ویدئو – کشاورزی

فیلم خشک کردن خرمالو به روش های سنتی و صنعتی

خشک کردن خرمالو

این فیلم به صورت بی‌کلام می‌باشد که گام به گام برداشت و خشک کردن دستی و صنعتی خرمالو در ژاپن را نمایش می‌دهد.
در این فیلم آموزشی نحوه برداشت و خشک کردن دستی و صنعتی خرمالو در ژاپن را مشاهده خواهید نمود. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

خرمالو میوه‌ای بسیار خوشمزه است که از شاخ و برگ گیاه آویزان می‌شود. خرمالو میوه‌ای گرد و کروی مانند می‌باشد که خواص بسیاری دارد و میوه ‌این گیاه به رنگ نارنجی می‌باشد. در برداشت خرمالو به شیوه سنتی میوه خرمالو را با دست خود بگیرید و با دست دیگر با قیچی باغبانی میوه را از شاخه جدا کنید به راحتی از شاخه جدا می‌شود و یا می‌توانید میوه خرمالو را بگیرید و بکشید تا از شاخه جدا شود.

پس از برداشت خرمالو برای خشک کردن به صورتی دستی پوست آن را بکنید و با نخ در آفتاب آویزان کنید تا خشک شود. برای این منظور می‌توانید قفسه‌ای ایجاد کنید و میوه را پس از جدا کردن پوست از نخ آویزان کنید. پس از گذشت مدت زمانی میوه این گیاه خشک می‌شود. درخت خرمالو برگهای سبز رنگ کشیده‌ای دارد و شاخ و برگ زیادی دارد. درخت خرمالو گل های کوچکی دارد که این گل های به میوه تبدیل می‌شود.

در شیوه مدرن برداشت و خشک کردن محفظه‌ای بر روی زمین ایجاد کنید سپس به درخت لرزه وارد کنید تا میوه از شاخه جدا شود و به پایین بیفتد سپس میوه‌هایی را که بر روی محفظه یا زمین افتاده‌اند را جمع کنید و در درون جعبه بگذارید و به کارخانه منتقل کنید، در کارخانه توسط دستگاه‌های پیشرفته ابتدا پوست میوه به صورت مکانیزه جدا می‌شود، پس از کندن پوست از میوه آن را با نخ به صورت رشته‌ای آویزان می‌کنند. تا گیاه خشک شود. سپس خشک‌شده میوه‌ها را مورد بسته‌بندی قرار می‌دهند و به بازار مصرف عرضه می‌کنند. به همین ترتیب برداشت و خشک کردن میوه خرمالو ادامه پیدا می‌کند. از خشک‌شده خرمالو استفاده‌های مختلفی می‌شود.

برای مطالعه مقاله همه چیز درباره خرمالو می توانید از این لینک استفاده کنید.

برای خرید انواع بذر درخت خرمالو می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *