدئو شما با مراحل برداشت، شستشو و بسته‌بندی سیب‌زمینی به صورت کاملاً مکانیزه آشنا می‌شوید.

زمانی که سیب زمینی رشد یافت پس از چند ماه قابل برداشت می‌شود در این هنگام ماشین برداشت سیب‌زمینی را برداشت می‌کند به این صورت که همچون شخم سیب زمینی را از زمین خارج می‌کند، سپس طی فعل و انفعالاتی خاک و برگ های بالایی سیب‌زمینی را جدا می‌کند و به بیرون می‌ریزد و در نهایت سیب‌زمینی تمیز و پاک‌شده را در درون ماشین بار یا محفظه برداشت می‌ریزد و به همین ترتیب کار برداشت سیب‌زمینی ادامه پیدا می‌کند. در برداشت مکانیزه شما در کمترین زمان می‌توانید بخش عظیمی از مزرعه خود را برداشت کنید بدون آنکه محصولتان آسیبی ببیند. سیب زمینی برگهای سبز رنگی دارد که از غده زیرزمینی گیاه منشعب می شود.

پس از آنکه کار برداشت تمام شد سیب‌زمینی‌های برداشت‌شده را به کارخانه منتقل می‌کنند. در کارخانه ابتدا سیب‌زمینی‌ها را مورد شستشو قرار می‌دهند تا گل و لای آن جدا شود و سیب‌زمینی عاری از هر گونه خاک و گل و لای شود، توجه داشته باشید که کار شستشو به صورت پیشرفته و مکانیزه انجام می‌شود. پس از شستشو طی مراحلی پوست سیب‌زمینی را جدا می‌کنند و سپس مورد بسته‌بندی قرار می‌دهند برخی دیگر را پس از شستشو و کندن پوست آن سیب زمینی ها را خرد می‌کنند همچون سیب زمینی برای تهیه چیپس و در آب به آن طعم می‌دهند و برای تهیه چیپس و … از آن استفاده می‌کنند.

برخی دیگر از سیب‌زمینی‌ها را نیز پس از شستشو طی مراحلی در بسته‌بندی‌های مختلف مورد بسته‌بندی قرار می‌دهند و به بازار مصرف عرضه می‌کنند تا به دست مصرف‌کننده برسد. توجه داشته باشید که تمامی این مراحل به صورت مکانیزه و صنعتی انجام می‌شود.

برای مطالعه مقاله کاشت سیب زمینی در گلدان می توانید از این لینک استفاده کنید.

برای خرید انواع بذر صیفی جات می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *